Gå til innhold

Prevensjon..

Anbefalte innlegg

Gjest vet så lite...

Hvor lang tid tar det før P-pille er trygg prevensjon, når man IKKE starter på første mensdag?

Hvor stor risiko er det for å bli gravid (uten prevensjon) 7-8 dager etter første menstruasjonsdag?

Brukte angrepille for tre uker siden, kan jeg bruke den igjen nå hvis jeg må?

Hvis jeg tar en angrepille på f.eks lørdag, kan jeg begynne med P-piller på mandag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244000-prevensjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vet så lite...

Både pakken med p-piller og pakken med angrepiller inneholder sannsynligvis en bruksanvisning. Les den!

Har lest på angrepillen, det står at man max kan bruke den en gang i løpet av menssyklusen/en gang på en måned. Visstnok både pga sikkerhet og pga helsemessige årsaker. P-pille har jeg ikke brukt på 10 år, skal spørre hos legen i dag.

Jeg VET det ikke er noen god løsning, men jeg har vært uten kjæreste/sex i flere år til jeg traff han her i sommer, vi har denne helga nå og så møtes vi ikke på tre uker.

Har hatt maksimal uflaks med planlegging av prevensjon så langt, reagerte kraftig på kondom, skulle få satt inn spiral i dag (men får ikke likevel pga en infeksjon) så...ja. Vi har gledet oss SÅNN til å få orden på det, og så blir det bare tull.

Skal høre med legen i dag (den egentlige "spiral-timen") om hva jeg ellers kan bruke, men det hjelper vel ikke nå i helga..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244000-prevensjon/#findComment-1896678
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...