Gå til innhold

blødninger, syklus og eggløsning

Anbefalte innlegg

Gjest litt urolig

Før jeg fikk datteren min hadde jeg regelmessig syklus på 24 dager.

Min datter er nå 17 mnd. og jeg fikk tilbake mensen da hun var 7 mnd.

Syklusen varierer nå mellom 21-28 dager, med en blødningstid på 5-7 dager. Men hver gang før jeg får mensen så har jeg ofte en brunlig/blodslimete utflod som kommer 7-11 dager før mensen begynner. Av og til har jeg også fått mensblødninger som har vart noen dager, og så et opphold på opptil en uke, før mensen setter inn for fullt.

Er dette normalt, eller bør bestille time hos gyn.?

Alt fra en uke til noen dager etter endt mens, har jeg mye slimete utflod som avtar frem til neste mens. Er dette normalt?

Jeg har av og til kramper eller en "nedovertrykkende" følelse i underlivet når mensen starter (da blødningene er som kraftigst). Ellers har jeg ingen tegn til plager i undelivet/magen.

Mye spm., men håper du tar deg tid til å svare. På forhånd mange takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24374-bl%C3%B8dninger-syklus-og-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes det lyder rett normalt. Syklus på 21 dager er i minste laget. Teller du fra mensen skikkelig starter? Ikke bare fra de små blødninger. Slimet du kjenner kan være eggløsningsslim, det pleier å bli borte når eggløsningen er overstått. Blødning før den egentlige menstruasjon kan ses ved lav produksjon av hormonet progesteron som produseres etter eggløsning. Hvis du forsøker å bli gravid og det ikke lykkes, kan det være aktuelt med en sjekk, ellers synes jeg du kan se det litt an.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...