Gjest litt urolig Skrevet 8. april 2001 Del Skrevet 8. april 2001 Før jeg fikk datteren min hadde jeg regelmessig syklus på 24 dager. Min datter er nå 17 mnd. og jeg fikk tilbake mensen da hun var 7 mnd. Syklusen varierer nå mellom 21-28 dager, med en blødningstid på 5-7 dager. Men hver gang før jeg får mensen så har jeg ofte en brunlig/blodslimete utflod som kommer 7-11 dager før mensen begynner. Av og til har jeg også fått mensblødninger som har vart noen dager, og så et opphold på opptil en uke, før mensen setter inn for fullt. Er dette normalt, eller bør bestille time hos gyn.? Alt fra en uke til noen dager etter endt mens, har jeg mye slimete utflod som avtar frem til neste mens. Er dette normalt? Jeg har av og til kramper eller en "nedovertrykkende" følelse i underlivet når mensen starter (da blødningene er som kraftigst). Ellers har jeg ingen tegn til plager i undelivet/magen. Mye spm., men håper du tar deg tid til å svare. På forhånd mange takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24374-bl%C3%B8dninger-syklus-og-eggl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. april 2001 Del Skrevet 9. april 2001 Jeg synes det lyder rett normalt. Syklus på 21 dager er i minste laget. Teller du fra mensen skikkelig starter? Ikke bare fra de små blødninger. Slimet du kjenner kan være eggløsningsslim, det pleier å bli borte når eggløsningen er overstått. Blødning før den egentlige menstruasjon kan ses ved lav produksjon av hormonet progesteron som produseres etter eggløsning. Hvis du forsøker å bli gravid og det ikke lykkes, kan det være aktuelt med en sjekk, ellers synes jeg du kan se det litt an. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24374-bl%C3%B8dninger-syklus-og-eggl%C3%B8sning/#findComment-102482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.