Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest binna

Jeg er 30 uker gravid og på min vekt hjemme har jeg ikke gått opp i vekt siden uke 25. Dette bekymrer meg endel. På sist kontroll i uke 26 hadde jeg gode SF mål, men jeg føler ikke at jeg vokser lenger. Magen er ikke særlig større heller og alle sier at jeg er "liten" i magen. Tidligere i svangerskapet har alle sagt at jeg har stor mage. Nå har jeg vært urolig noen uker, og pga. påsken skal jeg ikke til ny kontroll før den 18. april. Kan nevne at mannen min følger et slankekurs, og at det derfor blir magre middagsretter med mye grønnsaker og noe kjøtt/fisk. Spiser ellers normalt og sunt. Kan det være at jeg pga omlegging av kostholdet til familien har gått ned i egenvekt selv og at barnet legger på seg som det skal? Er dette i såfall uheldig? I mine tidligere svangerskap er det nettopp mellom uke 25 og 32 at jeg har lagt på meg mest. Jeg kjenner mye liv hver dag. Kan det være at fosteret vokser dårlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24397-ikke-vekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är antagligen så att barnet växer som den skall, men att du själv kankse får för lite näring. Barnet tar den näring som den behöver, medans det blir du som får för lite. Det hörs ut som du äter för lite, eftersom du äter din manns slankekost. Under graviditeten, bör man äta ca 2000kalorier/dygn, då man behöver äta lite extra. Försöka att öka lite på ditt matintag, så skall du se att det snart ger resultata. Lycka till vidare och god påsk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24397-ikke-vekt%C3%B8kning/#findComment-102798
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...