Gå til innhold

Familiegjenforening endte i drap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære vakre vene, hvis kvinnene først skal ta ansvar for å forhindre voldtekt så blir hun ikke med noen fremmede menn hjem - det være seg norske eller av utenlandsopprinnelse.

Det er helt sikkert riktig at menn av utelandsopprinnelse er overrepresentert i voldtektssaker i Oslo, men Norge består av litt mer enn Oslo - og da er det smart å huske at norske menn også voldtar.

Jeg visste ikke at vi var så enige.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

49

• keinstein

20

• amerikafareren

15

• Hawkwind

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kjære vakre vene, hvis kvinnene først skal ta ansvar for å forhindre voldtekt så blir hun ikke med noen fremmede menn hjem - det være seg norske eller av utenlandsopprinnelse.

Det er helt sikkert riktig at menn av utelandsopprinnelse er overrepresentert i voldtektssaker i Oslo, men Norge består av litt mer enn Oslo - og da er det smart å huske at norske menn også voldtar.

Helt utrolig.

Vel dere beviser at det ikke er kun i diverse fundamentalistiske macho innvandrerkulturer at synet om at menn barae ikke kan styre seg er der. trist. Min erfaring er heldigvis at de aller fleste menn forstår de grensene svært godt. Og har stor respekt for jentas personlige integritet.

amerikafareren
Skrevet

Jeg går ut fra at du ikke godtar hvilken som helst kilde?

Nei det kan jeg love deg at jeg ikke gjør;)

Skrevet

Dette er en artikkel som bygger på noe noen sier, men ikke på statistikk. At tamiler har høyere yrkesdeltakelse enn etniske nordmenn er interessant påstand, men jeg mangler fremdeles statistikk for å tro på det.

Jeg mangler også statistikk for å se sammenhengen mellom at pakistanere har så mye høyere yrkesdeltakelse enn afghanere. I tillegg synes jeg det blir feil å bruke betegnelsen pakistanere og afghanere om personer som er født i Norge, og født med norsk statsborgerskap.

"synes jeg det blir feil å bruke betegnelsen pakistanere og afghanere om personer som er født i Norge, og født med norsk statsborgerskap."

Det er det mest uvitende jeg har lest på lenge. Ordet "kultur" er totalt ukjent. Å ignorere kultur er den mest omfattende tabben noen kan gjøre. Det kan koste liv.

Selv politiet i Oslo har forstått det nå, enda så treige de er i huet.

amerikafareren
Skrevet

"synes jeg det blir feil å bruke betegnelsen pakistanere og afghanere om personer som er født i Norge, og født med norsk statsborgerskap."

Det er det mest uvitende jeg har lest på lenge. Ordet "kultur" er totalt ukjent. Å ignorere kultur er den mest omfattende tabben noen kan gjøre. Det kan koste liv.

Jeg har en grunn til å prostestere mot denne arrogansen å måtte ha forfedre (eller formødre) i mange generasjoner for å kunne kalle seg norsk. En grunn jeg ikke har lyst å diskutere her.

Skrevet

Helt utrolig.

Vel dere beviser at det ikke er kun i diverse fundamentalistiske macho innvandrerkulturer at synet om at menn barae ikke kan styre seg er der. trist. Min erfaring er heldigvis at de aller fleste menn forstår de grensene svært godt. Og har stor respekt for jentas personlige integritet.

Ja, jeg er veldig for voldtekt.

Skrevet

Jeg har en grunn til å prostestere mot denne arrogansen å måtte ha forfedre (eller formødre) i mange generasjoner for å kunne kalle seg norsk. En grunn jeg ikke har lyst å diskutere her.

Hvem som helst kan kalle seg norsk i nærheten av meg. Så lenge vedkommende er norsk.

Skrevet

Ja, jeg er veldig for voldtekt.

Nei.var ikke sånn ment da.

men voldtekt og kvinnesyn henger veldig sammen. Tror du de fleste voldtektsmenn er onde menn som ligger i buskene og leter etter en å voldta

Det er jo ikke sånn. Det har med seksiuell trakkasering. OG ikke ta nei for et nei. Respekt. At når en jente sier nei betyr det nei.

Og alle debattinnlegg etc som driver og kommer med advarsler om klesstil og livsførsel er med på å legitimere de menn som når de hører en venninne kanskje er voldtatt tenker. Jamen herregud. Hun gikk alene ved akerselva. Hun tok pirattaxi.

klarer ikke helt å forklare. Men det bygger litt opp om det kvinnesynet som er med på å legitimere det

Skrevet

Hvem som helst kan kalle seg norsk i nærheten av meg. Så lenge vedkommende er norsk.

I hvor mange generasjoner, må familien til et menneske ha bodd i Norge for å være nordmann i dine øyne?

Skrevet

Nei.var ikke sånn ment da.

men voldtekt og kvinnesyn henger veldig sammen. Tror du de fleste voldtektsmenn er onde menn som ligger i buskene og leter etter en å voldta

Det er jo ikke sånn. Det har med seksiuell trakkasering. OG ikke ta nei for et nei. Respekt. At når en jente sier nei betyr det nei.

Og alle debattinnlegg etc som driver og kommer med advarsler om klesstil og livsførsel er med på å legitimere de menn som når de hører en venninne kanskje er voldtatt tenker. Jamen herregud. Hun gikk alene ved akerselva. Hun tok pirattaxi.

klarer ikke helt å forklare. Men det bygger litt opp om det kvinnesynet som er med på å legitimere det

Tro ikke et sekund at jeg forsvarer noen som helst formildende omstendigheter rundt voldtekt. Jeg mener det burde være enhver kvinnes rett å føle seg trygg uansett hvor hun ferdes og hva hun velger å iføre seg.Men sånn er det dessverre ikke - og sånn har det faktisk aldri vært. Derfor er det jævlig naivt å ikke tro at også etniske nordmenn også voldtar.

Skrevet

Tro ikke et sekund at jeg forsvarer noen som helst formildende omstendigheter rundt voldtekt. Jeg mener det burde være enhver kvinnes rett å føle seg trygg uansett hvor hun ferdes og hva hun velger å iføre seg.Men sånn er det dessverre ikke - og sånn har det faktisk aldri vært. Derfor er det jævlig naivt å ikke tro at også etniske nordmenn også voldtar.

jeg gjør ikke det. :B)

Og jeg sier jo det er et mannsproblem.

verste utfall er voldtekt.

Men det har veldig mye med kvinnesyn og gjøre..

hehe---høres som rene ottardama

er ikke det altså..jeg elsker menn. Ihvertfall andresen på landslaget

Skrevet

Dine fantasifulle påstander blir bare mer og mer idiotiske.

Det er dog -noen- snev av sannhet her.

En viss andel av dem som får importert ektemake, er mennesker som av religiøse, ideologiske eller sosiale grunner ikke er passende eksteskapsobjekter for de av samme kulturelle bakgrunn som allerede har flyttet ut fra det opprinnelige opphavslandet til kulturen.

Blant disse har man blant annet enkelte mennesker som ikke er i stand til å tilpasse seg levereglene i et nytt samfunn - mennesker som faller utenfor normene i land som eksempelvis Norge.

Og disse menneskene vil fort kunne ende opp som sosialklienter. Likeså ektefelle som importeres hit.

Skrevet

Det er dog -noen- snev av sannhet her.

En viss andel av dem som får importert ektemake, er mennesker som av religiøse, ideologiske eller sosiale grunner ikke er passende eksteskapsobjekter for de av samme kulturelle bakgrunn som allerede har flyttet ut fra det opprinnelige opphavslandet til kulturen.

Blant disse har man blant annet enkelte mennesker som ikke er i stand til å tilpasse seg levereglene i et nytt samfunn - mennesker som faller utenfor normene i land som eksempelvis Norge.

Og disse menneskene vil fort kunne ende opp som sosialklienter. Likeså ektefelle som importeres hit.

Hei,

Jo, selvsagt *kan* de, men det *kan* da alle sammen.

Ikke bare det, meg bekjent må man vise at man kan forsørge noen, før de for opphold i landet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Jo, selvsagt *kan* de, men det *kan* da alle sammen.

Ikke bare det, meg bekjent må man vise at man kan forsørge noen, før de for opphold i landet.

Med vennlig hilsen

I forhold til import av nye ektefeller, så ble det en del regelendringer på det for noen få år siden ja.

Sånn rundt milleniumskiftet en gang, om jeg erindrer korrekt.

Men i forhold til familiegjenforening, kjenner jeg ikke til tilsvarende restriksjoner - selv om det hadde vært såvel fornuftig som logisk at det hadde vært noen slike.

Skrevet

I forhold til import av nye ektefeller, så ble det en del regelendringer på det for noen få år siden ja.

Sånn rundt milleniumskiftet en gang, om jeg erindrer korrekt.

Men i forhold til familiegjenforening, kjenner jeg ikke til tilsvarende restriksjoner - selv om det hadde vært såvel fornuftig som logisk at det hadde vært noen slike.

Uansett, det er i stor grad hysteriet til folk som keinstein som gjør at folk vergrer seg for å ansette utlendinger. Og så sitter den samme keinstein og kritiserer utlendingene han selv har sørget for er arbeidsløse, fordi de er arbeidsledige.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nåja - kulturen deres er vel neppe verre enn din, som hovedsakelig består av å kaste dritt.

Skrevet

Uansett, det er i stor grad hysteriet til folk som keinstein som gjør at folk vergrer seg for å ansette utlendinger. Og så sitter den samme keinstein og kritiserer utlendingene han selv har sørget for er arbeidsløse, fordi de er arbeidsledige.

Med vennlig hilsen

Samtidig må jeg innrømme at en del av denne type synspunkter har begynt å bli noe mer spiselige for egen del i det siste.

En del samtaler med en pakistansk dame med ikke-muslimsk bakgrunn (men med en del muslimer i familien) har vært...interessante...i forhold til ymse synspunkter om hva slags holdninger som er rådende i innvandrerkulturen.

Skrevet

Samtidig må jeg innrømme at en del av denne type synspunkter har begynt å bli noe mer spiselige for egen del i det siste.

En del samtaler med en pakistansk dame med ikke-muslimsk bakgrunn (men med en del muslimer i familien) har vært...interessante...i forhold til ymse synspunkter om hva slags holdninger som er rådende i innvandrerkulturen.

Det er ingen tvil om at det finnes mange jævlige muslimer, som alle andre.

Mener du av jeg, likeledes, bør være skeptiske til kristne, siden nazistene var kristne og startet en verdenskrig?

Eller ser du at argumentet ikke holder?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er ingen tvil om at det finnes mange jævlige muslimer, som alle andre.

Mener du av jeg, likeledes, bør være skeptiske til kristne, siden nazistene var kristne og startet en verdenskrig?

Eller ser du at argumentet ikke holder?

Med vennlig hilsen

Det sa jeg ikke noe om :-)

Sunn skepsis til ytterliggående synspunkter fra begge kanter og evne til refleksjon kan dog være nyttige egenskaper å inneha.

Selv har jeg en skepsis som grenser til fordommer i forhold til såkalte nykarismatiske kristne, eksempelvis.

Disse som bedriver tungetale, tror på helbredelse i religiøse seremoneir og synes amerikanske predikanter er verdt å betale hundrevis av kroner for å høre på.

På samme måte som jeg er skeptisk til muslimer som støtter opp om Hellig Krig og sender pengestøtte til Bin Laden og kompani ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...