Gå til innhold

Hvordan fastslå termin uten mens?

Anbefalte innlegg

Gjest Langt på vei?

Lurer bare på en ting.

Jeg har sluttet på prevensjon, men ikke fått igjen mensen ennå. Men jeg er derimot blitt gravid!

Siden jeg da ikke vet når det kan ha skjedd og hvor langt på vei jeg er, kan en da få UL for å finne ut eksakt hvor langt på vei jeg er?

Og når bør jeg evt. ringe legen?

Jeg selv tror jeg er rundt 5 uker på vei. Men er som sagt ikke sikker.

Burde jeg vente et par uker før jeg kontakter lege, eller kan jeg bare ringe nå og bestille time?

Jeg bor i Trondheim, noen som vet hvor de utfører UL? Kan de gjøre det på et legesenter?

Fastlegen min holder til på Gløshaugen, noen som er fra Trondheim og som vet om de utfører UL der?

Takker så mye for alle svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244018-hvordan-fastsl%C3%A5-termin-uten-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ikke vente med å bestille time hos legen. Ring i dag. Fortell at du ikke aner når befruktningen fant sted. Be om time fort. Hos legen, hvis h*n ikke foreslår det selv, ber du om tidlig UL.

Det er greit å ha en sånn nogenlunde peil på forventet termin. Også i forhold til den tilbudte UL-timen vi får i uke 17-19. De kan ikke se så godt det de ser etter hvis du kommer dit for tidlig eller for sent!

Forresten - gratulerer så masse!

Legen vil gjere ein gu for å anslå kor langt du er på veg (kjenne på kor stor livmora er, mellom anna), men i tillegg er det vanleg å få ein UL for å finne ut av det meir nøyaktig. Bestill time med fastlegen din, så ordnar det seg. Ingen grunn til å vente. Gratulerer og lykke til vidare! :-)

De har ikke UL på Gløshaugen. (hvis de ikke har begynt med det i det _aller_ siste, altså.)

De har derimot hyggelige leger, som helt sikkert henviser deg til sykehuset for UL dersom du ikke har sikker termin! Bare ring og forklar situasjonen, så får du nok snart time. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...