Gå til innhold

Det føles helt dødt

Anbefalte innlegg

Gjest enellerannen

Jeg sliter for tiden, med forholdet til min mann.

Jeg regner ikke med at noen av dere egentlig kan hjelpe meg, men forholdet vårt føles fra min side helt dødt.

Jeg er glad i ham, som en venn, eller en bror,nærmest. Men seksuelt så har jeg bare ikke lyst lenger. Jeg later som ingen ting, og føler meg dårlig etterpå. føler meg slem og vil så gjerne ha tilbake de følelesene som var, være i et trygt samliv, men samtidig så er det eneste jeg ønsker meg å bli alene.

Få litt rom for meg selv.

Jeg er nesten aldri ute på livet, men de få gangen jeg er det, så blir det bare enda verre.

Vi har barn, og det er vel den eneste grunnen til at jeg fortsatt er gift, samt at jeg har så dårlig samvittighet, fordi jeg ikke føler noe for den snilleste mannen i verden.

Jeg vet hva jeg har, og burde ha det så bra, men jeg lengter bare ut og vekk.

Godt å få skrevet det ned i allefall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24410-det-f%C3%B8les-helt-d%C3%B8dt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørkenvandreren

Nei, jeg kan ikke hjelpe deg. Du kan knapt nok hjelpe deg selv, med den slappe og oppgitte holdningen du har til situasjonen.

For all del, jeg forstår at du har det tungt. Men skal du komme deg videre i en eller annen retning, dvs et bedre samliv eller et brudd, holder det ikke med å konstatere at det er dødt, men du må du stille deg spørsmålet "hvorfor" det er dødt.

Hvis du/dere ikke selv er istand til å svare på dette, vil jeg anbefale at dere kontakter en familierådgiver.

Det å ha barn sammen, har vært unnskyldning for mange, men egentlig så tar barn mer skade av å leve med foreldre som har et kaldt forhold.

Jeg "ser" at forholdet ditt snart er over, håper du har evnen til å finne en ny plattform, slik at du kan få et godt liv.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er mange, spes. kvinner, som synes det er hjelp i å dele bort problemet, slik du skriver.

Det vil jeg råde deg til å gjøre mer av, men med en fagperson, ansikt til ansikt.

Et dødt forhold til partneren

tapper deg for krefter. Det vil prege din rolle både som mor, kvinne og samlivspartner.

Din dårlige samvittighet gjør det ikke bedre.

Jeg håper du har overskudd til å ta tak i det "døde" forholdet.

Dersom du får med din partner til samtale, lover det godt. Det er sunt å evaluere et samliv.

Så får du se om det ender med gjenoppliving av parforholdet eller avvikling.

Gjest flyaway

jeg føler det samme som du beskriver. det er vanskelig. jeg blir fordi barna er glade i ham, han elsker dem og meg. Mine følelser er som du skriver - vennskap ... i tillegg er han veldig redd for å miste meg .... så da føler jeg meg slem jeg også, fordi følelsene mine er så "kalde".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...