ylvali1365381015 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg har i løpet av det siste året eller så (vanskelig å tilbakedatere) hatt diffuse plager i undrelivet. Med ujevne mellomrom kjenner jeg at det liksom tynger og svir, en slags ubehagsfølelse som kan minne litt om menstruasjonssmerter. Jeg har hatt kobberspiral i tre år og trodde det kunne skyldes denne,men nå er den fjernet og plagene til stede like fullt. Jeg har også tidvis hatt en del utflod som lukter litt, noe jeg også tilskrev spiralen. Fire dager etter at jeg fikk spiralen fjernet hadde jeg samleie, og blødde ganske voldsomt etterpå. Kan det skyldes ev. arr/sår etter spiralen? En annen ting er at jeg snart er to uker på overtid og ganske frustrert over at mensen aldri kommer. Jeg har hatt ubeskyttet sex kun den ene gangen da jeg blødde etterpå, og det var ganske sent i syklusen. Har testet negativt tre ganger, så det er vel usannsynlig at jeg er gravid også? Jeg begynner å tenke at det kan være noe i veien med meg, men håper på at det er tilfeldigheter med ufarlige årsaksforklaringer. Kan du hjelpe meg? Har du noen formening om hva dette skyldes? Har ringt fastlegen, men hun er borte fram til fredag og jeg skulle gjerne hatt tilbakemelding før det. P.S: Fikk i -98 konstatert cyster på eggstokkene i forb. med en ultralydundersøkelse. Kan det tenkes at noen av disse plagene skyldes det? Eller er det symptomer på andre ting som burde undersøkes nærmere? Tar gjerne imot tips fra andre også Med vennlig hilsen, Hilde 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243569-plager-i-underlivet-noen-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 De diffuse smerter i underlivet kan være endometriose (godartet tilstand med livmorslimhinne utenfor livmoren). Nevn den mulighet for legen ved konsultasjonen. Spiralen etterlater ikke et sår, men av andre grunner kan det være rikelig slimhinne på livmorhalsen som lett gir blødning. Legen vil kunne sjekke det ved en vanlig undersøkelse. At menstruasjonen er forsinket kan skyldes at du har hatt sen eggløsning, se det opp til tre måneder. Tilstanden PCOS med små cyster/eggsekker på eggstokkene kan føre til forsinket menstruasjon, men en vanlig cyste påvist for 8 år siden har ingen betydning i dag. Dine symptomer er ikke tegn på noe alvorlig og jeg ser lite sammenhang i de ulike forhold. Legen vil sikkert få det avklart, det er ikke sikkert at du behøver komme til en gynekolog. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243569-plager-i-underlivet-noen-tips/#findComment-1893961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.