Gå til innhold

Familiegjenforening endte i drap.

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

"For hvem er det et problem at innvandrere gifter seg med noen fra opprinnelseslandet"

Problemet er at de blir sosialklienter. Det importeres sosialklienter, og "importørene" gjør big bisniss av det.

Det hadde vært interessant å se statistikk på denne påstanden.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

49

• keinstein

20

• amerikafareren

15

• Hawkwind

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For hvem er det et problem at innvandrere gifter seg med noen fra opprinnelseslandet (jeg antar at Norge er hjemlandet for dem)? Tvangsgifte er forbudt ifølge norsk lov, men det er ikke forbudt å finne seg ektefelle i andre land. Det er stor forskjell på tvangsekteskap og arrangert ekteskap.

Hvis det er et minimum krav å ha "norske" venner for dem som har en annen hudfarge (mange av dem er født i Norge), er ikke det da også krav om at de må ha både mannlige og kvinnelige venner? Er jeg nødt til å ha venner av begge kjønn og med alle typer hudfarge?

ja det er sant.

jeg synes det virker som om grensen mellom arrangert ekteskap og tvang kanskje ikke er så fryktelig stor. Er noe som heter psykisk press.

hvorfor kan de ikke ha arrangert ekteskap med noen som er fra vesten. Som er muslimer men som kanskje har utdanning og som man har mer til felles med en en som knapt har lest en annen bok enn å pugget koranen og som antagelig vil måtte jobbe mye hardere for å bli integrert , lære seg språket og tilpasse seg samfunnet. Det er unektelig stor forskjell på London/Oslo/ Paris en en liten landsby i pakistan

Det er rene pro forma ekteskap basert på å bringe fettere og kusiner til vesten . Økonomisk motiv.

Skrevet

Vi har jo lovverk som til en viss grad regulerer at de verdiene blir opprettholdt.jeg kan ikke påvirke hvilke verdier andre har annet enn de i min nærmeste omgangskrets. Og er ikke sikkert jeg klarer det engang.: )

Forøvrig er det koselig at du er tilbake så du kan fortelle oss på dol hvem som er fremmedfiendtlige og rasistiske etc

Nå har vi ikke bare psykopater som forteller folk at de er nazister og jødehatere. Nå er den største av dem alle tilbake, og sprer rundt seg med hyggelige karakteristikker, og dikterer for folk hva slags holdninger og verdier de selv har. Oh, joy! :-)

"........................................"

amerikafareren
Skrevet

ja det er sant.

jeg synes det virker som om grensen mellom arrangert ekteskap og tvang kanskje ikke er så fryktelig stor. Er noe som heter psykisk press.

hvorfor kan de ikke ha arrangert ekteskap med noen som er fra vesten. Som er muslimer men som kanskje har utdanning og som man har mer til felles med en en som knapt har lest en annen bok enn å pugget koranen og som antagelig vil måtte jobbe mye hardere for å bli integrert , lære seg språket og tilpasse seg samfunnet. Det er unektelig stor forskjell på London/Oslo/ Paris en en liten landsby i pakistan

Det er rene pro forma ekteskap basert på å bringe fettere og kusiner til vesten . Økonomisk motiv.

Det er stor forskjell på arrangert ekteskp og tvang selvom grensen kan flyte. Det finnes mye press og tvang til sex mellom menn og kvinner i alle kulturer og land, men vi kan umulig si at ingen bør ha sex for det.

Å spekulere i hvem andre gifter seg med synes jeg er uinteressant så lenge det ikke dreier seg om ulovlig tvang. Hvorvidt de leser Koranen, Bibelen eller Jostein Gaarder er lite interessant for meg også.

Skrevet

"Pistolero staves uten é, og i hvert fall uten è"

Skal vi gidde å bry oss noe om det?

Når man ikke har noe å komme med....halmstrå etc. :-)

Skrevet

Ja det er ulovlig å diskriminiere mennesker på grunn av kjønn, etnisitet etc.

"Ja det er ulovlig å diskriminiere mennesker på grunn av kjønn, etnisitet etc."

Å være motstander til at en undertrykkende kultur sprer seg i landet, er en "fientlighet" alle i den frie verden bør inneha. Hvis sør og hans likesinnede virkelig _ønsker_ et samfunn hvor undertrykkelse styrer, frihet (ytringsfrihet og all annen frihet) er en saga blott, så må de jo for all del få lov til det. Men det blir for dumt hvis de tror at folk flest vil godta det med åpne armer.

"........................................."

Skrevet

Det hadde vært interessant å se statistikk på denne påstanden.

Si i fra når snyltere, smuglere og kriminelle leverer regnskapet sitt i Brønnøysund-registrene og du skal få det du trenger.

Skrevet

"For hvem er det et problem at innvandrere gifter seg med noen fra opprinnelseslandet"

Problemet er at de blir sosialklienter. Det importeres sosialklienter, og "importørene" gjør big bisniss av det.

Dine fantasifulle påstander blir bare mer og mer idiotiske.

Skrevet

Nå har vi ikke bare psykopater som forteller folk at de er nazister og jødehatere. Nå er den største av dem alle tilbake, og sprer rundt seg med hyggelige karakteristikker, og dikterer for folk hva slags holdninger og verdier de selv har. Oh, joy! :-)

Har du vært borte?

Skrevet

"Ja det er ulovlig å diskriminiere mennesker på grunn av kjønn, etnisitet etc."

Å være motstander til at en undertrykkende kultur sprer seg i landet, er en "fientlighet" alle i den frie verden bør inneha. Hvis sør og hans likesinnede virkelig _ønsker_ et samfunn hvor undertrykkelse styrer, frihet (ytringsfrihet og all annen frihet) er en saga blott, så må de jo for all del få lov til det. Men det blir for dumt hvis de tror at folk flest vil godta det med åpne armer.

"........................................."

Og du har funnet noen innlegg fra meg som tilsier det?

Ikke det?

Skrevet

Det er selvsagt fullt mulig å være kritisk til at landet oversvømmes av fremmedkulturell innvandring, og samtidig være opptatt at folk som er kommet hit, skal ha det bra.

Så lenge ditt hovedformål er å kaste dritt mot vanlige, fredelige mennesker, så er det intet som tilsier at dine plutselige medfølelser for dem er noe annet enn spill for galleriet.

Skrevet

Så lenge ditt hovedformål er å kaste dritt mot vanlige, fredelige mennesker, så er det intet som tilsier at dine plutselige medfølelser for dem er noe annet enn spill for galleriet.

Jeg kaster dritt mot islam, en av de verste ideologier som finnes. Du burde gjøre det samme mot dette undertrykkende svineriet.

Skrevet

Er du for at "de" skal bo her eller der?

Det forekommer meg som "merkelig" at du vil ha "dem" ut i det ene innlegget, mens i neste tråd gråter du krokodilletårer over de som faktisk blir sendt ut.

Drap og tvangsekteskap er alt for alvorlig til å "leke" med på den måten.

"Det forekommer meg som "merkelig" at du vil ha "dem" ut i det ene innlegget, mens i neste tråd gråter du krokodilletårer over de som faktisk blir sendt ut.

"

If you're not with us, you're against us?

Skrevet

"Det forekommer meg som "merkelig" at du vil ha "dem" ut i det ene innlegget, mens i neste tråd gråter du krokodilletårer over de som faktisk blir sendt ut.

"

If you're not with us, you're against us?

Neida, det er selvsagt mulig å mene både det ene og det andre, men når man i det ene øyeblikket vil "ha dem ut", og i det neste "plutselig bryr seg", så er det åpenbart at årsaken er at man vil sverte "dem" indirekte.

Det er bare litt for åpenbart.

Skrevet

Jeg kaster dritt mot islam, en av de verste ideologier som finnes. Du burde gjøre det samme mot dette undertrykkende svineriet.

Du skriver du er kristen?

Det er søsterreligionen til islam, og leser man bibelen slik du siterer koraenen, så er de akkurat like ille.

Men ikke bare det - du kaster dritt mot alle muslimer, enten de er moderate eller ei, og du unnlater å kaste dritt mot folk som er like ille.

Folk som deg, med din ekstremisme, er et minst like stort problem som fundamentalistiske muslimer. Dere er nemlig prikk like i deres intoleranse og hat.

Skrevet

Ja det er ulovlig å diskriminiere mennesker på grunn av kjønn, etnisitet etc.

Jeg diskriminerer ikke, jeg mener bare.

Skrevet

Neida, det er selvsagt mulig å mene både det ene og det andre, men når man i det ene øyeblikket vil "ha dem ut", og i det neste "plutselig bryr seg", så er det åpenbart at årsaken er at man vil sverte "dem" indirekte.

Det er bare litt for åpenbart.

Har du noensinne vurdert muligheten for at det faktisk ikke er du som sitter med fasiten, og heller ikke har defineringsrett over andre?

Det er faktisk mulig å være for innvandring men likevel være kritisk til ett element i innvandringspolitikken eller /-praksisen. Ikke alt trenger være svart-hvitt, selv om du ynder å fremstille det slik.

Skrevet

Når man ikke har noe å komme med....halmstrå etc. :-)

Beklager, det skal jo litt til for å nå ditt nivå.

Skrevet

Si i fra når snyltere, smuglere og kriminelle leverer regnskapet sitt i Brønnøysund-registrene og du skal få det du trenger.

Og med det mener du?

Skrevet

typisk. Er man for lavere skatter er det fordi man er grådig. Og er man for strengere innvandringpolitikk er man selvfølgelig rasister .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...