Gå til innhold

Beroligende medikamenter ved tannbehandling


Helena82

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på hva slags beroligende medikamenter som kan gis pasienter ved for eksempel tann-operasjoner. Er det noe som inneholder flunetrazepam eller benzodiazepiner eller noe annet som kan påvises i en narkotikatest?? Håper på et mest mulig konkret og raskt svar! På fohånd takk! Mvh Helena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tannlegen kan jo skrive ut en resept på valium hvis han synes det er nødvendig.

Javel, takk for svar. Men vet du om det er kun valium som blir gitt som beroligende i forkant av en behandling?? Mvh H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, takk for svar. Men vet du om det er kun valium som blir gitt som beroligende i forkant av en behandling?? Mvh H

Jeg vet ikke, jeg har bare fått valium ved tannkjøttoperasjoner. Men de er innmari vonde og varer i mange timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei!

Jeg har brukt Sobril når jeg får behandling.

Virker meget bra.

Jeg tar 1 tab dagen før jeg skal til behandling slik at jeg får god søvn, og 2 tab 1-2 timer før behandling.

Jeg tok min første sprøyte for 3 år siden, jeg er 43 år nå så du kan jo tenke deg hvordan jeg har hatt det.

Har ingen bivirkninger av disse, men du må ikke kjøre bil den dagen, selv om du ikke føler noe.

Snakk med tannlegen din så hjelper han, hun deg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har brukt Sobril når jeg får behandling.

Virker meget bra.

Jeg tar 1 tab dagen før jeg skal til behandling slik at jeg får god søvn, og 2 tab 1-2 timer før behandling.

Jeg tok min første sprøyte for 3 år siden, jeg er 43 år nå så du kan jo tenke deg hvordan jeg har hatt det.

Har ingen bivirkninger av disse, men du må ikke kjøre bil den dagen, selv om du ikke føler noe.

Snakk med tannlegen din så hjelper han, hun deg med dette.

blir man veldig sløv av sobril?? jeg har fått beskjed om å ta en før jeg skal trekke ene visdomstanna, neste tirsdag... gruer meg sinnsykt (tannlegeskrekk!!).. demper skrekken seg av dette? eller hva skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Tanngutten25

Stesolid redder meg når jeg skal til tannlegen. Pleier å ta 2 stk ca. en halv time før jeg skal inn. Funker veldi bra på meg i allefall. Pass også på tannlegen litt, pass på å vent lenge nok fra han setter bedøvelsen til han begynner med noe.Snakk med tannlegen og gjør han oppmerksom på at du har tannlegeskrekk, og be han være forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...