Gå til innhold

hva kan det være...

Anbefalte innlegg

Gjest fibrodama
Skrevet

huff a meg da! Hvordan kan man finne ut det? Blir det i såfall en kjempe runde hit og dit eller kan man se det på blodprøver eller noe?

Vet ikke helt om jeg tør å spørre engang hvordan det er å leve med.

Og vet ikke hva jeg skal si til deg....

Jeg ble skikkelig satt ut jeg nå!

Håper det går bra med deg!!!

Fibromyalgi er ikke farlig i det hele tatt! Men veldig plagsomt. Ta et søk, så finner du mye info.

En blir veldig sliten hele tiden, får uregelmessig søvmønster, blæreproblemer, tørr munn, muskelsmerter og nedsatt muskelstyrke, det svir og brenner og prikker både her og der, pluss pluss. Men i forhold til MS er det peanuts.

Videoannonse
Annonse
Gjest rar i blikket
Skrevet

Fibromyalgi er ikke farlig i det hele tatt! Men veldig plagsomt. Ta et søk, så finner du mye info.

En blir veldig sliten hele tiden, får uregelmessig søvmønster, blæreproblemer, tørr munn, muskelsmerter og nedsatt muskelstyrke, det svir og brenner og prikker både her og der, pluss pluss. Men i forhold til MS er det peanuts.

Takk for svar. Jeg synes det hørtes plagsomt ut men av to onder er jeg enig med deg at fibro må være "bedre" enn MS. Tørr i munnen ja, der sa du noe det er jeg og! Men du, kan man stille en sikker fibro diagnose eller blir det en konklusjon legene kommer til etter runder rundt i helsevesenet for å utelukke både det ene og andre?

Gjest fibrodama
Skrevet

Takk for svar. Jeg synes det hørtes plagsomt ut men av to onder er jeg enig med deg at fibro må være "bedre" enn MS. Tørr i munnen ja, der sa du noe det er jeg og! Men du, kan man stille en sikker fibro diagnose eller blir det en konklusjon legene kommer til etter runder rundt i helsevesenet for å utelukke både det ene og andre?

Det er nok dessverre en utelukkelse-diagnose. En må utelukke alt annet og se på hele sykdomsbildet. Derfor tar det lang tid å få en slik diagnose. Gledelig er det at fibromyalgi har fått eget diagnosenummer nå, det tyder på at det blir tatt mer alvorlig. Fibromyalgi er også flyttet fra revmatismelidelser til nevrologi (tror jeg det var). Legene finner stadig ut mer, derfor skjer det av og til endringer.

Det er ikke noe å gjøre med, annet enn å finne en best mulig fungering i hverdagen v h a varme bad, trening i passe doser, jevn dagsrytme, uttøying av muskler så ofte som mulig, og gjerne en ferie i bedre klima enn her nord, feks Kanariøyene.

Skrevet

ja litt kramer i leggen av og til. Sovner lett står opp tidlig når vekkerklokka ringer.

Har fått legetime på mandag og er kjempe spent! Håper det ikke er noe, og sannsynligheten for at det bare er bagatellmessig er tross alt større enn for at det skal være noe alvorlig.

Litt skjelven er jeg nok alikevel frem til mandag

Ta 400 mg magnesium asporotate hver kveld sammen med kveldsmaten, så kan du fortelle åssen det går etter en uke eller to.

Får du mer problemer med søvnen, legger du til 400 mg kalsium også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...