Gå til innhold

belegg på tungen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en stund hatt et hvitt belegg bak på tungen. Det kjennes plagsomt ut. Det kjennes også ut som jeg det i ganen også, men der klarer jeg ikke å se det. Jeg prøver å børste belegget bort med tannbørsten og kan også skrape det bort med f.eks neglene. Tungen kjennes nesten litt nummen ut. Hva er dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243424-belegg-p%C3%A5-tungen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips mot trøske/sopp på tunge

Dersom det er bare noen hvite prikker på tungen kan du gjerne bruke litt farris på det. Fukt en q-tips med farris, og pensle på prikkene. Prøv å skrap bort det hvite med q-tipsen eller en teskje. Dette kan du gjenta flere ganger om dagen.

Er det mer trøske, kan du bruke Carsodyl munnvann og pensle der det hvite belegget/prikkene er. Det kan du gjøre et par ganger for dagen.

Sopp liker fuktighet - bare en liten teori - kanskje du skal rekke tunge litt mer så du får luftet den... Har forresten hørt at Vadekum munnvann kan hjelpe, bland ut i litt vann og skyll munnen i dette...

• 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...