Gå til innhold

.xls fil, hva leser man dem med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som de andre sier, er det Excel-filer, men du kan også bruke det gratis programmet OpenOffice til å lese og redigere disse filene. Excel koster penger.

Skrevet

Som de andre sier, er det Excel-filer, men du kan også bruke det gratis programmet OpenOffice til å lese og redigere disse filene. Excel koster penger.

Du som er Open-Office ekspert... Vet du hvordan man "hacker" OO til å f.eks lagre Writer dokumenter som Word dokumenter pr. default?

"..........................................."

Skrevet

Du som er Open-Office ekspert... Vet du hvordan man "hacker" OO til å f.eks lagre Writer dokumenter som Word dokumenter pr. default?

Ekspert er å overdrive kraftig :) Har ikke drevet noe særlig konfigurering, jeg bruker det egentlig bare til å lese MS Office-filer jeg får tilsendt.

Skrevet

Ekspert er å overdrive kraftig :) Har ikke drevet noe særlig konfigurering, jeg bruker det egentlig bare til å lese MS Office-filer jeg får tilsendt.

Da Office XP ble litt for "gammelt", bestemte jeg meg for å gi bort lisensen og begynne å bruke OO på fulltid. Og det fungerer så langt utmerket, bortsett fra at jeg ikke får satt det til å lagre i MS-Office format pr. default.

"........................................."

Skrevet

Da Office XP ble litt for "gammelt", bestemte jeg meg for å gi bort lisensen og begynne å bruke OO på fulltid. Og det fungerer så langt utmerket, bortsett fra at jeg ikke får satt det til å lagre i MS-Office format pr. default.

"........................................."

Vel, jeg søkte på google:

Tools -> Options -> Load /Save -> General -> Default file format

http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?p=169398

Skrevet

Vel, jeg søkte på google:

Tools -> Options -> Load /Save -> General -> Default file format

http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?p=169398

Se der, ja - takk, takk. Jeg ble fortalt at det ikke gikk an å stille det inn til dette, så jeg har ikke letet i innstillingene. Derfor etterlyste jeg "hack" :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...