Gå til innhold

Sharif_skavland

Anbefalte innlegg

Gjest Moderator
Skrevet

Det er stort sett nordmenn som utførere alle de jobbene du nevner, slik det alltid har vært og helst burde ha forblitt.

Webmaster liker tydligvis ikke at den økte volden og kredittkortsvindlen mot taxikunder i oslo-området nevnes, så da skal jeg ikke gjøre det.

Fint at du modererer språkbruken din noe :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

20

• sheba

19

• Prozak

17

• ylvali1365381015

17

Skrevet

Fint at du modererer språkbruken din noe :-)

He he..det kalles finjustering til forholdene:)

amerikafareren
Skrevet

Har det slått deg at det du skriver her gjerne oppfattes som rasistisk av muslimer? av egen erfaring så tror mange av dem (sier absolutt ikke alle) at de er herrefolket som skal ta over verden osv, mange av dem anser seg som mye bedre enn *oss*....

Hva "andre" innvandrere anngår så kan jeg likegodt ta vaskejobben og de direktørstillingen om de er bedre kvalifisert enn meg, så lenge de respekterer lov og orden samt måten vi lever på.... gjør de ikke det synes jeg de kan ta første fly hjem!

Nei ingenting av det du skriver har slått meg, og jeg kjenner mange muslimer;)

Skrevet

Da er de jeg kjenner ulike dine, har faktisk en på "hybelen min", gift med ei norsk jente.... Denne personen er utrolig firkantet når det kommer til terror osv (kurder) men drikke seg stupfull + røke, jadda det kan han! så han siler vel litt selv han her da... de andre jeg har møtt fremstår mange som snørrhovne mennesker som ser ned på det norske samfunn (kjenner et par unntak) de gjør meg fly forbannet og jeg spør meg: Hvorfor i all verden gidder de bo her når det er så ille?? tør ikke publisere mitt svar her på dol, men kan si så mye at ordene ville ikke blitt stuerene:)

Skrevet

men når jeg her har sagt mitt så bør du ikke tro jeg er for eller mot det som skjer i midtøsten i disse dager, jeg personlig synes denne konflikten burde vært løst på andre måter, alle mennesker er jo like mye verdt når det kommer til sånne ekstreme situasjoner som krig...

Begge parter er altfor ekstreme her og menneskeliv som går tapt er tragisk..

amerikafareren
Skrevet

Da er de jeg kjenner ulike dine, har faktisk en på "hybelen min", gift med ei norsk jente.... Denne personen er utrolig firkantet når det kommer til terror osv (kurder) men drikke seg stupfull + røke, jadda det kan han! så han siler vel litt selv han her da... de andre jeg har møtt fremstår mange som snørrhovne mennesker som ser ned på det norske samfunn (kjenner et par unntak) de gjør meg fly forbannet og jeg spør meg: Hvorfor i all verden gidder de bo her når det er så ille?? tør ikke publisere mitt svar her på dol, men kan si så mye at ordene ville ikke blitt stuerene:)

Jeg kjenner mange kurdere, faktisk ganske mange og leste akkurat mail fra en av dem nå;) De er like forskjellige som alle andre, men gjestfriheten er fantastisk (ja jeg har bodd i flere kurdiske hjem i de kurdiske områdene i Midtøsten).

Jeg kunne tatt fly HJEM, og da ville det vært hjem til Norge. De som er født i Norge, eller har bodd der i åresvis kan ikke ta fly hjem. Vanligvis tar man bussen eller kjører bil;)

Skrevet

Jeg kjenner mange kurdere, faktisk ganske mange og leste akkurat mail fra en av dem nå;) De er like forskjellige som alle andre, men gjestfriheten er fantastisk (ja jeg har bodd i flere kurdiske hjem i de kurdiske områdene i Midtøsten).

Jeg kunne tatt fly HJEM, og da ville det vært hjem til Norge. De som er født i Norge, eller har bodd der i åresvis kan ikke ta fly hjem. Vanligvis tar man bussen eller kjører bil;)

men kjære deg, jeg snakker om "denne personen"!! som bor på hybel her, han nekter henne til og med juletre til jul, samt at svinekjøtt er bannlyst i kjøleskapet... ja, jeg vet de ikke spiser dety kjøttet, men han bor i norge og er gift med ei norsk jente?? skal hun da tilpasse seg det livet HAN bestemmer?

hos meg hadde han fått en skotupp i baken!

amerikafareren
Skrevet

men kjære deg, jeg snakker om "denne personen"!! som bor på hybel her, han nekter henne til og med juletre til jul, samt at svinekjøtt er bannlyst i kjøleskapet... ja, jeg vet de ikke spiser dety kjøttet, men han bor i norge og er gift med ei norsk jente?? skal hun da tilpasse seg det livet HAN bestemmer?

hos meg hadde han fått en skotupp i baken!

Det blir ikke riktig å diskutere en person jeg ikke kjenner i det hele tatt. I mange tilfeller synes jeg mine venner er overivrige med å vise meg respekt, og det gjelder han f.eks. som klappet meg på begge skuldrene på Gardermoen;) Han var en utrolig koselig mann, men tydeligvis nervøs og viste ikke helt hvordan han skulle hilse på meg. Jeg var forberedt på at han ville hilse på mennene først, men nei han tok meg først i hånda og klappet meg siden på skuldrene etterpå (ikke på rompa heldigvis som venninnene mine fleipet med;).

Jeg har en eneste gang opplevd at en muslim nektet å ta meg i hånda og det var på flyplassen i Teheran. Et offisielt sted hvor det er forbudt, jeg kan godt tenke meg at han hadde tatt meg i hånda alle andre steder;)

Skrevet

Hvem skulle kjørt trikken? Hvem skulle tatt alle vaskejobbene som nordmenn ikke vil ha?

Hvorfor sies det (fra politisk hold) at vi trenger innvandrerne for at det norske samfunnet skal kunne "gå rundt"?

"Hvorfor sies det (fra politisk hold) at vi trenger innvandrerne for at det norske samfunnet skal kunne "gå rundt"?"

Tror du de ville sagt noe annet, om de hadde ment noe annet? Selvfølgelig ikke. Det er viktigere å være politisk korrekt enn noe annet.

"......................................."

Skrevet

Hvem kjører oss fra det ene stedet til det andre, har vaskejobbene, steller eldre og syke, driver restauranter, ja og flere og flere blir leger, lærere etc. Før var det kvinner, nå er det de med innvandrerbakgrunn. Gå ut i samfunnet med åpne øyne og se deg rundt.

Det er slike som deg vi gjerne skulle bli kvitt. Rasistiske innlegg på dol eller andre steder har vi ingen bruk for.

"Det er slike som deg vi gjerne skulle bli kvitt. Rasistiske innlegg på dol eller andre steder har vi ingen bruk for."

Men vi har heller ikke bruk for slike som deg, som for enhver pris er krampeaktig motsatt. Fordommer og rasisme er selvfølgelig ikke bra - det skjønner alle intelligente mennesker. Men det stikk motsatte av dette er faktisk like ille. INGEN ekstreme ytterpunkter er bra - det gjør bare utslag for forskjellige måter.

Skrevet

Det er ikke fremmedfrykt når man kritiske til de negative elementene som innvandring også har ført med seg.

gjengslagsmål,drap,voldtekter,innvandrere er overreperesentert på sosialhjel/arbeidsledighet.

At jøder i dag blir bedt om å la kalotten bli hjemme.At homofile risikerer å bli slått ned på gata. At unge innvandrerjenter må skrive kontrakt med myndighetene fordi de er redd de kan bli kidnappet tvangsgiftet etc.

Men ja det finnes mange ressursterke innvandrere også og det er bra at også de kommer fram i media.

Selv ser jeg mange flotte innvandrere hver dag på jobb. Og det er snakk om folk med høyere utdanning, og fra aller verdenshjørner. Alt fra fx Iran, Vietnam, Filippinene til Danmark og Sverige, for å nevne noen.

amerikafareren
Skrevet

"Det er slike som deg vi gjerne skulle bli kvitt. Rasistiske innlegg på dol eller andre steder har vi ingen bruk for."

Men vi har heller ikke bruk for slike som deg, som for enhver pris er krampeaktig motsatt. Fordommer og rasisme er selvfølgelig ikke bra - det skjønner alle intelligente mennesker. Men det stikk motsatte av dette er faktisk like ille. INGEN ekstreme ytterpunkter er bra - det gjør bare utslag for forskjellige måter.

Jeg har ikke det minste bruk for å diskutere med deg.

Skrevet

Det blir ikke riktig å diskutere en person jeg ikke kjenner i det hele tatt. I mange tilfeller synes jeg mine venner er overivrige med å vise meg respekt, og det gjelder han f.eks. som klappet meg på begge skuldrene på Gardermoen;) Han var en utrolig koselig mann, men tydeligvis nervøs og viste ikke helt hvordan han skulle hilse på meg. Jeg var forberedt på at han ville hilse på mennene først, men nei han tok meg først i hånda og klappet meg siden på skuldrene etterpå (ikke på rompa heldigvis som venninnene mine fleipet med;).

Jeg har en eneste gang opplevd at en muslim nektet å ta meg i hånda og det var på flyplassen i Teheran. Et offisielt sted hvor det er forbudt, jeg kan godt tenke meg at han hadde tatt meg i hånda alle andre steder;)

Muslimer er vel forskjellige som oss, men untaket er vel de ekstreme sidene som vi aldri kan være sikre på.. uansett, det er er ingen ide`og diskutere når vi ikke kjenner de samme menneskene,

det finnes ekstreme mennesker og personligheter i alle religioner, trossamfunn og blandt menigmann:)

Skrevet

"Jeg har en eneste gang opplevd at en muslim nektet å ta meg i hånda og det var på flyplassen i Teheran. Et offisielt sted hvor det er forbudt, jeg kan godt tenke meg at han hadde tatt meg i hånda alle andre steder;)"

Og det representerer majoriteten, tror du? For da er det jo logisk at det er forbudt der.. *Ler* Du er faktisk like ekstrem som morsk og grip, bare med motsatt fortegn :-)

"......................................"

Skrevet

Jeg har ikke det minste bruk for å diskutere med deg.

*Ler* Selvfølgelig har du ikke det. Du tåler jo ikke å bli motsagt - det har du aldri gjort :-)

Og det er også beleilig å ikke gidde å diskutere når det du blir stilt til veggs med er så opplagt og selvsagt at du ikke har noe å svare med :-)

".........................................."

Skrevet

"Jeg har en eneste gang opplevd at en muslim nektet å ta meg i hånda og det var på flyplassen i Teheran. Et offisielt sted hvor det er forbudt, jeg kan godt tenke meg at han hadde tatt meg i hånda alle andre steder;)"

Og det representerer majoriteten, tror du? For da er det jo logisk at det er forbudt der.. *Ler* Du er faktisk like ekstrem som morsk og grip, bare med motsatt fortegn :-)

*går et lys opp for sheba* ;)

Der sa du noe som virkelig stemmer i denne diskusjonen!

*sheba irriterer seg at hun ikke vågde:-(*

amerikafareren
Skrevet

Muslimer er vel forskjellige som oss, men untaket er vel de ekstreme sidene som vi aldri kan være sikre på.. uansett, det er er ingen ide`og diskutere når vi ikke kjenner de samme menneskene,

det finnes ekstreme mennesker og personligheter i alle religioner, trossamfunn og blandt menigmann:)

Det jeg prøvde å si med å trekke frem han på flyplassen i Teheran var at han måtte underkaste seg regler som ikke det er sikkert han er enig i.

Selvfølgelig kjenner vi ikke de samme menneskene, men det er sak vi diskuterer ikke personer?

Skrevet

Det jeg prøvde å si med å trekke frem han på flyplassen i Teheran var at han måtte underkaste seg regler som ikke det er sikkert han er enig i.

Selvfølgelig kjenner vi ikke de samme menneskene, men det er sak vi diskuterer ikke personer?

Hvorfor diskutere vi ikke?? fordi "han" var muslim?? er det rett da at vi underkaster oss hans meninger? NEI!

Skrevet

Trikken gikk før maseinvandringens tid. De utelandske vaskekjerringene har jeg knapt sett snurten av, derimot ser jeg daglig alle de norske.

Hva politikeren sier? *LOL* du må vær en av de første, og forhåpentligvis eneste som tar deres ord på alvor.

Jeg ser "vaskekjerringer av begge kjønn" hver dag, og over tid har jeg sett ganske mange i bedriftens ulike kontorbygg. Og ikke en av dem, kanskje med unntak av en arbeidsleder som en sjelden gang stikker innom, er norsk.

Men hos oss er det heldigvis også en del innvandrere i yrker som krever høyere utdanning også.

Skrevet

SELVFØLGELIG er det mange muslimer som er sekulære, og som ikke ønsker å leve under sharialover. MEN - selv en moderne, relativt "rund" muslim, har en kultur som mangler veldig mye av den friheten og de menneskerettighetene ingen av oss er villige til å bytte bort. Problemet er at slike som morsk ikke ser annet enn sitt eget skylappsyn, farget totalt mørkeblått av en krakilsk paranoia overfor alt som ikke er nøyaktig slik de selv ser på ting. Og slike som deg er så opptatt av å protestere mot dette at dere gjør nøyaktig samme feil, og blir helt blinde i deres egen overbevisning.

Denne typen ekstremisme som både du, morsk og grip utviser her, er nøyaktig det som skal til for at slike undertrykkende, menneskefientlige kulturer som vi her snakker om skal kunne eksistere. Men SELVFØLGELIG er dere ikke i stand til å se noe i nærheten av dette selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...