minahs Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hei Trine! I midten av Juli var jeg pa kontroll og malte hba1c pa 11,7. Med engang startet jeg a kontrollere diabetesen min noe bedre, og blodsukkeret mitt var noe bedre de kommende ukene. I begynnelsen av august ble jeg gravid, fant dette ut i midt-slutten av augst og siden den dagen har blodsukkeret mitt rett og slett vart perfekt! Har du noen gode nyheter a fortelle meg i min situasjon? Har lest sa mye negativt pa nettet om hoy hba1c og graviditet kombinert sammen at jeg er nesten pa graten. Hva kan jeg vente meg fremover.. leser at det er mulig jeg blir bedt om a ta abort... (Som er det siste jeg vil gjore) Haper pa et positivt svar. Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244149-h%C3%B8y-hba1c-og-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
marben Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hei. Jeg kan ikke gi deg noe fasit svar, men jeg kan komme med et råd. Jeg har selv diabetes type 1, har hatt det siden jeg var 4 år, nå er jeg 32. Jeg er 23 uker på vei. hba1c hos meg var 8.5, den ble målt rett etter at jeg var gravid. Jeg går fast til kontroll hos diabetes spesialist 2.hver uke, det er vanlig for gravide med diabetes. Var jeg deg ville jeg ta kontakt med svangerskaps poliklinikken der du bor. Fastlegen min henviste meg. Nå er min hba1c perfekt, har vært det under hele svangerskapet. Blir kjempe godt fulgt opp på Ullevål sykehus. Allt ser kjempe bra ut hos fosteret. Har t.o.m. tatt ultralyd av hjertet til det lille nurket. Jeg sier det igjen. Ta kontakt så fort som mulig med svangerskapspoliklinikken og diabetes spesialist, så får du råd og veiledning der. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244149-h%C3%B8y-hba1c-og-gravid/#findComment-1898172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.