Gå til innhold

Familiegjenforening endte i drap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noensinne vurdert muligheten for at det faktisk ikke er du som sitter med fasiten, og heller ikke har defineringsrett over andre?

Det er faktisk mulig å være for innvandring men likevel være kritisk til ett element i innvandringspolitikken eller /-praksisen. Ikke alt trenger være svart-hvitt, selv om du ynder å fremstille det slik.

Med tanke på hvilke påstander som fremsettes om muslimer på DOL, så synes innlegget ditt maladressert.

Årsaken til at høyresiden fremhever slike saker er ikke at de bryr seg om muslimene (da ville de ikke ønske å utvise dem), men at de ønsker å sverte muslimer mer.

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

49

• keinstein

20

• amerikafareren

15

• Hawkwind

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Og med det mener du?

Lykkejegere strømmer til Norge og henter penger og goder i kassa vår. Vi har verdens mest fristende utstillingsvindu av goder.

Skrevet

typisk. Er man for lavere skatter er det fordi man er grådig. Og er man for strengere innvandringpolitikk er man selvfølgelig rasister .

Hvem har nevnt "rasister", andre enn deg?

Skrevet

typisk. Er man for lavere skatter er det fordi man er grådig. Og er man for strengere innvandringpolitikk er man selvfølgelig rasister .

Resonnementet er like meningsløst som å hevde at man f.eks. skulle la være å kritisere kommunismen fordi det var mange "moderate" kommunister, som var som deg og meg..og som slett ikke var til skade for noen.

Skrevet

Med tanke på hvilke påstander som fremsettes om muslimer på DOL, så synes innlegget ditt maladressert.

Årsaken til at høyresiden fremhever slike saker er ikke at de bryr seg om muslimene (da ville de ikke ønske å utvise dem), men at de ønsker å sverte muslimer mer.

Med vennlig hilsen

Islam svertes i altfor liten grad. Som vår tids nye nazisme burde langt flere uttrykt kritikk mot islam.

Om muslimer føler dette ubehagelig, får så være. Voksne folk får ta ansvar for egen tro.

Skrevet

Resonnementet er like meningsløst som å hevde at man f.eks. skulle la være å kritisere kommunismen fordi det var mange "moderate" kommunister, som var som deg og meg..og som slett ikke var til skade for noen.

Det du påstår er like idiotisk som å si at man ikke skal akseptere kristne, ettersom noen kristne var nazister. For, i følge din logikk, må jo alle kristne derfor være nazister.

Det holder bare ikke, Grip.

Skrevet

Islam svertes i altfor liten grad. Som vår tids nye nazisme burde langt flere uttrykt kritikk mot islam.

Om muslimer føler dette ubehagelig, får så være. Voksne folk får ta ansvar for egen tro.

Og det samme mener du om kristne?

De får også bare tåle?

Skrevet

Det du påstår er like idiotisk som å si at man ikke skal akseptere kristne, ettersom noen kristne var nazister. For, i følge din logikk, må jo alle kristne derfor være nazister.

Det holder bare ikke, Grip.

Du surrer rundt med et tema som for lengst er irrelevant...nazisme er ingen kraft i dag....dessuten er røret ditt om nazisme og kristendom så utdebattert og tilbakevist i uendelige tråder for år tilbake.

I dag utgjør islam er destruktiv, politisk kraft som det er ufattelig at voksne folk kan omfavne slik du gjør.

Skrevet

Og det samme mener du om kristne?

De får også bare tåle?

Kritikk av kristne og kristendom er vel ikke akkurat noe ukjent fenomen da. Sør har jo stått i fremste rekke i så måte.

Dessuten er det slik at vi må skille mellom good guys og bad guys.

Skrevet

Du surrer rundt med et tema som for lengst er irrelevant...nazisme er ingen kraft i dag....dessuten er røret ditt om nazisme og kristendom så utdebattert og tilbakevist i uendelige tråder for år tilbake.

I dag utgjør islam er destruktiv, politisk kraft som det er ufattelig at voksne folk kan omfavne slik du gjør.

Å påstå at islam er nazisme er akkurat like idiotisk som å påstå at kristendom er nazisme.

Det er en "argumentasjon" som du burde ha latt ligge igjen på barneskolen.

Skrevet

fremmedfiendtlig og beskyldninger om at grunnen til at man vil ha strengere innvandringspolitikk er fordi man har noe spessielt i mot utlendinger. Og at ønsket ikke er bedre integrering. Men kun ønske om å begrense antall nye landsmenn til norge.

Og det er feil av deg å anta og du burde holde deg for go til å slenge ut beskyldninger

Skrevet

Kritikk av kristne og kristendom er vel ikke akkurat noe ukjent fenomen da. Sør har jo stått i fremste rekke i så måte.

Dessuten er det slik at vi må skille mellom good guys og bad guys.

Du skiller ikke mellom noen - du bare sverter muslimer.

Jeg har argumentert mot både islam og kristendom, når diskusjonen dreide seg om religion. I ditt tilfelle dreier det seg bare om å kaste mest mulig dritt mot uskyldige.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Innlegget mitt er korrekt adressert, fordi du tilsynelatende skjærer alle som uttaler seg i integreringsspørsmål over en kam og ikke nøler med å kalle dem høyrevridde og ekstreme og kommer med diverse andre ikke så positive antydninger om sympatier.

Det oppleves som du tillegger folk meninger som de ikke nødvenigvis har.

Skrevet

Du har jo nettopp bedt webmaster slette innlegg/ekskludere brukere på grunn av innlegg du mener er rasistisk?

Skrevet

Jeg syns dette innlegget i debatten er bra, selv om det er et par år gammelt:

"Kvinnenes seksualitet er viktig å ha kontroll over. Den skal patriarken ha kontrollen med. Det er han som skal bruke hennes kjønnsmakt og verdi. Verdien skal skjules til han får bruk for den, den skal skjules for å få mest mulig verdi for patriarken, og ingen skal få sjansen til å nyte godt av den uten at patriarken har fått nytte av den. Så skal den mannen som som patriarken gir kvinnen, ha kontrollen med den. Han vil ha den for seg selv, han har jo betalt for den. Så skal kvinnen skjule sine yndigheter for å bruke den til sitt formål, men hennes behov og tilbud må passe med mannenes behov.

I kombinasjon med mennenes kvinnesyn, så lever kvinnen i et vakum. Hun blir bærer av patriarkens (familiens) ære, mannens ære og sin egen. I tillegg kan en mann skjule at han har en lite attraktiv kone, eller skjule at han har en meget attraktiv kone, da slipper han å møte sjaulsien og konkurrere mot andre menn og om sin kone. Mennenes sosiale evner har ikke fått "brynt seg på" mandre menn og kvinners reaksjoner, han har ingen erfaringer og de andre i samfunnet mangler også evner og erfainger til å takle åpen seksualitet. Vi kan godt si de er primitive og sosialt invalide, analfabeter i vårt samfunn.

Mennene ønsker ikke konfronteres med partnerkonkurranse og åpen seksualitet, de har ikke kunnskaper og erfaring med det. Derfor forsøker de å "gå tilbake i tid" til den gamle kulturen og holdningene som de bedre kan takle, og fordømmer den fremmede sosialformen som inkluderer åpen seksualitet. Når presset og fristelsene blir for store, stiger frustrasjonen og utspillene og søkingen etter likesinnede. De finner de bare inne i familien ofte. Familien prøver holder på gammel kultur og praksis, som også støter andre i nærmiljøet. Nærmiljøet tåler ikke at ungjenter låses inne og prøver hjelpe. De føler at de låser datteren inn av hensyn til henne selv, at hun ikke skal bli oppfattet som hore. Men det fins andre grupper i samfunnet som ikke vil oppfate henne som hore, selv om hun går fritt og snakker med gutter. Et samfunn hvor sex er akseptert og naturlig. Dette er uforståelig for en som har møtt drapstrusler og dype konflikter i maktkampen i familier.

Jenta vil kunne bryte med familens tvang og egoistiske kultur og det er kort vei fra A til B, mye kortere en noen sinne. Kvinnene som vil ut er så mange og så sterkt økende, og antall gjør modig.

Siden integrasjonen er så dårlig, og det fins så mange brutale/primitive menn, så vil bruddet komme brått og ta liv."

Skrevet

Innlegget mitt er korrekt adressert, fordi du tilsynelatende skjærer alle som uttaler seg i integreringsspørsmål over en kam og ikke nøler med å kalle dem høyrevridde og ekstreme og kommer med diverse andre ikke så positive antydninger om sympatier.

Det oppleves som du tillegger folk meninger som de ikke nødvenigvis har.

"Det oppleves som du tillegger folk meninger som de ikke nødvenigvis har."

Nettopp.

Og holdninger de ikke har.

De blir ikke spurt, de bli ilagt.

amerikafareren
Skrevet

Si i fra når snyltere, smuglere og kriminelle leverer regnskapet sitt i Brønnøysund-registrene og du skal få det du trenger.

Denne argumentasjonen holder ikke når jeg ber om statistikk. Jeg er ikke interessert i hva du personlig tror og mener.

Skrevet

Denne argumentasjonen holder ikke når jeg ber om statistikk. Jeg er ikke interessert i hva du personlig tror og mener.

Og jeg er ikke interessert i hva andre får ut av min argumentasjon.

Jeg får ikke betalt for dette. Ikke så mye i hvert fall.

amerikafareren
Skrevet

Og jeg er ikke interessert i hva andre får ut av min argumentasjon.

Jeg får ikke betalt for dette. Ikke så mye i hvert fall.

Og jeg får heller ikke mye betalt, men når du setter frem argumentasjon som ikke virker pålitelig så er det naturlig å be om grundigere bevis. Det klarer du tydeligvis ikke, og da blir dette synsing. Slikt kan være farlig i både dagens Norge, og andre samfunn.

Skrevet

Og jeg får heller ikke mye betalt, men når du setter frem argumentasjon som ikke virker pålitelig så er det naturlig å be om grundigere bevis. Det klarer du tydeligvis ikke, og da blir dette synsing. Slikt kan være farlig i både dagens Norge, og andre samfunn.

Kanskje jeg skulle be om sannsynliggjøring for det motsatte? Eller er du ikke så interessert i saken?

Ofte er ikke motdebattanter så intessert i saken, men heller i å bremse debatten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...