Gå til innhold

Arbeidsgiver betaler ikke ut lønn i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lønnen skal være inne på konto den 1. hver måned. Det er den ikke og arbeidsgiver sier han "ikke har hatt tid". Vi er helt avhengig av å få denne lønningen før helga.

Hva i all verden skal vi gjøre? Har vi noen rettigheter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du prøve å få et forskudd kontant?

Vet ikke hva slags rettigheter du har.

Skrevet

Kan du prøve å få et forskudd kontant?

Vet ikke hva slags rettigheter du har.

Ja, vi prøver på det nå. Men det sier seg selv at noen som finner på slike ting som å ikke utbetale lønn i tide, ikke er spesielt samarbeidsvillig.

Skrevet

Ja, vi prøver på det nå. Men det sier seg selv at noen som finner på slike ting som å ikke utbetale lønn i tide, ikke er spesielt samarbeidsvillig.

Har dette hendt flere ganger før eller er det første gang?

Vet at endel arbeidsgivere faktisk "glemmer" å betale ut løn til de i helsesektoren osv.

Skrevet

Har dette hendt flere ganger før eller er det første gang?

Vet at endel arbeidsgivere faktisk "glemmer" å betale ut løn til de i helsesektoren osv.

Det har skjedd et par ganger før. Mannen er ikke helt riktig, han forstår ikke vanlige arbeidslover, det er en lang historie.

Nå ser det ut som han skal hjelpe med et forskudd. Det er bare så utrolig irriterende at han "hjelper" og vi må be, når det er han som har gjort feil.

Skrevet

Det har skjedd et par ganger før. Mannen er ikke helt riktig, han forstår ikke vanlige arbeidslover, det er en lang historie.

Nå ser det ut som han skal hjelpe med et forskudd. Det er bare så utrolig irriterende at han "hjelper" og vi må be, når det er han som har gjort feil.

Høres ut som min tidligere arbeidsgiver...... ;o(

Håper det ordner seg!

Gjest Debra irl
Skrevet

Det er vel kontraktfestet når lønn skal utbetales.

Og kontrakten binder ham like mye som den binder deg.

Skrevet

Fikk du lønn senere på dagen?

Nei :(

Er så lei av denne arbeidsgiveren. Han er helt håpløs på alle slags rettigheter og organisering.

Gjest Persille
Skrevet

Om dette er samme fyr som vi har snakket om tidligere så tar han et forskudd i kassen (ikke tøm den helt), og legger igjen en lapp om at han har tatt så og så mye penger i kontant lønn, med dato og signerer.

Det er ikke under noen omstendighet lov å ikke utbetale lønn, men det er jo lite du får gjort NÅ - det er typisk stevning, anmeldelse ol over tid.

Jeg har gjort det en gang, og jeg tilbød meg å kjøre ut til alle med kontanter den kvelden (etter at jeg ble gjort oppmerksom på det) - men heldigvis for meg kunne de vente til over helgen alle sammen.

Men poenget er at man skal og bør tilby seg å ordne opp når man glemmer sånne ting!

Skrevet

Om dette er samme fyr som vi har snakket om tidligere så tar han et forskudd i kassen (ikke tøm den helt), og legger igjen en lapp om at han har tatt så og så mye penger i kontant lønn, med dato og signerer.

Det er ikke under noen omstendighet lov å ikke utbetale lønn, men det er jo lite du får gjort NÅ - det er typisk stevning, anmeldelse ol over tid.

Jeg har gjort det en gang, og jeg tilbød meg å kjøre ut til alle med kontanter den kvelden (etter at jeg ble gjort oppmerksom på det) - men heldigvis for meg kunne de vente til over helgen alle sammen.

Men poenget er at man skal og bør tilby seg å ordne opp når man glemmer sånne ting!

Ja, det er samme person.

Vi fikk han til å komme ned med penger så vi hadde mat over helga, i hvert fall. Får anta vi har pengene inne på mandagen.

Takk for råd :)

Gjest Persille
Skrevet

Ja, det er samme person.

Vi fikk han til å komme ned med penger så vi hadde mat over helga, i hvert fall. Får anta vi har pengene inne på mandagen.

Takk for råd :)

Poenget er at han ikke har lov til det, men det er vanskelig å gjøre noe med det når det først er "glemt", da må man bare ta seg litt til rette :)

Bra han kom da! Da er han jo ikke helt amøbe...

Men; finn en annen jobb nå - nok for være nok :)

Hows life ellers? Flyttet? Hot date? Alt vel?

Skrevet

Poenget er at han ikke har lov til det, men det er vanskelig å gjøre noe med det når det først er "glemt", da må man bare ta seg litt til rette :)

Bra han kom da! Da er han jo ikke helt amøbe...

Men; finn en annen jobb nå - nok for være nok :)

Hows life ellers? Flyttet? Hot date? Alt vel?

Jeg flyttet i går og sitter i ny leilighet nå :) Det er veldig deilig.

Ikke noen hot date, tror det fint kan vente litt ;)

Squishy våknet omtrent 20 ganger i går natt, så håper det blir bedre i kveld. Han trenger sikkert litt tid til å innfinne seg med nytt sted.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg flyttet i går og sitter i ny leilighet nå :) Det er veldig deilig.

Ikke noen hot date, tror det fint kan vente litt ;)

Squishy våknet omtrent 20 ganger i går natt, så håper det blir bedre i kveld. Han trenger sikkert litt tid til å innfinne seg med nytt sted.

Jeg hadde hot date i går!

Fjerde med samme gutt faktisk :)

Ikke hot love, men hot andre ting, og det er vi svært fornøyd med så langt...

Skrevet

Jeg hadde hot date i går!

Fjerde med samme gutt faktisk :)

Ikke hot love, men hot andre ting, og det er vi svært fornøyd med så langt...

Åh, så bra! Var det han du fortalte meg om? Glad dere kommer overens :)

Gjest Persille
Skrevet

Åh, så bra! Var det han du fortalte meg om? Glad dere kommer overens :)

Litt usikker på om jeg har sagt noe, han som kiter :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...