Gå til innhold

Tønsberg - er det et flott sted å bo ?

Anbefalte innlegg

Gjest Snart på flyttefot ...?
Skrevet

Vi har plutselig funnet oss drømmeprospektet og vurderer flytting til Tønsberg. Her som det er så mange forskjellige mennesker så er det sikkert noen fra Vestfold også. Er Tønsberg et godt sted å bo ? Hvilke deler av byen anbefaler du for barnefamilier ? Er det et fint sted å vokse opp for to barn i 2 og 5 klasse med godt voksne foreldre. Er det gode skoler, godt tilbud av aktiviteter og lett å få venner og et sosialt miljø både for små og store? Vi kjenner godt til byen fra før, men vet ikke hvordan det er å bo der fast. Vi har drømt om å flytte dit i snart 20 år og ønsker nå å realisere planene våre da vi har funnet oss et fint hus som passer oss på alle måter. Noen tips og meninger her fra dere ? Det er ikke lett å bryte alle bånd og flytte på seg, men er det noen her med erfaring av å etablere seg på et helt nytt sted der man ikke kjenner noen når man er godt voksen (40+ på foreldrene). Det er trygt og godt her vi bor, men en god del ting vi ikke er fornøyd med også. Vi tror det kan bli godt med forandring.

Fortsetter under...

Gjest muy importante
Skrevet

Aukland-brødrene kommer derfra. (Eller Nøtterøy, da.)

Skrevet

Aukland-brødrene kommer derfra. (Eller Nøtterøy, da.)

- men er det en grunn for at jeg skal flytte dit ?

Skrevet

Hei! Jeg er ikke fra Tønsberg, bare nesten;), men jeg har bodd i Tønsberg kommune et år. Teller det? Uansett, jeg bodde på Ringshaug, og det kan absolutt anbefales. Mange barnefamilier, kjempefin lekeplass, fine strender, og i hvert fall ny ungdomsskole, mener jeg å huske. (Jeg bodde der da jeg var ca 20 år, så det var jo ikke barnevennlighet jeg tenkte på først og fremst:P)

Ulempen er at det er utenfor bomringen, så hvis du vil bo nærmere sentrum så er jo Solvang kanskje et alternativ? Har inntrykk av at det er en god andel gamle folk som bor der, men det har jeg egentlig ikke så mye greie på, altså.

Aktiviteter for barn vet jeg ikke så mye om, dessverre, men det er jo i hvert fall idrett, kor og de vanlige greiene, tipper jeg:)

Skrevet

Solvang er et kjempekoselig område! Sentralt, kort vei til sentrum, men også veldig stille og rolig.

Eik, Tolvsrød, Ringshaug, Olsrød, Råel, Presterød osv bor det også en del barnefamilier. Ulempen er at noen av disse ligger utenfor bomringen.

Har fått inntrykk av at det er en god del tilbud innen fritidsaktiviteter

Gjest Vidigal
Skrevet

Jeg er innflytter selv.

Flyttet til Tønsberg for en del år siden. Angrer ikke ;o)

Jeg har fortsatt god kontakt med alle de gammle vennenne fra der jeg kommer fra.

Da jeg flyttet hit kjente jeg ingen, men det var ikke noe problem å få seg venner.

Her i Tønsberg er det veldig mange innflyttere. Alle mine venner her er innflyttere.

Det er en utrolig hyggelig by som har masse å tilby.

Gled dere, og lykke til ;o))

Annonse

Gjest muy importante
Skrevet

Utepilsen er billigere enn i Oslo.

Gjest Vidigal
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor du flytter ifra, men du har jo masse fine badestrender og det er fint her på vinteren.

Flytter du til Nøtterøy eller Tolvsrød så har du masse strender rundt deg.

Flytter du til Eik så har du lysløype på vinteren. Også fint turområde på sommeren.

Tønsberg by/brygge er helt super.

Hyggelige mennesker.

Jeg angrer ikke for at jeg flyttet hit.

Gjest spiolina
Skrevet

Tønsberg er en kjempeflott by og bo i... Flytt :-)

Gjest Snart på flyttefot ...
Skrevet

Utepilsen er billigere enn i Oslo.

Det er viktigere enn å treffe Aukland-gutta ;o)))

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor du flytter ifra, men du har jo masse fine badestrender og det er fint her på vinteren.

Flytter du til Nøtterøy eller Tolvsrød så har du masse strender rundt deg.

Flytter du til Eik så har du lysløype på vinteren. Også fint turområde på sommeren.

Tønsberg by/brygge er helt super.

Hyggelige mennesker.

Jeg angrer ikke for at jeg flyttet hit.

Flytter fra Bærum - til området Tolvsrød / Ringshaug; hvis det blir aktuelt da. Synes det er skummelt å flytte på meg. Har bodde på samme sted i 20 år og er litt "inngrodd". Familie er ikke noe problem - de holder vi kontakt med uansett og det er grei tilgang til Tønsberg for de både med fine veier og direkte tog. Venner og annet nettverk i forb. med barns skolegang er det jeg gruer meg for å gi slipp på. Jeg er så sosiale at jeg gruer meg til å bli ensom på et nytt sted. Det er mange venner jeg kommer til å savne også, men det er tross alt bare en times biltur mellom oss. Ikke sees man så ofte lengre heller. Alle har nok med sitt. Vi holder mye kontakt på SMS og mail i dag også. Sukk - bekymrer meg kanskje unødig.

Skrevet

Tønsberg er en kjempeflott by og bo i... Flytt :-)

Takk for positiv tilbakemelding. Jeg er litt pysete, men kanskje vi bør hoppe i det og ta sjansen. Det er jo mulig å flytte tilbake hvis det skulle bli altfor galt - men det gjør det sikkert ikke. Tønsberg er jo en herlig by. Vi er godt kjent der etter å ha feriert i nærheten i mange år.

Gjest Vidigal
Skrevet

Du må ikke grue deg.

Flytter du til Tolvsrød/Ringshaug kommer du til å bo i nærheten av der jeg bor, og det er et helt supert sted.

Jeg bor i et byggefelt hvor det er kort vei til skolen og som er meget sikker.

Jeg pendler til Oslo nesten hver dag uten problem, så det er ikke noe i veien for at du kan besøke vennenne dine der inne.

Skjønner at du gruer deg og at det virker litt skummelt, men jeg råder deg til å gled deg.

Ta gjerne kontakt om det er noe du lurer på.

LYKKE TIL ;o)

Annonse

Skrevet

Du må ikke grue deg.

Flytter du til Tolvsrød/Ringshaug kommer du til å bo i nærheten av der jeg bor, og det er et helt supert sted.

Jeg bor i et byggefelt hvor det er kort vei til skolen og som er meget sikker.

Jeg pendler til Oslo nesten hver dag uten problem, så det er ikke noe i veien for at du kan besøke vennenne dine der inne.

Skjønner at du gruer deg og at det virker litt skummelt, men jeg råder deg til å gled deg.

Ta gjerne kontakt om det er noe du lurer på.

LYKKE TIL ;o)

Takk for beroligende svar ;o) Jeg tar gjerne kontakt hvis det blir flytting på oss, og har sikkert mange spørsmål til deg da ?

Gjest Tenk dere meget nøye om
Skrevet

Hei :-)

Jeg har bodd i Tønsberg i over 20 år, men har igrunn aldri trives i den grad man bør trives.

Så dette innlegget for et par dager siden og lurte på om jeg skulle si noe her, eller la dere hoppe ut i noe som er både og. Vel, jeg svarer og håper du ser det.

Jeg flyttet til Tønsberg da jeg var veldig ung. De jeg arbeidet sammen med var hyggelige på alle måter- øverst til nederst.

Jeg skal ikke sitte å rakke ned på Tønsberg, men Tønsberg er ikke bare fine strender, brygga om sommeren og et "fint" strøk å bo i. (Mange ser det slik)

Det jeg mener er at når dere har hele deres sosiale nettverk der dere kommer fra (Bærum), så syntes jeg det er et megasteg å flytte til Tønsberg.

Tønsberg er et snobbestrøkt og personlighet og utseende er det man først blir dømt etter. Brutalt, men sant. Vi har ikke hatt problemer med det, men det er et jag blant ungene som ikke ligner noen ting.

Jeg har hatt ungene mine på tre av skolene i de områdene du nevner. Alså midt i kremen og nærme det som er fint i andres øyne. Jeg kan si at av disse tre så var det kun EN som var bra, og den var til gjengjeld veldig bra. Kan ikke skrive navn, for jeg vil ikke bli gjenkjent.

Ser Auklandbrødrene er nevnt her.Deres far var mitt yngste barns gymlærer :-) Knallhard tøffing, men mitt barn likte det og savner han. Ikke rart det for h-n er knalltøff selv og det var bare skryt å få.

Vel,vel. Dette var mine ord om Tønsberg.

Jeg skal ikke ta ifra dere drømmen, men det å være på ferie i Tønsberg i sommerferien omgitt av familie og venner, er ikke det samme som å bo der.

Tønsberg er en sommerby i de flestes øyne. Og det er akkurat det den er. Det ironiske her, er at når det er koselig å være på brygga, så er det tilreisende turister som skaper stemningen.

Jeg skal ikke ta ifra noen drømmen, og dere gjør jo som dere vil uansett. Husk bare at ethvert glansbilde har en bakside.

Tenk dere veldig veldig nøye om, før dere røsker ungene og dere selv opp med roten før dere gjør dettel.

Og ja jeg har flyttet fra Tønsberg. Jeg likte meg ikke der engang, så jeg brukte mange år før jeg klarte å ta en avgjørelse. Har ikke angret en dag.

Det er derfor jeg sender en liten vekker i drømmen din til deg og dine som har det bra der dere er. Tenk dere om atter en gang før dere gjør som ungdommer ville ha gjort.

Skrevet

Hei :-)

Jeg har bodd i Tønsberg i over 20 år, men har igrunn aldri trives i den grad man bør trives.

Så dette innlegget for et par dager siden og lurte på om jeg skulle si noe her, eller la dere hoppe ut i noe som er både og. Vel, jeg svarer og håper du ser det.

Jeg flyttet til Tønsberg da jeg var veldig ung. De jeg arbeidet sammen med var hyggelige på alle måter- øverst til nederst.

Jeg skal ikke sitte å rakke ned på Tønsberg, men Tønsberg er ikke bare fine strender, brygga om sommeren og et "fint" strøk å bo i. (Mange ser det slik)

Det jeg mener er at når dere har hele deres sosiale nettverk der dere kommer fra (Bærum), så syntes jeg det er et megasteg å flytte til Tønsberg.

Tønsberg er et snobbestrøkt og personlighet og utseende er det man først blir dømt etter. Brutalt, men sant. Vi har ikke hatt problemer med det, men det er et jag blant ungene som ikke ligner noen ting.

Jeg har hatt ungene mine på tre av skolene i de områdene du nevner. Alså midt i kremen og nærme det som er fint i andres øyne. Jeg kan si at av disse tre så var det kun EN som var bra, og den var til gjengjeld veldig bra. Kan ikke skrive navn, for jeg vil ikke bli gjenkjent.

Ser Auklandbrødrene er nevnt her.Deres far var mitt yngste barns gymlærer :-) Knallhard tøffing, men mitt barn likte det og savner han. Ikke rart det for h-n er knalltøff selv og det var bare skryt å få.

Vel,vel. Dette var mine ord om Tønsberg.

Jeg skal ikke ta ifra dere drømmen, men det å være på ferie i Tønsberg i sommerferien omgitt av familie og venner, er ikke det samme som å bo der.

Tønsberg er en sommerby i de flestes øyne. Og det er akkurat det den er. Det ironiske her, er at når det er koselig å være på brygga, så er det tilreisende turister som skaper stemningen.

Jeg skal ikke ta ifra noen drømmen, og dere gjør jo som dere vil uansett. Husk bare at ethvert glansbilde har en bakside.

Tenk dere veldig veldig nøye om, før dere røsker ungene og dere selv opp med roten før dere gjør dettel.

Og ja jeg har flyttet fra Tønsberg. Jeg likte meg ikke der engang, så jeg brukte mange år før jeg klarte å ta en avgjørelse. Har ikke angret en dag.

Det er derfor jeg sender en liten vekker i drømmen din til deg og dine som har det bra der dere er. Tenk dere om atter en gang før dere gjør som ungdommer ville ha gjort.

Takk for langt og informativt innlegg. Det høres ut som vi kan risikere å treffe på det samme i Tønsberg som vi gjerne vil vekk fra her vi bor. Vi har ikke tatt noen avgjørelse enda, så vi skal tenke oss godt om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...