Gå til innhold

Vet ikke hvem faren er!?

Anbefalte innlegg

Finnes det noen der ute som er i samme situasjon? Jeg fant ut av jeg var gravid i 9 uke. Men forholdet til samboer min tok slutt for 1 mnd siden, og nå vet jeg ikke om det er han eller en x som jeg lå med 1 gang mens jeg og samboeren fortsatt avr sammen, og noen ganger etter det tok slutt, eller om det er samboeren.. Er utrolig vanskelig. Jeg og samboeren brukte ikke prevensjon da vi håpet på barn sammen, mens x'en er en jeg aldri kunne tenkt meg barn sammen med. Nå står spørsmålet om abort sterkt.. Dette er noe jeg aldri har sett for meg at jeg kom til å gjøre. Jeg vet jeg er ung, men føler meg så klar til å bli mamma. Men ikke med hvem som helst.. Er det forferdelig egoistisk av meg og ta abort pga feil far?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244209-vet-ikke-hvem-faren-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sleepyqueen

Hei, nå skal ikke jeg dømme deg, for jeg har gjort mange feil oppgjennom livet mitt jeg også... men jeg vil bare si at det er du som må finne ut hva du vil gjøre nå. tenk på barnet og deg selv. Hva vil du? du sier du føler deg klar for å bli mamma, tenk nøye gjennom det og snakk med noen som kan hjelpe deg å tenke gjennom tingene. Hvis den eneste grunnen til å ta abort er at du er redd barnet har "feil far" så mener jeg du må tenke litt mer på det. Det er jo slutt med "samboeren" også, er du sikker på at ikke han også blir feil far da?

Hei,

Det er ikke mer/mindre egoisme å ta abort pga. det du nevner enn noe som helst annet. Abort handler ikke om egoisme, men er en rett som man har.

Abort er lov i Norge, siden vi ikke regner det for noe drap (eller lignende). Siden det ikke er det, så utgjør begrunnelsen for abort ingen forskjell. Ingen spør deg, og/eller ingen har noe med det.

Du får tenke deg forsiktig om. Noen får reaksjoner på en abort, men for de fleste går det greit. Samtidig, beholder du, er du nødt til å ha et forhold til faren resten av livet ditt, fordi han vil alltid være faren til barnet deres.

Med vennlig hilsen

amerikafareren

Det er ikke egoistisk å ta abort. Norske kvinner har rett til å bestemme selv over sin kropp. En rett vi har kjempet oss frem til og kan være stolt av.

Når det er sagt så er ikke det noen lett avgjørelse og du bør snakke med noen for å finne ut om det er det du vil. Du kan finne ut etterpå hvem som er faren hvis du virkelig ønsker deg dette barnet.

Du sier selv at du er ung og hvis 86 betyr årstallet du er født så har du mange år igjen i fruktbar alder.

Det kan være egostisk av deg å ta abort, men det kan jo også være det å ikke ta abort. Du er 2o år, så du har igjen mange år du kan bli mamma. Det er ditt valg ingen andre sitt. Men det er ett utrolig vanskelig valg. Tenk deg nøye om. Lykke til uansett hva du velger.

Annonse

Det er ikke barnets feil at du ikke er sikker på hvem faren er nå.... Du kan ta test når barnet er født for å finne ut hvem det er.

du skriver at du er så klar for å bli mor.da bør du gjøre det uansett kven den bidragspliktige er.

fosteret er begynt å utvikle seg,det ser vel ut som ein liten dukke på størrelse med fingen din.tar du abort så havner denne lille figuren i ein søppelkontainer,så ja,eg synes du er egoistisk viss du tar abort.

Gjest manjanamanjana

du skriver at du er så klar for å bli mor.da bør du gjøre det uansett kven den bidragspliktige er.

fosteret er begynt å utvikle seg,det ser vel ut som ein liten dukke på størrelse med fingen din.tar du abort så havner denne lille figuren i ein søppelkontainer,så ja,eg synes du er egoistisk viss du tar abort.

Se på et 9 uker gammelt foster som en liten dukke, du??

Les og lær litt, og ikke si slike ting til unge jenter i en fortvilet situasjon i fremtiden, er du grei.

Gjest Hilsen en mor

Kanskje du ikke er moden for å bli mor ennå når du er så uansvarlig? Dette er ikke stygt ment. Jeg mener personlig et barn fortjener å være ønsket, fortjener å ha begge foreldrene i livet sitt, i hvert fall ikke bli født til en foreldre. Er en annen ting om forholdet ryker etter noen år, det kan man ikke forutse. Men å legge seg med flere menn i samme syklus uten prevensjon er uansvarlig.

Abort er ikke egoistisk, men et valg man tar. man tar det valget man føler er rett for en selv og barnet som kommer til å bli født. man skal ikke føde barn inn i verden hvis man ikke kan tilby dem alt de trenger av omsorg, oppfølging og kjærlighet. Hvis du er klar til å bli mor nå så må du være klar over at alt du kommer til å gjøre etter fødselen er å leve for barnet. Ingen fester, ingen sene søndagsmorninger osv.

Vil ønske deg lykke til med valget. Gjør det du synes er riktig for deg og for spiren du har i magen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...