Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er nå gått to måneder siden jeg fødte en velskapt gutt. Renselsen varte i ca fem uker. Nå har jeg begynt og blø igjen. Det kom helt brunt blod først, og nå i dag er det friskt blod litt mørkere en menstruasjonsblod. Kan dette være mensen som er kommet tilbake, eller bare fortsettelsen på renselsen. Har hørt at man får en periode der man slutter og blø for derretter at det kommer litt igjen.

på forhånd takk for svar.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24332-mensen-2-mnder-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Jeg fikk faktisk mensen 1 måned etter fødselen selv om jeg fullammet! Jeg trodde først at det var noe galt siden jeg ennå ikke var ferdig med renselen, og ringte legevakten. Damen der foreslo at det kanskje kunne være mensen og at jeg burde vente 2 -3 dager for å se om det gikk over. Det gjorde det, men den kom så punktlig hver måned framover.

Da jeg nevnte det for legen min på 6-ukerskontrollen ville hun ikke tro meg da jeg sa at jeg allerede hadde fått igjen mensen. Men jeg har da faktisk hørt om de som har blitt gravide 2 uker etter fødselen også (hjelp!), så det går jo an.

Åsa Prebensen, Jordmor

Det händer att en del kvinnor får mensen tillbaka, så tidigt efter förlossningen. Detta är dock inte det vanligaste om man ammmar fullt. jag tycker att du kan avvakta och se hur detta utveckalr sig. Om den slutar snart och kommer tillbaka om 4 veckor, så är det antagligen mensen. Tänk på att det finns möjlighet för att bli gravid, om så är fallet. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...