Gå til innhold

Sharif_skavland

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015
Skrevet

Hva hadde skjedd med norsk samfunn hvis alle med innvandrerbakgrunn hadde forsvunnet? Antageligvis det samme hvis enten kvinner eller menn hadde forsvunnet......det hadde rast sammen.

Det er ingen som forsvarer kriminalitet, uansett hudfarge, rase eller religion.

applaus!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

20

• sheba

19

• Prozak

17

• ylvali1365381015

17

ylvali1365381015
Skrevet

"Hvorfor sies det (fra politisk hold) at vi trenger innvandrerne for at det norske samfunnet skal kunne "gå rundt"?"

Tror du de ville sagt noe annet, om de hadde ment noe annet? Selvfølgelig ikke. Det er viktigere å være politisk korrekt enn noe annet.

"......................................."

herreguuuud! bare tenk på maten, mann! (eller kvinne?)

hvor hadde norge vært uten innvandring og impulser? jeg for min del setter også stor pris på musikken- verden blir mindre og alt mer tilgjengelig. En verden uten utvandring, innvandring og møter, diskusjoner og dialog mellom kulturer vil være en verden som stagnerer. Føler du deg usikker og truet?

ylvali1365381015
Skrevet

Hvem kjører oss fra det ene stedet til det andre, har vaskejobbene, steller eldre og syke, driver restauranter, ja og flere og flere blir leger, lærere etc. Før var det kvinner, nå er det de med innvandrerbakgrunn. Gå ut i samfunnet med åpne øyne og se deg rundt.

Det er slike som deg vi gjerne skulle bli kvitt. Rasistiske innlegg på dol eller andre steder har vi ingen bruk for.

applaus igjen!

ylvali1365381015
Skrevet

"Det er slike som deg vi gjerne skulle bli kvitt. Rasistiske innlegg på dol eller andre steder har vi ingen bruk for."

Men vi har heller ikke bruk for slike som deg, som for enhver pris er krampeaktig motsatt. Fordommer og rasisme er selvfølgelig ikke bra - det skjønner alle intelligente mennesker. Men det stikk motsatte av dette er faktisk like ille. INGEN ekstreme ytterpunkter er bra - det gjør bare utslag for forskjellige måter.

krampaktig motsatt- det er jo deg det, prozak! ;-) og det liker jeg jo forsåvidt, er blitt beskyldt for å være en sånn selv. bare rart at du ikke ser deg selv litt fra siden i det minste, om du ikke behersker fullt overblikk og selvinnsikt. ;-) mvh,

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg kan ikke se at Keinstein eller noen andre har meldt at de hater hverken jøder eller muslimer.

Det mange (og stadig flere) innser, er at islam er vår tids nazisme, en pest som spres undertrykking, vold og fattigdom til stadig flere mennesker.

Sterk skepsis overfor islam og den økende muslimske innvandring til våre vestlige demokratier, er ikke rasisme, men enhver bevisst borgers plikt.

Frihet og demokrati kommer ikke av seg selv. Disse vesentlige verdien har sine fiender, og en eller annen har uttalt at det tilfaller hver generasjon å ta et oppgjør med disse kreftene.

De gir seg aldri, og da kan heller ikke vi sitte med hodet i sanden.

....

Men er jo pussig da...her har man kjempet frem tilnærmet like rettigheter for begge kjønn. Så kommer det en skokk muslimer som forfekter skamløs og utilslørt kvinneundertrykking i våre egne samfunn. Så opplever vi at disse mørke kreftene støttes helhjertet av folk som sør. Det er pinlig, skammelig og historieløst.

et hvert innlegg som "hitler" er et tegn på at debatten er død.

da har man gått tom for argumenter. se på bush; kan han eller den politikken han er en marionette for "hitles" tro?

usj, folk er så ukritiske til eget regime i historien synes jeg

Skrevet

et hvert innlegg som "hitler" er et tegn på at debatten er død.

da har man gått tom for argumenter. se på bush; kan han eller den politikken han er en marionette for "hitles" tro?

usj, folk er så ukritiske til eget regime i historien synes jeg

Og så

Sør er tilbake. Så nå er kjeklingen om å kalle folk raster, fremmedfrykt , hate jøder ,muslimer tilbake. Trist. Hadde vært fint om man faktisk kunne prøve å være litt konstruktive og diskutere sak.

Skrevet

Og så

Sør er tilbake. Så nå er kjeklingen om å kalle folk raster, fremmedfrykt , hate jøder ,muslimer tilbake. Trist. Hadde vært fint om man faktisk kunne prøve å være litt konstruktive og diskutere sak.

og uansett hva folk tror så vil jeg at vi skal leve i et ok samfunn. Men dagens innvandringspolitikk og ordninger er med på å gjøre slik at integrering blir vanskelig.

Men jeg vil egentlig ha ut alle utlendinger.. fysj.. Det er bare et skalkeskjul. Det har sør sagt

Skrevet

Nok en tråd som er herpet av keinstein,morsk og et par til.

Skrevet

Nok en tråd som er herpet av keinstein,morsk og et par til.

ja. Leit at tråder blir herpet ved skjellsord den ene eller andre veien.

for meg er dette personlig.Min 0vergrepsmann er dømt til betinget fengsel i 6 mnd for sex med barn under 12 år.

Nå er han dømt til voldtekt. 3 åt oh 6 mnv. han vandrer fortsatt rundt.

jeg føler meg like lite verdt som et kronestykke.

Skrevet

ja. Leit at tråder blir herpet ved skjellsord den ene eller andre veien.

for meg er dette personlig.Min 0vergrepsmann er dømt til betinget fengsel i 6 mnd for sex med barn under 12 år.

Nå er han dømt til voldtekt. 3 åt oh 6 mnv. han vandrer fortsatt rundt.

jeg føler meg like lite verdt som et kronestykke.

og jeg snakker ikke nedsettende om kronestykkene.

Skrevet

Her er du sørgelig lite visjonær, prozak. Selvfølgelig er det fint mulig å utrydde fattigdom. Bare se på hvor det er mest penger i omløp i verden i dag- vi trenger visjoner! Uten dem gikk ikke verden fremover overhodet.

Og ta av deg de brillene du er født med, de viser bare ett fargefelt.

Nope, det er overhodet ikke mulig. Hvorfor? Fordi vi som har overflod overhodet ikke er interessert i å endre livsstilen så radikalt som vi må for at alt skal kunne fordeles likt i verden. Det er helt urealistisk - uansett om det faktisk finnes nok ressurser i verden til å brøfø omtrent 16 milliarder mennesker. De rike landene vil selvsagt _aldri_ gi opp sin rikdom for at de fattige landene skal få nok.

Du sier jeg er sørgelig lite visjonær? Tja. Jeg vil si at du har sørgelig liten kjennskap til mennesket og menneskesinnet, hvis du tror på en slik utopi.

"....................................."

Skrevet

Noe av problemet er vel også trangsynhet.

Botswana er en av de positive historiene fra Afrika. Om de afrikanske landene kunne fått skikkelige ledere som ville gjøre det beste for landet sitt. Også det å dessverre svelge kameler å få hjelp fra USA og Europa

"Om de afrikanske landene kunne fått skikkelige ledere som ville gjøre det beste for landet sitt."

Tja. Men har det noen gang eksistert slike ledere der nede? Nei. Finnes det mange potensielle ledere som kun vil det beste for landet, og ikke blir ledere utelukkende p.g.a makten og rikdommen? Neppe. Til det er stammekulturen, og hatet mellom forskjellige stammer, fortsatt altfor fremtredende i denne delen av verden, desverre. Det kommer til å ta lang tid.

Skrevet

hvor hadde norge vært uten innvandring og impulser? jeg for min del setter også stor pris på musikken- verden blir mindre og alt mer tilgjengelig. En verden uten utvandring, innvandring og møter, diskusjoner og dialog mellom kulturer vil være en verden som stagnerer. Føler du deg usikker og truet?

Hvor vi hadde vært? Samfunnet hadde overhodet ikke rast sammen, slik som enkelte prøver å hevde. Det finnes overhodet ingenting som tyder på det.

Men ja - selvfølgelig setter jeg pris på impulser fra andre kulturer. Og uten indere og pakistanere i norge, så hadde restaurantutvalget vært et hakk mindre spennende.

"........................................"

Skrevet

krampaktig motsatt- det er jo deg det, prozak! ;-) og det liker jeg jo forsåvidt, er blitt beskyldt for å være en sånn selv. bare rart at du ikke ser deg selv litt fra siden i det minste, om du ikke behersker fullt overblikk og selvinnsikt. ;-) mvh,

Vis meg ETT sted hvor jeg inntar noe som er motsatt av hva du sier, er du snill.

Du/dere er på én ekstren ytterside. Morsk, grip og et par andre her er på den motsatte ekstreme yttersiden. Det er rimelig innlysende at ingen av dere har rett, fordi sannheten ALDRI er helt ensidig eller ekstrem.

Ikke anklag meg for å være ekstrem, når omtrent alt jeg sier i sammenhengen er protester mot ekstreme holdninger som bl.a du fronter.

Skrevet

Og så

Vel - utdelignen av karakteristikkene "nazist" og "jødehater" har jo aldri forsvunnet. grip og morsk har holdt det ved like hele veien. Men ja - sør og hans rasist-karakteristikker av andre er tilbake (hvor pent må han ha oppført seg, for å slippe ut såpass tidlig...?), og nå er den andre ekstreme usakligheten i full blomst igjen.

"..........................................."

Skrevet

og uansett hva folk tror så vil jeg at vi skal leve i et ok samfunn. Men dagens innvandringspolitikk og ordninger er med på å gjøre slik at integrering blir vanskelig.

Men jeg vil egentlig ha ut alle utlendinger.. fysj.. Det er bare et skalkeskjul. Det har sør sagt

"Men jeg vil egentlig ha ut alle utlendinger.. fysj.. Det er bare et skalkeskjul. Det har sør sagt"

Klart det. Det at man uttrykker en bekymring over at 90% av all vold og voldtekter utøves av folk fra én bestemt del av verden, betyr selvfølgelig at man er rasist og vil ha ut alle "utlenninger". Akkurat som at det sier seg selv at du er jødehater hvis du er uenig i israels (ikke jøders, men israels...) folkemord for tiden. Det sier seg selv. Ipso facto.

Skrevet

Nevn en berikelse utenom mat?

Et nytt språk eller 5 som du ikke forstår?

ylvali1365381015
Skrevet

Nevn en berikelse utenom mat?

Et nytt språk eller 5 som du ikke forstår?

Jeg for min del synes det er spennende å treffe andre mennesker som har en helt annen historie enn meg. Som har en totalt annen referanseramme og som kan sette mine selvfølgeligheter på prøve og bidra til at jeg ser verden på en ny måte. Eller møte mennesker som jeg tross alt kan finne noe til felles med, tross alt dette.

Jeg ville synes det var uutholdelig kjedelig å leve i et Norge som på 50-tallet, der alle spiste lik mat til lik tid og stort sett stemte ett av to partier, døpte barna sine uten spørsmål og lyttet til musikk fra statskanalen.

Vil du ikke utfordres eller forholde deg kritisk til det regimet du vokser inn i som statsborger, så flytt til Snillfjord eller Ålen.Der er det lite annet å se enn hvite og konservative mennesker med "sunt" bondevett, lykkelig fri fra plagsomme og nye lukter, lyder tanker og synsinntrykk.

Bare se på hvor innovasjon og utvikling og vekst skjer verden over... Det er i byene og steder der forskjellige folk kommer sammen og inspireres av hverandre. Det finnes unntak-land der man tvert imot rendyrker lydighet og homogenitet og disiplin til ekstrem grad, og oppnår vekst på grunnlag av det. (USA-KINA?)

Ingen politisk kommentator jeg, men synes likevel at mennesker som ikke utfordres og som ikke trenger å forholde seg til forskjellighet blir totalt uinteressante. Er glad jeg bor i et land der mange ulike røster slipper til og der variasjonen er stor.

Mvh,

Skrevet

Jeg for min del synes det er spennende å treffe andre mennesker som har en helt annen historie enn meg. Som har en totalt annen referanseramme og som kan sette mine selvfølgeligheter på prøve og bidra til at jeg ser verden på en ny måte. Eller møte mennesker som jeg tross alt kan finne noe til felles med, tross alt dette.

Jeg ville synes det var uutholdelig kjedelig å leve i et Norge som på 50-tallet, der alle spiste lik mat til lik tid og stort sett stemte ett av to partier, døpte barna sine uten spørsmål og lyttet til musikk fra statskanalen.

Vil du ikke utfordres eller forholde deg kritisk til det regimet du vokser inn i som statsborger, så flytt til Snillfjord eller Ålen.Der er det lite annet å se enn hvite og konservative mennesker med "sunt" bondevett, lykkelig fri fra plagsomme og nye lukter, lyder tanker og synsinntrykk.

Bare se på hvor innovasjon og utvikling og vekst skjer verden over... Det er i byene og steder der forskjellige folk kommer sammen og inspireres av hverandre. Det finnes unntak-land der man tvert imot rendyrker lydighet og homogenitet og disiplin til ekstrem grad, og oppnår vekst på grunnlag av det. (USA-KINA?)

Ingen politisk kommentator jeg, men synes likevel at mennesker som ikke utfordres og som ikke trenger å forholde seg til forskjellighet blir totalt uinteressante. Er glad jeg bor i et land der mange ulike røster slipper til og der variasjonen er stor.

Mvh,

Hvor er så dette lykkelandet med den Kardemommebyen du har funnet?

ylvali1365381015
Skrevet

Vis meg ETT sted hvor jeg inntar noe som er motsatt av hva du sier, er du snill.

Du/dere er på én ekstren ytterside. Morsk, grip og et par andre her er på den motsatte ekstreme yttersiden. Det er rimelig innlysende at ingen av dere har rett, fordi sannheten ALDRI er helt ensidig eller ekstrem.

Ikke anklag meg for å være ekstrem, når omtrent alt jeg sier i sammenhengen er protester mot ekstreme holdninger som bl.a du fronter.

Hjelpe meg! Har jeg beskyldt deg for å være ekstrem? NEI. Les innlegget mitt en gang til er du snill.

Jeg sa at du også liker å være litt motsatt- bare innrøm det,

Prinsesse VilIkke! ;-)

Du er nå en ivrig debattant som gjerne går i ilden når du er uening, som jeg. Synes det er bra jeg.

Ser at du allerede har plassert meg politisk? Det er så mye du ikke vet om meg, vet du. Men om du skulle ha rett har du feil i en ting- jeg er ikke en som tror at "sannheten" er enkel eller tiltrekkes av ekstreme ytterpunkter. Du gidder selvsagt ikke det, men om du hadde orket å lese alle mine innlegg ville du ikke skrevet slik til meg. For jeg er heller rar enn enkel, serru!

:-) Mvh,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...