Gå til innhold

Sharif_skavland

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

Hvorfor diskutere vi ikke?? fordi "han" var muslim?? er det rett da at vi underkaster oss hans meninger? NEI!

Hvem har snakket om at han var muslim og vi underkaster oss hans meninger?????????? Jeg vet ingenting om han var en av zarastrene f.eks., og ikke var det aktuelt at jeg skulle underkaste meg hans meninger i det hele tatt. Like lite som det er aktuelt at jeg skal underkaste meg Bush sine meninger om utenrikspolitikk selv om jeg befinner meg i USA.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

20

• sheba

19

• Prozak

17

• ylvali1365381015

17

Skrevet

Hvorfor diskutere vi ikke?? fordi "han" var muslim?? er det rett da at vi underkaster oss hans meninger? NEI!

Jeg er ikke interessert i å leve i en verden hvor jeg risikerer straff for å tegne en tegning av jesus, moses og muhammad som lager analtog, samtidig som jeg synger sanger om både moses, abraham og muhammads drap, lemlestelser og pedofili. Ergo - jeg er overhodet ikke interessert i å leve et sted hvor islam - sekulær eller konservativt - har så mye som en millimeter å gjøre med styre og stell.

Videre vil jeg ikke levet et sted hvor kristendommen har en finger med i styret. Men må jeg velge, så velger jeg den over islam. Rasistisk? Nei. Islam-fientlig? Å ja, absolutt.

"........................................"

Skrevet

Jeg ser "vaskekjerringer av begge kjønn" hver dag, og over tid har jeg sett ganske mange i bedriftens ulike kontorbygg. Og ikke en av dem, kanskje med unntak av en arbeidsleder som en sjelden gang stikker innom, er norsk.

Men hos oss er det heldigvis også en del innvandrere i yrker som krever høyere utdanning også.

Tviler ikke på det. Det er dermed ikke sagt at Norge hadde "rast sammen" uten dem, slik utgangspunktet var her.

Det blir å snu alt på hodet, da det er langt, langt flere innvandrere som er avhengig av nordmenns service, arbeidsinnsats og sosiale støtteordninger for å opprettholde liv og helse enn motsatt veg.

Skrevet

Jeg er ikke interessert i å leve i en verden hvor jeg risikerer straff for å tegne en tegning av jesus, moses og muhammad som lager analtog, samtidig som jeg synger sanger om både moses, abraham og muhammads drap, lemlestelser og pedofili. Ergo - jeg er overhodet ikke interessert i å leve et sted hvor islam - sekulær eller konservativt - har så mye som en millimeter å gjøre med styre og stell.

Videre vil jeg ikke levet et sted hvor kristendommen har en finger med i styret. Men må jeg velge, så velger jeg den over islam. Rasistisk? Nei. Islam-fientlig? Å ja, absolutt.

"........................................"

Som sagt som gjort:-)

ergrer meg at jeg ikke skrev det samme i denne tråden:) ja, ja og pytt, pytt, takk for at du sa det iallfall;)

Skrevet

Som sagt som gjort:-)

ergrer meg at jeg ikke skrev det samme i denne tråden:) ja, ja og pytt, pytt, takk for at du sa det iallfall;)

Alt for deg, kjære :-)

"....................................."

amerikafareren
Skrevet

Skulle ikke du under dyna?

Skrevet

Skulle ikke du under dyna?

jo, men det er vel ikke ditt problem siden du ikke skal under samme dyne??!!

Skrevet

Alt for deg, kjære :-)

"....................................."

godt jeg har deg;)

Skrevet

Tviler ikke på det. Det er dermed ikke sagt at Norge hadde "rast sammen" uten dem, slik utgangspunktet var her.

Det blir å snu alt på hodet, da det er langt, langt flere innvandrere som er avhengig av nordmenns service, arbeidsinnsats og sosiale støtteordninger for å opprettholde liv og helse enn motsatt veg.

Jo flere innvandrere som lykkes i "respekterte" yrker, jo flere vil faktisk klare seg godt på egenhånd.

Ikke at det er noe som helst galt med å være taxisjåfør eller drive kebab-sjappe, men det er jo ikke drømme-fremtiden for alle unge mennesker. Så jeg synes faktisk det er viktig at "folk flest" (som fx meg selv!) får oppleve at innvandrere går helt fint inn i et arbeidsmiljø der det stilles høye krav til faglig dyktighet, språkkunnskaper (både norsk, engelsk og gjerne andre språ), og selvsagt også å fungere godt sosialt på arbeidsplassen. Gode rollemodeller er gull verdt. Når da også innvandrer-ungdommer ser at "det nytter", at de faktisk får jobb, og ikke alltid havner nederst i søknadsbunken, eller at man kan starte en bedrift med to tomme hender og gjøre suksess, så drar det flere med seg.

Og det at etnisk norske for en generasjon eller to siden vasket skoler, kjørte taxi osv., betyr ikke at det ville vært enkelt å få tilstrekkelig mange etnisk norske til å ville gjøre det samme i dag.

Utviklingen i kravmentalitet, inntektsnivå, samfunnsutviklingen for øvrig har selvsagt gjort at Norge anno 2006 ikke er likt Norge anno 1966.

amerikafareren
Skrevet

jo, men det er vel ikke ditt problem siden du ikke skal under samme dyne??!!

Ja nå kunne jeg le i hvert fall;) Nei jeg kunne ønsket meg noen av og til under min dyne, men det er ikke deg;)

Skrevet

Ja nå kunne jeg le i hvert fall;) Nei jeg kunne ønsket meg noen av og til under min dyne, men det er ikke deg;)

*lettet* hehehe uansett takk for i kveld, godt vi kan le!:)

amerikafareren
Skrevet

*lettet* hehehe uansett takk for i kveld, godt vi kan le!:)

Ja det hadde vært skummelt hvis jeg hadde ønsket deg under min dyne;)

Skrevet

LOL* dummeste innlegg på lenge... Rast sammen? Hva da? vi kunne riktignok revet endel fengsler og sosialkontor men de hadde neppe blitt savnet uansett.

Om få tiår er hele den norske velferdstaten rast sammen under trykket av late udugelige somaliere og andre erklært arbeidsky individer. Det er vel det eneste vi med sikkerhet kan si.

En venninne av meg har jobbetp å asylmottak.

En vel integrert somalier der. Snakket perfekt norsk. Og hadde utdanning og altså jobb.

Men hun sa det var umulig å få han til å utføre ordre enda hun var sjefen hans. Hun måtte alltid fremlegge det på en finurlig måte slik at det fremsto som om det var han selv som hadde tatt avgjørelsen om å gjøre det og det.

Skrevet

Ja det hadde vært skummelt hvis jeg hadde ønsket deg under min dyne;)

Det ville absolutt IKKE skjedd! hehehehe har Prozak jeg så det holder!!! ;)

Skrevet

Jo flere innvandrere som lykkes i "respekterte" yrker, jo flere vil faktisk klare seg godt på egenhånd.

Ikke at det er noe som helst galt med å være taxisjåfør eller drive kebab-sjappe, men det er jo ikke drømme-fremtiden for alle unge mennesker. Så jeg synes faktisk det er viktig at "folk flest" (som fx meg selv!) får oppleve at innvandrere går helt fint inn i et arbeidsmiljø der det stilles høye krav til faglig dyktighet, språkkunnskaper (både norsk, engelsk og gjerne andre språ), og selvsagt også å fungere godt sosialt på arbeidsplassen. Gode rollemodeller er gull verdt. Når da også innvandrer-ungdommer ser at "det nytter", at de faktisk får jobb, og ikke alltid havner nederst i søknadsbunken, eller at man kan starte en bedrift med to tomme hender og gjøre suksess, så drar det flere med seg.

Og det at etnisk norske for en generasjon eller to siden vasket skoler, kjørte taxi osv., betyr ikke at det ville vært enkelt å få tilstrekkelig mange etnisk norske til å ville gjøre det samme i dag.

Utviklingen i kravmentalitet, inntektsnivå, samfunnsutviklingen for øvrig har selvsagt gjort at Norge anno 2006 ikke er likt Norge anno 1966.

Joda. Kravmentaliteten er større nå enn før, likeså utdanningsnivået og dermed at ikke mange vil ha lavstatus og lavtlønnsyrker.

Imidlertid er det spekulsjoner å tro at ingen ville gjort disse jobben uten invandrere.

Utenfor Oslo-gryta og ihvertfall i bygdesamfunn er det i all hovedsak nordemenn som gjør disse jobbene fortsatt, slik det alltid har vært.

Likeså vil en skrikene mangel på arbeidskraft innenfor enkelte sektorer i tråd med alle prinsipper for markedsøkonomi på ett eller annet tidspunkt presse opp lønninger og dermed status i etthvert yrke.

Gjest mot islam
Skrevet

En venninne av meg har jobbetp å asylmottak.

En vel integrert somalier der. Snakket perfekt norsk. Og hadde utdanning og altså jobb.

Men hun sa det var umulig å få han til å utføre ordre enda hun var sjefen hans. Hun måtte alltid fremlegge det på en finurlig måte slik at det fremsto som om det var han selv som hadde tatt avgjørelsen om å gjøre det og det.

Muslimske menn tar ikke imot ordre fra damer, skjønner du!

amerikafareren
Skrevet

Jeg vet hvem jeg kommer til å tenke på når jeg legger meg under teppet i kveld, og det er ikke deg;)

Skrevet

Jeg vet hvem jeg kommer til å tenke på når jeg legger meg under teppet i kveld, og det er ikke deg;)

Gudsjelov! men du får sove godt da:) mens du tenker, oppholdet i usa uansett synspunkter på muslimer osv håper jeg du nyter og lever på den måten som passer deg best:)

Skrevet

Eller kanskje jeg skulle invitere deg under min dyne... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...