Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sammen med verdens mest nydelige mann i 9 måneder nå. Vi bor i nærheten av hverandre, og bor mer eller mindre sammen annen hver uke når vi ikke har våre respektive barn hos oss.

Han er (nesten) alt jeg kunne drømme om hos en mann, men det er ett unntak. Vi har diskutert og diskutert opp og ned og i mente - og vi har ikke samme mening om dette.

Saken gjelder hans ekskone, og hans kontakt med henne. Hun forlot han for 6-7 år siden. De er pr. i dag gode venner, og det er her mitt dilemma er; jeg synes faktisk at de er FOR gode venner....

Han synes at de skal kunne gjøre en del felles ting sammen ift. barnet (12 år). Jeg er forsåvidt enig i dette, i en "normal" setting. Det vil for meg si sånn som skoleting, bursdager osv. Før han traff meg - da han var single - startet han opp på trening sammen med henne. Det ble med noen ganger i vinter (jeg sa ikke noe). I sommer i vår ferie med barna spurte hun om de skulle dra sammen på stranda - eller var ... (meg) hjemme..? Jeg fikk helt "hikke" og sa at det var helt uakseptabelt for meg at de skulle fortsett å gjøre sånne ting; venner eller ikke venner. Jeg har ingenting i mot at de har et godt forhold, og at de samarbeider og gjør ting i forhold til barnet sitt. Det er bare det at jeg føler at et sted går grensen.... Han

Han sier at jeg burde være glad for at de har et så godt forhold, og at det ikke har noen betydning på vårt forhold..

Det er mulig det er sant - er det....?

Jeg føler alså ikke det. Skal han fortsette livet sitt på denne måten - jeg forstår bare ikke i hvilken setting jeg kommer inn da? Da kunne de jo like godt fremdeles vært gift? Det er tross alt mange år siden, og vi snakker om et barn som er ganske stort. For meg føles dette veldig unaturlig.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243389-jeg-er-s%C3%A5-frustrert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest salmiakk

Vennskap og samarbeid er flott,men jeg skjønner at det kan bli for mye og for tett:)

Jeg har et slags vennskap med min eks og faren til min datter. Med det mener jeg at vi kan ringes om ting som har med min datter å gjøre.Tonen mellom oss er grei selv om jeg noen ganger kjefter og smeller!

Han kan også være hos oss noen timer når han venter på å dra hjem. (fly/natt-tog). Min mann kjører min eks hit og dit alt etter behov. Min mann jubler ikke over det men gjør det for høflighetens skyld:)

Jeg har også feiret jul med min eks og hans familie, men det var FØR jeg fikk ny partner.Det å ha en grei tone med eksen, det å kunne være i samme rom for barnets/as skyld er viktig, men noe mer enn det synes jeg blir ugreit.

Det blir å tviholde på noe som VAR.Jeg vil at min mann skal slippe å ha min eks rennende inn døren eller høre at jeg maser på tlf med han i tide og utide.Så nå har jeg sagt til min eks at han gjerne kan overnatte hos mine foreldre/besteforeldre når han er i byn, men ikke her. Det blir for mye:)

Min datter har et flott forhold til sin far uavhengig om han og jeg er gode venner eller ikke.Det blir på en måte litt forstyrrende for parforholdet når en eks "viser seg" for ofte.

Men så er det noen da, som mener at det er en absolutt nødvendighet å være en stor del av eksens liv fordi de har barn sammen. Da blir det med en gang litt verre å være ny partner...

Dersom jeg og eksen skal gjøre noe sammen med ungene (utover foreldremøter) så forlanger jeg stort sett at hans samboer skal være med også. Nå er det sjeldent da - 17. mai og julaften bare og da er vi alle der. :o)

Min kjære er såpass "ny" i denne helheten ennå, men jeg håper han vil feire julaften sammen med oss i år.

Jeg er enig med deg, jeg hadde aldri dratt på stranda med eksen og ungene f.eks! Og jeg hadde ikke likt at kjæresten min gjorde slike ting sammen med eksen sin heller!

Dersom jeg og eksen skal gjøre noe sammen med ungene (utover foreldremøter) så forlanger jeg stort sett at hans samboer skal være med også. Nå er det sjeldent da - 17. mai og julaften bare og da er vi alle der. :o)

Min kjære er såpass "ny" i denne helheten ennå, men jeg håper han vil feire julaften sammen med oss i år.

Jeg er enig med deg, jeg hadde aldri dratt på stranda med eksen og ungene f.eks! Og jeg hadde ikke likt at kjæresten min gjorde slike ting sammen med eksen sin heller!

Takk for svar, det gjorde godt!

Vi har da dratt på båttur med eksen og ungene vi - men da var jo min nye mann med. Vi har tent bål på skoleturer etc. etc. - spist middag hos eksen. Dette er sånt vi gjør for at de vi har sammen OGSÅ skal få føle hvordan det er å ha mamma og pappa sammen på ting. De stråler, ungene!

Voksne folk klarer å la vær å være kjærester, selv om de gjør ting sammen! :)

Jeg syns det er helt flott som din kjæreste og eks har det.

Min fetter har samme forhold til sin eks -han ringte til og med og kjefta opp hennes ekskjæreste da han ikke var helt snill med ho. "Du kan bare våge å skade moren til mine barn" etc. etc.

Om du blir sjalu og tror at dette er en slags "liksom-ekteskap" da er du helt på bærtur.

Annonse

Vi har da dratt på båttur med eksen og ungene vi - men da var jo min nye mann med. Vi har tent bål på skoleturer etc. etc. - spist middag hos eksen. Dette er sånt vi gjør for at de vi har sammen OGSÅ skal få føle hvordan det er å ha mamma og pappa sammen på ting. De stråler, ungene!

Min fetter har samme forhold til sin eks -han ringte til og med og kjefta opp hennes ekskjæreste da han ikke var helt snill med ho. "Du kan bare våge å skade moren til mine barn" etc. etc.

Om du blir sjalu og tror at dette er en slags "liksom-ekteskap" da er du helt på bærtur.

"han ringte til og med og kjefta opp hennes ekskjæreste da han ikke var helt snill med ho. "Du kan bare våge å skade moren til mine barn""

Det hadde eksen min kommet til å gjøre også om kjæresten min ikke var snill med meg! :o) Men heldigvis trenger han ikke det da.

"han ringte til og med og kjefta opp hennes ekskjæreste da han ikke var helt snill med ho. "Du kan bare våge å skade moren til mine barn""

Det hadde eksen min kommet til å gjøre også om kjæresten min ikke var snill med meg! :o) Men heldigvis trenger han ikke det da.

hihi :)

Det er faktisk forskjell på om man gjør ting med barna sammen med ny partner (som dere da praktiserer), eller om man gjør det "alene" med x.

Jeg hadde ikke hatt problemer med dette, hvis jeg etterhvert hadde blitt inkludert.

Jeg tror heller ikke at det "skjer" noe i disse sammenhengene. Det jeg har problemer med, er at det skal bli så veldig utvidet aktivitet med x utover det som har med felles barn å gjøre i en "normal" setting. Jeg har problemer med at han og x skal være såpass "gode venner" at de skal opprettholde kontakten også på den måten at de skal treffes og gjøre venneting sammen - bare de to.

Det er faktisk forskjell på om man gjør ting med barna sammen med ny partner (som dere da praktiserer), eller om man gjør det "alene" med x.

Jeg hadde ikke hatt problemer med dette, hvis jeg etterhvert hadde blitt inkludert.

Jeg tror heller ikke at det "skjer" noe i disse sammenhengene. Det jeg har problemer med, er at det skal bli så veldig utvidet aktivitet med x utover det som har med felles barn å gjøre i en "normal" setting. Jeg har problemer med at han og x skal være såpass "gode venner" at de skal opprettholde kontakten også på den måten at de skal treffes og gjøre venneting sammen - bare de to.

Bare de to blir litt rart ja -men er de venner så er de venner - men det er jo ikke sikkert du hadde likt at han hadde damevenner sånn ellers heller, som han gjorde ting med - uten deg :-)

Bare de to blir litt rart ja -men er de venner så er de venner - men det er jo ikke sikkert du hadde likt at han hadde damevenner sånn ellers heller, som han gjorde ting med - uten deg :-)

Nei, det hadde jeg faktisk ikke likt. Er nok litt gammeldags av meg der, ja..

Gjest helt naturlig

Det har vært slutt mellom meg og eksen i mange år. Vi gjør stadig ting sammen med banet vårt (6 år), bl.a. reiser vi på ferie sammen (sammen med flere andre, noen av dem skilte par med barn). For oss er det vitkig å gjøre ting sammen med barnet.

Jeg synes dette er naturlig i dagens samfunn, og mener du ikke bør prøve ødelegge dette som sannsynligvis oppleves som viktig for barnet. Det er uansett snakk om noen få ganger i året, og vil ikke bli aktuelt i særlig mange år fremover.

Det har vært slutt mellom meg og eksen i mange år. Vi gjør stadig ting sammen med banet vårt (6 år), bl.a. reiser vi på ferie sammen (sammen med flere andre, noen av dem skilte par med barn). For oss er det vitkig å gjøre ting sammen med barnet.

Jeg synes dette er naturlig i dagens samfunn, og mener du ikke bør prøve ødelegge dette som sannsynligvis oppleves som viktig for barnet. Det er uansett snakk om noen få ganger i året, og vil ikke bli aktuelt i særlig mange år fremover.

Sånn tenkte jeg også - men fikk svar om at "tusseline"'s kjæreste gjør ting med eksen UTEN at barna er med....det ble litt sært da :)

Annonse

Gjest poemroy

Jeg synes det blir veldig unaturlig at de skal pleie kontakt uten om det de må med barnet. Og som du sier så er også barnet så stort at det vel fases ganske ut hvor mye kontakt de behøver å ha.

Når kontakten også tydeligvis skal være uten deg, så blir det jo bare mistenkeltig og merkelig, noe annet hadde det vært om hun ville ha med begge dere på noe, som venner, ikke bare som ekser...

For meg er det ikke naturlig overhodet å dyrke vennskap med ekser og gjøre ting som venner. Hvertfall ikke om ny partner har problemer med det. Da ville jeg ansett at han så på henne som mer viktig enn meg...

Gjest lasseter

Du er som vanlig på bærtur. I din verden kan jo eksen sove over i senga di med din nye mann på andre siden nesten, hvilken skade skulle det gjøre liksom. Du må skjønne at for enkelte så blir det litt for sært å dyrke kontakt med ekser, for det er jo ingen grunn til å tviholde på de i livet sitt mer. Hvis man er helt over de da...

Gjest poemroy

For meg er det ikke det spor naturlig at mor og far som er skilt skal "bryte opp" fra sine nye familier for å dra på ferie med barnet akkurat som om de var en familie. De er jo ikke en familie lenger. Den nye mannen og nye kona, altså stemor og far er nå de to nye familiene og da er det naturlig å ha kontakt med disse hver for seg.

Du er som vanlig på bærtur. I din verden kan jo eksen sove over i senga di med din nye mann på andre siden nesten, hvilken skade skulle det gjøre liksom. Du må skjønne at for enkelte så blir det litt for sært å dyrke kontakt med ekser, for det er jo ingen grunn til å tviholde på de i livet sitt mer. Hvis man er helt over de da...

dust

Gjest helt naturlig

For meg er det ikke det spor naturlig at mor og far som er skilt skal "bryte opp" fra sine nye familier for å dra på ferie med barnet akkurat som om de var en familie. De er jo ikke en familie lenger. Den nye mannen og nye kona, altså stemor og far er nå de to nye familiene og da er det naturlig å ha kontakt med disse hver for seg.

Prøv på nytt, denne gang med barnet som som utgangspunkt for dine synespunkter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...