Gjest 18 år Skrevet 8. april 2001 Del Skrevet 8. april 2001 Hei, Begynnte med p-pillen Trinordinol for 10 dager siden. Har kommet til de gule tablettene nå og skal ta den første av disse imorgen. Jeg følte ikke at jeg fikk nok INFO hos legen i det hele tatt, og følte at han bare "kasta" meg ut etter at han hadde skrevet ut resepten. Det jeg lurer veldig på er dette som står med diare i bruksanvisningen, og at pillen da ikke virker. Hva menes her da??? skikkelig kraftig diare (ordentlig magesjuke) eller bare litt løs mage????Jeg går rundt og er supernervøs for dette. Det hender jo at jeg har litt løs avføring...Har dette ikke noe å si eller? Er det bare kraftig diare som gjør pillen usikker. Jeg er utrolig redd for å bli gravid, og går rundt og er redd for at effekten skal bli usikker. På lørdag sto jeg opp i halv 9 tiden og var litt rar i magen pga alkohol inntak fredag kveld. Jeg vil ikke kalle det diare, men litt løs avføring + at jeg følte meg litt oppblåst. Klokka 11 tok jeg pillen, og da jeg 2 timer seinere gikk på do var avføringen fremdeles litt løs, men det kjenntes mer som forstoppelse og at det lille som kom var løst. Jeg hadde samleie om kvelden den dagen. Er jeg trygg??? Går rundt og føler meg temmelig paranoid......Ønsker meg et skikkelig svar på dette. Hva skal jeg eventuelt gjøre dersom svaret jeg får er at jeg ikke var beskyttet av pillen på lørdag, og alikevel hadde samleie? er takknemlig for svar på dette, siden å få time hos legen tar 1 måned til vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24365-p-piller-og-diarekan-jeg-f%C3%A5-svar-av-lege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. april 2001 Del Skrevet 9. april 2001 Løs mage med tynn avføring alene er ikke diare, men mange tynne avføringer hvor maten går rett igjennom systemet vil bety at tabletten ikke suges opp. Hvis du har det innen to timer etter at du spiste pillen, kan den være uvirksom. Er du i tvil tar du en ekstra (evt fra et annet brett). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24365-p-piller-og-diarekan-jeg-f%C3%A5-svar-av-lege/#findComment-102477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.