Gå til innhold

Blir hovne lymfekjertler værre når man klemmer mye på dem?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snacky1365380698

Det er jo en betennelse, da. Og når man tar og klemmer får jo ikke akkurat betennelsen være i fred til å bli bedre. Berøring og "tukling" i tide og utide kan irritere mer, og forlenge prosessen det tar for å bli frisk.

Gjest Du kloke hode

Det er jo en betennelse, da. Og når man tar og klemmer får jo ikke akkurat betennelsen være i fred til å bli bedre. Berøring og "tukling" i tide og utide kan irritere mer, og forlenge prosessen det tar for å bli frisk.

Jepp, har merka det. :z

Har klemt og knadd i to dager nå, og i dag er den øm, rødmusset rundt, større og stein hard.

Hvor lang tid tar det før dette forsvinner nå da?

Hvor lenge etter betennelse kan en slik lymfekjertel vare?

Annonse

Har klemt og knadd i to dager nå, og i dag er den øm, rødmusset rundt, større og stein hard.

Lymfekjertler varer helst livet ut, de er der jo for en grunn.

Det er tilstanden der den er hoven og øm som helst ikke bør vare, men det gjør den vel heller ikke når betennelsen er over, da går lymfekjertlene tilbake til sin normale størrelse.

http://no.wikipedia.org/wiki/Lymfer

Snacky1365380698

Kan ta alt fra et par dager til uker (hvis du ikke klarer å holde fingrene unna).

Gjest Du kloke hode!

Lymfekjertler varer helst livet ut, de er der jo for en grunn.

Det er tilstanden der den er hoven og øm som helst ikke bør vare, men det gjør den vel heller ikke når betennelsen er over, da går lymfekjertlene tilbake til sin normale størrelse.

http://no.wikipedia.org/wiki/Lymfer

Jeg hadde vannkopper og forstørret lymfekjertel bak øret i 12 år før den forsvant Borte for lengst nå, men det tok hele 12 år.

Tantebarnet mitt hadde også en halvdruestor forstørret lymfek. i mange år.

Er ikke dette normalt da?

Jeg hadde vannkopper og forstørret lymfekjertel bak øret i 12 år før den forsvant Borte for lengst nå, men det tok hele 12 år.

Tantebarnet mitt hadde også en halvdruestor forstørret lymfek. i mange år.

Er ikke dette normalt da?

Hm - trodde virkelig at de gikk tilbake til normalen når man hadde blitt frisk jeg.

Det er mulig de blir verre. Om de blir værre er vanskelig å si.

That`s my girl!

*Noterer et stort plusspoeng til Cecily*.

Faktisk er det flere av fagfolka her som konsekvent skriver 'værre' også. Og det er enda verre.

Hm - trodde virkelig at de gikk tilbake til normalen når man hadde blitt frisk jeg.

Eldstedatteren min hadde svære lymfeknuter før hun fikk fjerna mandlene som treåring. Nå er hun ni år gammel og lymfeknutene er der fortsatt, men de har blitt mindre med årene.

That`s my girl!

*Noterer et stort plusspoeng til Cecily*.

Faktisk er det flere av fagfolka her som konsekvent skriver 'værre' også. Og det er enda verre.

*notere ned plusspoenget*

Takker, hespetre.

Grusomt er ordet som best dekker slike feil.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...