Gå til innhold

Sharif_skavland

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg har jobbetp å asylmottak.

En vel integrert somalier der. Snakket perfekt norsk. Og hadde utdanning og altså jobb.

Men hun sa det var umulig å få han til å utføre ordre enda hun var sjefen hans. Hun måtte alltid fremlegge det på en finurlig måte slik at det fremsto som om det var han selv som hadde tatt avgjørelsen om å gjøre det og det.

Faktisk var det en somalier som vasket og tok i mot ordre fra sin kvinnelige sjef på min arbeidsplass. Hva slags status han hadde i sitt eget miljø vites ikke, men han ble høyt verdsatt av alle de norske. Ikke bare gjorde han en bedre jobb enn de fleste, men han markerte også at det ihverfall finnes noen som vil prøve å tilpasse seg..

...så lenge det varte..

...det viste seg nemlig at han måtte dokumentere at han hadde tjent minst 170 000 for å kunne få til landet kona si som han ønsket familiegjenforening med.

Så fort hun landet på norsk jord slang han oppsigelsen på bordet og sa bye-bye til arbeidslivet. Antagelig for alltid.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

20

• sheba

19

• Prozak

17

• ylvali1365381015

17

Skrevet

Eller kanskje jeg skulle invitere deg under min dyne... ;-)

hahahaha ja det ville vært bedre enn amerikafareren, vi ville diskutert chios hele natten og sikkert vært enige om både menn, plass samt geografi:) og ikke minst utflukter....

Når drar vi;)

amerikafareren
Skrevet

Gudsjelov! men du får sove godt da:) mens du tenker, oppholdet i usa uansett synspunkter på muslimer osv håper jeg du nyter og lever på den måten som passer deg best:)

Denne gangen tenker jeg ikke på en muslim når jeg legger meg, ikke på en amerikaner heller;)

amerikafareren
Skrevet

Eller kanskje jeg skulle invitere deg under min dyne... ;-)

Tror du det er plass til deg også, i tillegg til prozak;)

Skrevet

Denne gangen tenker jeg ikke på en muslim når jeg legger meg, ikke på en amerikaner heller;)

Det har jeg heller aldri spekulert i:-) du har dine egne drømmer!

amerikafareren
Skrevet

Det har jeg heller aldri spekulert i:-) du har dine egne drømmer!

Det har vi alle sammen, men om du drømmer om prozak eller gemini under din dyne gidder ikke jeg beskjeftige meg med;)

Skrevet

Det har vi alle sammen, men om du drømmer om prozak eller gemini under din dyne gidder ikke jeg beskjeftige meg med;)

Gemini??? hihihi da hadde nok både jeg og gemini fått "FNATT"! hehe

amerikafareren
Skrevet

Gemini??? hihihi da hadde nok både jeg og gemini fått "FNATT"! hehe

Tror du det hadde vært annerledes med prozak;)

Skrevet

Tror du det hadde vært annerledes med prozak;)

da hadde det uten tvil blitt en lang og spennende natt:-)

men det er vi vant til!

Skrevet

Tror du det er plass til deg også, i tillegg til prozak;)

Ja, hvorfor ikke?

;-)

amerikafareren
Skrevet

da hadde det uten tvil blitt en lang og spennende natt:-)

men det er vi vant til!

Hmmm..du og prozak er vant til lange og spennende netter under dyna......

amerikafareren
Skrevet

Ja, hvorfor ikke?

;-)

Nei ikke vet jeg;) Jeg er langt unna og har ikke tenkt å sjekke;)

Skrevet

hahahaha ja det ville vært bedre enn amerikafareren, vi ville diskutert chios hele natten og sikkert vært enige om både menn, plass samt geografi:) og ikke minst utflukter....

Når drar vi;)

Drar? Drar dyna over oss mener du? Eller drar til Chios? hehe

Dit kunne jeg reist når som helst!

Skrevet

Nei ikke vet jeg;) Jeg er langt unna og har ikke tenkt å sjekke;)

Så hvis du hadde vært i Norge så hadde du kommet for å sjekke? hihi

Dyneløfteren alias amerikafareren... :-)

amerikafareren
Skrevet

Så hvis du hadde vært i Norge så hadde du kommet for å sjekke? hihi

Dyneløfteren alias amerikafareren... :-)

Dyneløfteren.......hmmm....ikke så dumt nick;) Nei jeg hadde nok ikke giddet å sjekke om jeg hadde vært i Norge. Jeg hadde hatt mine drømmer under min egen dyne;)

Skrevet

Drar? Drar dyna over oss mener du? Eller drar til Chios? hehe

Dit kunne jeg reist når som helst!

Vi drar til Chios:) i minst 4 uker! hehehe, men NÅ må jeg si godnatt, altfor sent når man skal opp 9! :-)

snakkes!

Skrevet

Vi drar til Chios:) i minst 4 uker! hehehe, men NÅ må jeg si godnatt, altfor sent når man skal opp 9! :-)

snakkes!

Langtidsferie på Chios, det hadde vært noe det... *drømme*

Nattinatt!

Skrevet

Dyneløfteren.......hmmm....ikke så dumt nick;) Nei jeg hadde nok ikke giddet å sjekke om jeg hadde vært i Norge. Jeg hadde hatt mine drømmer under min egen dyne;)

temmelig "dumt" nick spør du meg, dessuten er min dyne temmelig privat samt også geminis.... hva som ellers gjelder vårt privatliv, det være seg prozak eller andre er det felles interesser og reisemål, kan ikke se at du eller andre har noe med den saken og gjøre, eller tar jeg feil??

Gjest så lei av denne typen diskusjoner
Skrevet

Faktisk var det en somalier som vasket og tok i mot ordre fra sin kvinnelige sjef på min arbeidsplass. Hva slags status han hadde i sitt eget miljø vites ikke, men han ble høyt verdsatt av alle de norske. Ikke bare gjorde han en bedre jobb enn de fleste, men han markerte også at det ihverfall finnes noen som vil prøve å tilpasse seg..

...så lenge det varte..

...det viste seg nemlig at han måtte dokumentere at han hadde tjent minst 170 000 for å kunne få til landet kona si som han ønsket familiegjenforening med.

Så fort hun landet på norsk jord slang han oppsigelsen på bordet og sa bye-bye til arbeidslivet. Antagelig for alltid.

Vel. Dersom jeg hadde vært han og jobbet sammen med deg, Morsk, ville jeg mest sannsynlig sluttet i jobben jeg også. Og hva vet vel du om han jobber på et annet sted eller ikke..?

Skrevet

Bortsett fra at han sløser bort penger som kunne gjort uendelig godt andre steder i verden.

Problemet er å få pengene fram dit de trengs. Mer enn 90% blir stjålet på veien.

Jeg synes faktisk han fra USA ga håp om at fattigdommen kunne fjernes, og at det ikke skulle så mye til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...