Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke bare hypotetisk, men i RL løsner morkaken (placenta) fra livmorveggen og støtes ut etter fødselen. Den kan dermed hente verken oksygen eller næringsstoffer fra moren. Som kjent er det slik at "der intet er, har selv Keiseren tapt sin rett" - også til føde.

Sorry, men løsrivelsen fra mor må finne sted :-)

Det der har jeg også lurt på!

Synes du vanker mye på foreldre/graviditet og jordmor-forumet om dagen jacob.. Hva skyldes det? ;-)

Men, jeg kom på, har jo sett kattene mine føde noen ganger, og morkaka kommer jo ut etter barnet. Hvis navlestrengen ikke blir kuttet, fortsetter barnet å være forbundet med morkaken, men ikke med moren sin.. Det er sikkert ikke spesielt sundt å være festet til en død kjøttklump på den måten? Tror ikke det kommer særlig mye mer næring fra den oppbrukte morkaken ihvertfall.

Det der har jeg også lurt på!

Synes du vanker mye på foreldre/graviditet og jordmor-forumet om dagen jacob.. Hva skyldes det? ;-)

Jeg kom bare plutselig til å tenke på det serru:-)

nhd har imidlertid bragt klarhet i det hele. Det er fint med leger- de veit en god del som vi andre ikke veit, tiltross for at denne kattehistorien din rimte bra med nhd's forklaring.

Åsa Prebensen, Jordmor

Eftersom moderkakan lossnar från mors livmoder, slutar all tillförsel av näring och syre till barnet. Barnet börjar alltså att andas och får sedan näring från mors bröstmjölk. Det går därför inte att få mera näring i navelsträngen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...