Gå til innhold

Kort syklus - vanskelig å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest voi voi

Jeg har barn fra før, men da ble jeg gravid rett etter å ha sluttet med p-pillen og hadde derfor (antar jeg) normal sykluslengde.

Før jeg begynte med p-pillen hadde jeg veldig kort syklus og lang blødning (21 dagers syklus - ca 7 dager blødning).

Nå har jeg ikke brukt p-piller etter fødselen og etter at jeg fikk mensen igjen har jeg igjen hatt kort syklus 21 - 23 dager med forholdsvis lang blødning (5-6 dager). Vil dette gjøre at det blir vanskelig å bli gravid igjen?

Når vil eggløsningen sannsynligvis være i en slik syklus (har hørt at 14 dager før ny mens ikke alltid er riktig - stemmer det?) og vil slimhinnen rekke å bygge seg opp før eggløsning slik at egget har mulighet til å feste seg om det blir befruktet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24340-kort-syklus-vanskelig-%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vi regner det som normalt med 21-35 dagers intervall og med mulighet for graviditet. Eggløsning kommer 14 dager før mensen, og det er den slimhinne som bygger seg opp etter eggløsning som betyr noe for om egget kan feste seg. Test om du har eggløsning ved Clear plan sticks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...