Gå til innhold

seteleie og fødsel

Anbefalte innlegg

Gjest missen80

er det noen som har født ett barn i seteleie?

i allefall...hvordan var det?

hadde dere komplikasjoner eller gikk fødselen "smertefritt" eller nærmest som en vanlig fødsel.

eller blir det keisersnitt uansett?...

min mor hadde seteleie med min lillebror og hun ble helt ødelagt..

men spørsmålet mitt er om det er noen som har klart dette helt fint..hvor lang tid osv..

forhånds takker:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244132-seteleie-og-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte andremann i seteleie for seks år siden. Det gikk kjempefint og jeg hadde ikke hatt noen problemer med å gjenta det. Selve fødselen var lik de to andre fødslene. Den eneste forskjellen jeg registrerte, var at med hodefødsel føles det kun tungt å presse ut hodet. Resten av kroppen glir liksom ut av seg selv.

Når setet kommer først, må man presse godt for å få det ut. Deretter skal babyens hode ut (hodet er større enn rompa) og man må på en måte presse ut noe "stort" en gang til. Skjønner?;-)

Forøvrig var min setefødsel en styrtfødsel som varte kun i 20-30 minutter. Det er mulig det kjennes annerledes dersom fødselen varer lenge?

Jeg følte meg veldig godt ivaretatt under fødselen, siden det var flere leger og jordmødre tilstede.

Glemte å si at ved setefødselen ble ikke babyen lagt på brystet mitt med det samme. Hun ble tatt bort til et bord for å få surstoff (for sikkerhets skyld) før jeg fikk henne inntil meg.

Gjest trultemor26

Ei på jobben min, ei litta spe og tynn jente, fødte sin første datter i setefødsel. Det gikk kjempefint det. Ingen problemer.

Mormor fødte også mamma i setefødsel, og uten å få så mye som en rift engang.

Hvis ungen ligger i seteleie så blir bekkenet ditt (og barnet) målt for å se om det er plass til at ungen kan bli født vanlig. Ellers blir det keisersnitt. Såvidt jeg vet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...