Gå til innhold

Sharif_skavland

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015
Skrevet

Hvor er så dette lykkelandet med den Kardemommebyen du har funnet?

Finnes intet lykkeland. Bare muligheter og utfordringer.

Ikke vær så Morsk!

;-)

Mvh,

Videoannonse
Annonse
  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

20

• sheba

19

• Prozak

17

• ylvali1365381015

17

Skrevet

Vis meg ETT sted hvor jeg inntar noe som er motsatt av hva du sier, er du snill.

Du/dere er på én ekstren ytterside. Morsk, grip og et par andre her er på den motsatte ekstreme yttersiden. Det er rimelig innlysende at ingen av dere har rett, fordi sannheten ALDRI er helt ensidig eller ekstrem.

Ikke anklag meg for å være ekstrem, når omtrent alt jeg sier i sammenhengen er protester mot ekstreme holdninger som bl.a du fronter.

"........................................"

LOL, igjen dette tøvet om at flertallet alltid har rett.

Spør igjen. Gjaldt det også Tyskland da Hitler ved siste valg fikk nesten 70% av stemmene?

Skrevet

Jeg føler ganske sterkt for å påpeke at han ikke heter Skavland, men Skavlan.

ylvali1365381015
Skrevet

Jepp, og så er det ut på leting etter en ny totalitær ideologi de kan støtte opp om.

hmmm...dere bør vel ikke stille dere SÅ laglig til for hugg, gripp og morsk?

paralellene bare strømmer meg inn i øynene her jeg sitter, noe også med et glasshus og steiner man ikke skulle kaste...

Gjest Sprudlende positiv
Skrevet

Finnes intet lykkeland. Bare muligheter og utfordringer.

Ikke vær så Morsk!

;-)

Mvh,

Vel, både fint og flott at noen finner sin plass i den etniske lapskaus og det kaos som følger av det.

Desverre er det vel så vanlig å bli deprimert av den fremmedgjøring mange opplever i sine egne kvartal, inntil de ikke orker mer og flytter.

Endret nick for din skyld;-)

Mvh

Morsk

Skrevet

hmmm...dere bør vel ikke stille dere SÅ laglig til for hugg, gripp og morsk?

paralellene bare strømmer meg inn i øynene her jeg sitter, noe også med et glasshus og steiner man ikke skulle kaste...

Hakke peil på hva du snakker om..

Skrevet

Jeg for min del synes det er spennende å treffe andre mennesker som har en helt annen historie enn meg. Som har en totalt annen referanseramme og som kan sette mine selvfølgeligheter på prøve og bidra til at jeg ser verden på en ny måte. Eller møte mennesker som jeg tross alt kan finne noe til felles med, tross alt dette.

Jeg ville synes det var uutholdelig kjedelig å leve i et Norge som på 50-tallet, der alle spiste lik mat til lik tid og stort sett stemte ett av to partier, døpte barna sine uten spørsmål og lyttet til musikk fra statskanalen.

Vil du ikke utfordres eller forholde deg kritisk til det regimet du vokser inn i som statsborger, så flytt til Snillfjord eller Ålen.Der er det lite annet å se enn hvite og konservative mennesker med "sunt" bondevett, lykkelig fri fra plagsomme og nye lukter, lyder tanker og synsinntrykk.

Bare se på hvor innovasjon og utvikling og vekst skjer verden over... Det er i byene og steder der forskjellige folk kommer sammen og inspireres av hverandre. Det finnes unntak-land der man tvert imot rendyrker lydighet og homogenitet og disiplin til ekstrem grad, og oppnår vekst på grunnlag av det. (USA-KINA?)

Ingen politisk kommentator jeg, men synes likevel at mennesker som ikke utfordres og som ikke trenger å forholde seg til forskjellighet blir totalt uinteressante. Er glad jeg bor i et land der mange ulike røster slipper til og der variasjonen er stor.

Mvh,

Jeg vil gjerne høre alle i det offentlige rom.

Skrevet

Hjelpe meg! Har jeg beskyldt deg for å være ekstrem? NEI. Les innlegget mitt en gang til er du snill.

Jeg sa at du også liker å være litt motsatt- bare innrøm det,

Prinsesse VilIkke! ;-)

Du er nå en ivrig debattant som gjerne går i ilden når du er uening, som jeg. Synes det er bra jeg.

Ser at du allerede har plassert meg politisk? Det er så mye du ikke vet om meg, vet du. Men om du skulle ha rett har du feil i en ting- jeg er ikke en som tror at "sannheten" er enkel eller tiltrekkes av ekstreme ytterpunkter. Du gidder selvsagt ikke det, men om du hadde orket å lese alle mine innlegg ville du ikke skrevet slik til meg. For jeg er heller rar enn enkel, serru!

:-) Mvh,

Jeg oppfattet det som om du mente "motsatt" når det gjalt akkurat denne saken. Mulig det var feil, og da beklager jeg. Nei, jeg har ikke "plassert" deg politisk. Men jeg oppfattet at du hadde en rimelig "politisk rød" holdning til akkurat dette spørsmålet vedr.innvandring, fremmedkultur etc. Det er selvfølgelig mulig at jeg tok feil der også, og da er det jo ingenting som er bedre enn at du sier i fra om det :-)

Skrevet

Jeg for min del synes det er spennende å treffe andre mennesker som har en helt annen historie enn meg. Som har en totalt annen referanseramme og som kan sette mine selvfølgeligheter på prøve og bidra til at jeg ser verden på en ny måte. Eller møte mennesker som jeg tross alt kan finne noe til felles med, tross alt dette.

Jeg ville synes det var uutholdelig kjedelig å leve i et Norge som på 50-tallet, der alle spiste lik mat til lik tid og stort sett stemte ett av to partier, døpte barna sine uten spørsmål og lyttet til musikk fra statskanalen.

Vil du ikke utfordres eller forholde deg kritisk til det regimet du vokser inn i som statsborger, så flytt til Snillfjord eller Ålen.Der er det lite annet å se enn hvite og konservative mennesker med "sunt" bondevett, lykkelig fri fra plagsomme og nye lukter, lyder tanker og synsinntrykk.

Bare se på hvor innovasjon og utvikling og vekst skjer verden over... Det er i byene og steder der forskjellige folk kommer sammen og inspireres av hverandre. Det finnes unntak-land der man tvert imot rendyrker lydighet og homogenitet og disiplin til ekstrem grad, og oppnår vekst på grunnlag av det. (USA-KINA?)

Ingen politisk kommentator jeg, men synes likevel at mennesker som ikke utfordres og som ikke trenger å forholde seg til forskjellighet blir totalt uinteressante. Er glad jeg bor i et land der mange ulike røster slipper til og der variasjonen er stor.

Mvh,

Helt enig med deg når det gjelder at det er spennende med andre kulturer, mennesker som har helt andre bakgrunner enn enn selv etc.

Men det er jo ikke det som er saken i denne typen diskusjoner, egentlig. Ingen nekter på de positive sidene ved at vi (heldigvis) ikke lever i et stengt land hvor man ikke slipper noen andre enn etniske skandinaver inn.

Men det er når en kultur har en _grunnleggende_ motstridende holdning til frihet, rett/galt og andre verdier som vi absolutt ikke kan gi etter på, at problemene oppstår. Og i det øyeblikket en somaler voldtar en norsk kvinne fordi han mener at alle kvinner som viser lårene er horer, og at han har rett til å voldta henne - eller i det øyeblikket en pakistaner dreper kona si fordi hun har "rokket ved hans ære" e.l., da er det ikke så fryktelig "spennende" og "fruktbart nyskapende" lenger.

"........................................."

ylvali1365381015
Skrevet

Vel, både fint og flott at noen finner sin plass i den etniske lapskaus og det kaos som følger av det.

Desverre er det vel så vanlig å bli deprimert av den fremmedgjøring mange opplever i sine egne kvartal, inntil de ikke orker mer og flytter.

Endret nick for din skyld;-)

Mvh

Morsk

ja, du sprudlende menneske- alltid like åpen og raus og positiv.

har tro på at du endrer innfallsvinkel nå som du har gått bort fra ditt dystre nick.

blir så glad når du gjorde det for min skyld! (kurr,kurr ;-))

mvh,

ylvali1365381015
Skrevet

Helt enig med deg når det gjelder at det er spennende med andre kulturer, mennesker som har helt andre bakgrunner enn enn selv etc.

Men det er jo ikke det som er saken i denne typen diskusjoner, egentlig. Ingen nekter på de positive sidene ved at vi (heldigvis) ikke lever i et stengt land hvor man ikke slipper noen andre enn etniske skandinaver inn.

Men det er når en kultur har en _grunnleggende_ motstridende holdning til frihet, rett/galt og andre verdier som vi absolutt ikke kan gi etter på, at problemene oppstår. Og i det øyeblikket en somaler voldtar en norsk kvinne fordi han mener at alle kvinner som viser lårene er horer, og at han har rett til å voldta henne - eller i det øyeblikket en pakistaner dreper kona si fordi hun har "rokket ved hans ære" e.l., da er det ikke så fryktelig "spennende" og "fruktbart nyskapende" lenger.

"........................................."

helt enig.

:-)

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg oppfattet det som om du mente "motsatt" når det gjalt akkurat denne saken. Mulig det var feil, og da beklager jeg. Nei, jeg har ikke "plassert" deg politisk. Men jeg oppfattet at du hadde en rimelig "politisk rød" holdning til akkurat dette spørsmålet vedr.innvandring, fremmedkultur etc. Det er selvfølgelig mulig at jeg tok feil der også, og da er det jo ingenting som er bedre enn at du sier i fra om det :-)

hmm... er en blanding mellom knall rød og ganske liberalist-blå, alt etter saken det gjelder. og til tider grønn.

liberalistene er jo for fri innvandreing- fri flyt av alt som kan utveksles, ikke?

ylvali1365381015
Skrevet

Hakke peil på hva du snakker om..

nehei...

det sier jo også noe.

så dumt at du tok tilbake ditt dystre nick- jeg likte "positiv" bedre! ;-)

mvh,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...