Gå til innhold

Klump i halsen (Rart problem)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uka har det kjent ut som noe sitter fast nederst i halsen min. Jeg svelger og svelger, men det blir ikke borte annet enn i perioder. Nesten som å ha klump i halsen, bare litt lenger ned. Vet ikke en bedre måte å beskrive det på.

Hva i all verden kan dette være? Det er veldig ubehagelig. Noen venner foreslo stress.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

27

• mrxx

17

• amber sun

9

• Angelica :o)

8

Gjest soljenta_83
Skrevet

Aner ikke hva dette er,men sånn har jeg også hatt før. Det er veldig ubehagelig. Man blir sittende å svelge hele tiden,og jeg har prøvd å spise for å få det bort,men vet ikke helt hva som gjorde at det gikk bort. Har hatt det flere ganger

Skrevet

Aner ikke hva dette er,men sånn har jeg også hatt før. Det er veldig ubehagelig. Man blir sittende å svelge hele tiden,og jeg har prøvd å spise for å få det bort,men vet ikke helt hva som gjorde at det gikk bort. Har hatt det flere ganger

Siden du ikke er død ennå, så er det ikke farlig i alle fall ;)

Men synd du ikke vet hva som fikk det bort. Jeg blir veldig kvalm av det, sikkert fordi det er ubehagelig og jeg vil ha det bort.

Skrevet

Men synd du ikke vet hva som fikk det bort. Jeg blir veldig kvalm av det, sikkert fordi det er ubehagelig og jeg vil ha det bort.

Jeg har også opplevd det en gang. På festival med mye drikking, fikk høre at festinga kunne ha noe med det å gjøre. Varte nok en uke eller noe sånt, skikkelig ubehagelig, ja..

Skrevet

Kan det være hovne kjertler?

Takk for forslag :) Jeg kjenner ingenting på utsiden av halsen, i tillegg til at det forsvinner en gang i blant.

Skrevet

Jeg har også opplevd det en gang. På festival med mye drikking, fikk høre at festinga kunne ha noe med det å gjøre. Varte nok en uke eller noe sånt, skikkelig ubehagelig, ja..

Jeg fester veldig lite, men drakk litt lørdag for 10 dager siden. Virker usannsynlig at det skal være det. Sa de hvorfor festingen kunne føre til det?

Skrevet

Jeg fester veldig lite, men drakk litt lørdag for 10 dager siden. Virker usannsynlig at det skal være det. Sa de hvorfor festingen kunne føre til det?

Det er så lenge siden, jeg husker dessverre ikke. Er blitt voksen og ansvarlig, vettu.. ;-)

Gjest soljenta_83
Skrevet

Nei farlig er det ikke ;) Men veldig ubehagelig. Får håpe du får det bort snart.

Skrevet

Det er så lenge siden, jeg husker dessverre ikke. Er blitt voksen og ansvarlig, vettu.. ;-)

Hehe :) Jeg også, virker det som ;)

Ja, ja. Jeg får anta det forsvinner av seg selv, da :)

Gjest Shira12
Skrevet

Slik har jeg hatt det i perioder også.

Aner ikke hva det kommer av, men jeg lever i beste velgåendes enda :o)

Skrevet

Hei, jeg hadde det slik i fjor høst, etter en sommer med mye allergiplager. Gikk til legen, og hun sa at det er veldig vanlig blant unge mennesker på grunn av stress. Er noen muskler på halsen som strammer seg tror jeg hun sa(husker ikke hva det het, men det har til og med et navn). Ble litt senere på høsten undersøkt av ønh-lege også, og alt var helt normalt i halsen, så legen min hadde nok rett. Har hatt det senere også og blitt litt redd, men det går som regel over når jeg ikke tenker på det..håper det går over fort hos deg da :o)

Gjest goldielocks
Skrevet

En uke er jo ikke så lenge, men hvis du ikke blir kvitt problemet kan det kanskje skyldes lavt stoffskifte. I så fall har du nok mange andre symptomer også, det hadde i alle fall jeg.

Ørkenvandreren
Skrevet

1. Du er trist pga samlivsbruddet, men innser det ikke selv. Da får man klump i halsen.

2. Kanskje du har trent for hardt på "deep throat", det kan man også få "klump i halsen"-følelse av.

Pick one, your choice.

;-)

Gjest sjekk den !
Skrevet

Jeg vet at det kan komme noe lignende i forbindelse med stress (ei venninne som hadde det, hun fikk tilslutt ikke i seg mat .... )

Men jeg har akkurat hørt om et tilfelle her nå, hvor jeg bare vil si til deg, dra til legen å få sjekka klumpen SNAREST sånn for sikkerhetsskyld .....

Gjest Doktor tryllestav
Skrevet

Om det ikke forsvinner innen to uker, dra til legen og sjekk det for sikkerhets skyld.

Det kan være:

a) stramme nakke/hals-muskler, pga stress eller annet.

B) allergier.

c) stoffskifteproblemer.

Har du stresset eller bekymret deg mye i en periode før dette?

Da kan dette komme som ettervirkning.

Du bør slappe av mye og tenke positivt, ikke gruble og bekymre deg, og få deg nok søvn.

Skrevet

En uke er jo ikke så lenge, men hvis du ikke blir kvitt problemet kan det kanskje skyldes lavt stoffskifte. I så fall har du nok mange andre symptomer også, det hadde i alle fall jeg.

Jeg har mest sannsynlig lavt stoffskifte. Skal ta nye prøver snart.

Skrevet

1. Du er trist pga samlivsbruddet, men innser det ikke selv. Da får man klump i halsen.

2. Kanskje du har trent for hardt på "deep throat", det kan man også få "klump i halsen"-følelse av.

Pick one, your choice.

;-)

-ler- Takk for innspill.

Skrevet

Om det ikke forsvinner innen to uker, dra til legen og sjekk det for sikkerhets skyld.

Det kan være:

a) stramme nakke/hals-muskler, pga stress eller annet.

B) allergier.

c) stoffskifteproblemer.

Har du stresset eller bekymret deg mye i en periode før dette?

Da kan dette komme som ettervirkning.

Du bør slappe av mye og tenke positivt, ikke gruble og bekymre deg, og få deg nok søvn.

Ja, er stressa, men det er ikke så mye å gjøre med akkurat nå.

Får begynne med meditasjon eller noe :P

Takk for svar :)

Skrevet

Hei, jeg hadde det slik i fjor høst, etter en sommer med mye allergiplager. Gikk til legen, og hun sa at det er veldig vanlig blant unge mennesker på grunn av stress. Er noen muskler på halsen som strammer seg tror jeg hun sa(husker ikke hva det het, men det har til og med et navn). Ble litt senere på høsten undersøkt av ønh-lege også, og alt var helt normalt i halsen, så legen min hadde nok rett. Har hatt det senere også og blitt litt redd, men det går som regel over når jeg ikke tenker på det..håper det går over fort hos deg da :o)

Da er det nok stress, da.

Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...