Gå til innhold

hva kan det være...

Anbefalte innlegg

Gjest rar i blikket
Skrevet

For ca halvt år siden begynte jeg å se litt uklart på avstand, dette kom og gikk og det er jo ganske spesielt! Sjekket hos optiker, synet er bra! Dro til legen min som sendte meg til øye lege, finner ikke noe galt. Tatt MR av hodet, alt så OK ut.

De siste nettene har jeg måttet stå opp om natten for å tisse, det har jeg aldri gjort før!

Jeg føler meg som en hypokonder siden legene ikke finner noe og begynner å bli lei av å gå til legen. (Øye legen sendte meg tilbake til fastlegen for å finne ut om årene på halsen var "trange". Vet nesten ikke om jeg gidder å mase mer med det. Det hemmer meg jo ikke akuratt, føles bare rart når alt blir uklart for noen minutter.

Noen som har vært borte i det samme?

Er jo selvfølgelig litt bekymret også men orker ikke tanke på ørten undersøkelser her og der!

Videoannonse
Annonse
Gjest trultemor26
Skrevet

Har dem sjekket med tanke på MS? Det kan slå ut på øynene.

2 jeg kjenner har det. Han ene mistet synet på det ene øyet, hun andre klarte å berge synet.

Jeg mener ikke å skremme deg, men ta og få dem til å sjekke det!

Skrevet

Jeg er enig med trultemor. Naboen min fikk bekreftet ms nå og har antagelig hatt det i 24 år.

Gjest fibrodama
Skrevet

Jeg hadde også de symptomene du snakket om, og tenkte på MS. Diagnosen jeg endte med var fibromyalgi, hvor også disse symptomene inngår.

Gjest rar i blikket
Skrevet

Jeg hadde også de symptomene du snakket om, og tenkte på MS. Diagnosen jeg endte med var fibromyalgi, hvor også disse symptomene inngår.

huff a meg da! Hvordan kan man finne ut det? Blir det i såfall en kjempe runde hit og dit eller kan man se det på blodprøver eller noe?

Vet ikke helt om jeg tør å spørre engang hvordan det er å leve med.

Og vet ikke hva jeg skal si til deg....

Jeg ble skikkelig satt ut jeg nå!

Håper det går bra med deg!!!

Gjest rar i blikket
Skrevet

Har dem sjekket med tanke på MS? Det kan slå ut på øynene.

2 jeg kjenner har det. Han ene mistet synet på det ene øyet, hun andre klarte å berge synet.

Jeg mener ikke å skremme deg, men ta og få dem til å sjekke det!

Takk for svar foressten til "fibrodama" og! Jeg glemte det i "panikken" min.

Hvordan finner man ut om MS?

Jeg skal til legen ja! Nei å nei!

Gjest trultemor26
Skrevet

Takk for svar foressten til "fibrodama" og! Jeg glemte det i "panikken" min.

Hvordan finner man ut om MS?

Jeg skal til legen ja! Nei å nei!

Jeg er ikke helt sikker, men man må hvertfall på sykehuset og ta MR av huet, og så ta en spinalprøve om jeg ikke tar feil.

Gjest rar i blikket
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, men man må hvertfall på sykehuset og ta MR av huet, og så ta en spinalprøve om jeg ikke tar feil.

Men jeg har akuratt tatt MR av hue og der var heldigvis alt som det skulle være! Håper, håper, håper det er på MR man oppdager MS for da har jeg nok ikke det!

Skrevet

Men jeg har akuratt tatt MR av hue og der var heldigvis alt som det skulle være! Håper, håper, håper det er på MR man oppdager MS for da har jeg nok ikke det!

Det er på MR men de tar andre prøver også. Naboen min hadde fibrodiagnose hele tida. De tok aldri MR av henne og heller ingen andre prøver.

Gjest rar i blikket
Skrevet

Det er på MR men de tar andre prøver også. Naboen min hadde fibrodiagnose hele tida. De tok aldri MR av henne og heller ingen andre prøver.

Så glad for at dere svarer altså! Men er du ikke enig at det ikke er MS da, siden MR bildene var normale!? (håper)

Gjest vend blikket andre veier
Skrevet

Det trenger heller ikke være noe "galt", enda.... Mulig du bør høre om hjelp til å rette opp energibalansen først.Men ikke utsett det. Det er alltid best å ta ting tidlig. Få deg en time hos en naturterapaut. lykke til forresten! :)

Skrevet

Så glad for at dere svarer altså! Men er du ikke enig at det ikke er MS da, siden MR bildene var normale!? (håper)

Jeg er nesten sikker på at det synes på MR-bilder.

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg synes hvertfall at dette ikke er noe å kimse av.. det er synet vi snakker om her, så jeg ville nok ikke gitt meg før jeg fant ut av hva det var.

Skrevet

Synsforstyrrelser og hyppig vannlating kan og være kjennetegn på diabetes - kan være greit å ta en kjapp sjekk på det og; om du ikke alt har blitt sjekket for det.

Du får selv se an din livsstil i forhold til om det er sannsynlig at du kan ha blitt rammet av dette eller ikke, selvsagt.

Skrevet

Jeg er nesten sikker på at det synes på MR-bilder.

Har selv vært utredet for MS pga synsforstyrrelser og lammelser. Selv om MR var ok, tok de også ryggmargsprøve. Så MR er ofte ikke nok til å fastslå diagnosen alene, tror jeg.

Fikk ikke diagnosen MS, men de kunne ikke utelukke det. Er mer snakk om Fibromyalgi og/eller EDS nå.

Til "rar i blikket", er enig - drittkjedelig å ta ørten undersøkelser. Men helsen er viktig! Jeg ville stått å for å få svar. Lykke til! :-)

Skrevet

Magnesiummangel kanskje...

Har du muskelspenninger? Leggkramper? Hjerterytmeforstyrrelser? Sovner du lett? Står du opp tidlig?

Skrevet

Når man ikke så noe på MR-bildene dine, er det liten grunn til fortsatt tenke på MS:

MS kan være vanskelig å diagnostisere, men med negative MR bilder er sannsynligheten svært liten.

Det er mange som er oppe om natten og tisser. Siden du er bekymret synes jeg du skal oppsøke fastlegen nok en gang, men kanskje bekymrer du deg mer enn du trenger over disse symptomene.

Skrevet

Har selv vært utredet for MS pga synsforstyrrelser og lammelser. Selv om MR var ok, tok de også ryggmargsprøve. Så MR er ofte ikke nok til å fastslå diagnosen alene, tror jeg.

Fikk ikke diagnosen MS, men de kunne ikke utelukke det. Er mer snakk om Fibromyalgi og/eller EDS nå.

Til "rar i blikket", er enig - drittkjedelig å ta ørten undersøkelser. Men helsen er viktig! Jeg ville stått å for å få svar. Lykke til! :-)

MS skal ikke diagnotiseres på grunnlag av kun MR bilder. Det kreves flere tilleggsundersøkelser (inkl. "ryggmargsprøve") for å kunne stille en sikker diagnose.

Gjest rar i blikket
Skrevet

Magnesiummangel kanskje...

Har du muskelspenninger? Leggkramper? Hjerterytmeforstyrrelser? Sovner du lett? Står du opp tidlig?

ja litt kramer i leggen av og til. Sovner lett står opp tidlig når vekkerklokka ringer.

Har fått legetime på mandag og er kjempe spent! Håper det ikke er noe, og sannsynligheten for at det bare er bagatellmessig er tross alt større enn for at det skal være noe alvorlig.

Litt skjelven er jeg nok alikevel frem til mandag

Gjest Rar i blikket
Skrevet

Synsforstyrrelser og hyppig vannlating kan og være kjennetegn på diabetes - kan være greit å ta en kjapp sjekk på det og; om du ikke alt har blitt sjekket for det.

Du får selv se an din livsstil i forhold til om det er sannsynlig at du kan ha blitt rammet av dette eller ikke, selvsagt.

Har vært inne på den tanken men det tror jeg er lite sannsynlig. Skal be legen sjekke for det også

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...