Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 18 (gutt), og har en kjæreste på 16. Hun fikk tilkjøpt, av moren, en eske p-piller, som heter Diane! Sist mandag, tok hun siste pille, og idag (lørdag), har hun fortsatt ikke fått mensen! På bruksanvisningen står det at det normalt tar 2-4 dager før siste pille på brettet, før man får menstruasjon! Mye av dette tyder vel på at hun kan være gravid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244191-kj%C3%A6resten-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det lenge siden hun startet på p-piller? Det kan ta litt tid før mensen blir regelmessig.

Altså, det kommer til å skjære seg om hun er gravid! Så må helst vite om deres erfaringer! Hun er redd for dette selv, og vi er begge ganske stressa nå!

Altså, det kommer til å skjære seg om hun er gravid! Så må helst vite om deres erfaringer! Hun er redd for dette selv, og vi er begge ganske stressa nå!

Det er riktig som Lillemus sier, at det kan ta tid å stabilisere mensen når en begynner på p-piller. Hvis hun i tillegg er engstelig for om hun er gravid, kan nok dette også medvirke til at mensen uteblir.

Annonse

Det er riktig som Lillemus sier, at det kan ta tid å stabilisere mensen når en begynner på p-piller. Hvis hun i tillegg er engstelig for om hun er gravid, kan nok dette også medvirke til at mensen uteblir.

okey! Takk :) Men altså, er likevel for å ta en sjekk hos legen jeg da! For å være helt på den sikre siden! Vits i det?

okey! Takk :) Men altså, er likevel for å ta en sjekk hos legen jeg da! For å være helt på den sikre siden! Vits i det?

Men som min kjæreste sier nå, så skjønner hun ikke helt hva du mener, amber sun med: Hvis hun i tillegg er engstelig for om hun er gravid, kan nok dette også medvirke til at mensen uteblir.

Sikkert greit å ta en sjekk siden dere er veldig engstelige. Dere får ihvertfall svar der så dere kan være sikre på om hun er gravid eller ikke.

Det jeg mente med engstelse og uteblitt mens er at det noen ganger er sånn at dersom en engster seg veldig for å bli gravid så kan det spille inn sånn at mensen blir forsinket. Jeg har ikke noe fakta som underbygger det eller forklarer det, men jeg vet selv at de gangene jeg har vært livredd for å være gravid, så har mensen gjerne vært ekstra forsinket. Det har jeg også hørt av andre.

Men det som nok spiller størst rolle er at menssyklusen kan bli litt ustabil når en nettopp har begynt på p-piller.

:-)

Men som min kjæreste sier nå, så skjønner hun ikke helt hva du mener, amber sun med: Hvis hun i tillegg er engstelig for om hun er gravid, kan nok dette også medvirke til at mensen uteblir.

Det amber-sun mener er at om man engster seg for at man kanskjer er gravid, så kan kroppen "leke" litt med deg - og utsette menstruasjonen.

Det er veldig typisk både hos de som prøver å bli gravide og hos de som prøver å ikke bli det!

Det amber-sun mener er at om man engster seg for at man kanskjer er gravid, så kan kroppen "leke" litt med deg - og utsette menstruasjonen.

Det er veldig typisk både hos de som prøver å bli gravide og hos de som prøver å ikke bli det!

Neida, kan vel være dette, for hun fikk menstruasjon idag, og da tyder vel tingene på at hun ikke er gravid ????

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...