Gå til innhold

Familiegjenforening endte i drap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Disse som bedriver tungetale, tror på helbredelse i religiøse seremoneir og synes amerikanske predikanter er verdt å betale hundrevis av kroner for å høre på."

Pinsevenner vokser visst fortest i antall av alle religioner i verden.

http://www.pinsebevegelsen.no/sider/tekst.asp?side=378

Skummelt, spør du meg. Bare samfunnet får beholde kontrollen, og de ikke lukker seg inne og lager egne lover.

Jeg finner vel egentlig tendensene mest skremmende fordi slike miljøer er arnesteder for intoleranse og manglende refleksjon.

Ikke sunt for et samfunn om for mange mennesker lever uten et reflektert og nyansert syn på tilværelsen.

Å være religiøs er ikke nødvendigvis noe hinder for dette; men flere av disse nykarismatiske bevegelsene legger opp til at man skal distansere seg fra verden forøvrig.

Og det er ikke sunt.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

49

• keinstein

20

• amerikafareren

15

• Hawkwind

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

...eh.. Folk blir hjemsendt allerede. De har blitt det i årevis. Det er bare Frp som satser på at folk er så uvitende at de ikke kjenner lovverket.

Med vennlig hilsen

Men, hadde ikke det vært løsningen da, og sendt hjem de som ikke kan holde seg på rett side av loven. Måtte jo vært bra for flertallet som er lovlydige også det?

Innvandrere kunne fått et norsk statsborgerskap med den begrensningen at om de gjør noe kriminelt, må de ut av landet.

Det hadde løst mange problemer!

Hva synes du om dette?

For vi vil jo ikke ha de kriminelle her?

Skrevet

Jeg finner vel egentlig tendensene mest skremmende fordi slike miljøer er arnesteder for intoleranse og manglende refleksjon.

Ikke sunt for et samfunn om for mange mennesker lever uten et reflektert og nyansert syn på tilværelsen.

Å være religiøs er ikke nødvendigvis noe hinder for dette; men flere av disse nykarismatiske bevegelsene legger opp til at man skal distansere seg fra verden forøvrig.

Og det er ikke sunt.

Det mest betenkelige er intoleransen. Utstøtelsen av "syndere" og definisjonene på synd som formes slik at det utøves kontroll av mennesker. Særlig sex, de er voldsomt opptatt av sex, kilden til kontroll over en viktig del av menneskers liv. Ta sexen fra et ungt menneske og du har kontroll.

Skrevet

Godt gjort. Her er jeg enig med deg i at sørs kommentar er usaklig, gir uttrykk for det, og så svarer du med en fornærmelse? Imponerende intelligent, du?

"..........................................."

Sorry, er ikke vant med sympati:)

Skrevet

LOL "Du tvinger dem tilbake til middelalderprofetene"

De ER hos middeladerprofetene sine i moskeene, og leser i regelboka Koranen fra før-middelalder hele tiden.

Ja, og keinstein og du sørger for at spranget til "oss" er alt for stort til at de kan hoppe over.

Du og keinstein er imamenes beste venn.

Skrevet

"Gapet" mellom dem og oss er i utgangspunktet formidabelt og uoverstigelig. Det er de tilflyttende som må gjøre mest for å tette dette gapet. De kommer til en annen kultur og må tilpasse seg denne i den grad de synes det er passende.

Nei, du gjør det klinkende klart at de er utålelige uansett hvor mye de måtte tilpasse seg.

Ergo lar de være.

Skrevet

Hvor mye de tilpasser seg kan nok diskuteres - og der er det himmelvis forskjell på de forskjellige kulturelle bakgrunner.

Men jeg deler ikke det du oppfatter som keinsteins hovedbudskap - at det ikke er plass til innvandrere.

Men jeg er tilhenger av at det skal stilles større krav - ikke minst krav til at kvinner fra ymse fremmedkulturelle miljøer skal og må være sosialt aktive også utenfor egen kultur; samt lære seg språket.

Både for at kvinnene selv kan få visshet om egne rettigheter, men også fordi kvinnene i mange av de kulturene er såpass sentrale i barneoppdragelsen.

Det viser seg at det er svært problematisk når den sentrale oppdragerpersonen i en familie hverken kan språk, regler eller normer i samfunnet en familie bor i - med en rekke uheldige følger både for enkeltindivider og storsamfunnet.

Du skriver: "ikke minst krav til at kvinner fra ymse fremmedkulturelle miljøer skal og må være sosialt aktive også utenfor egen kultur;"

Har du tenkt over hva du egentlig skriver?

Har du slike krav til norske kvinner også?

Skrevet

Men, hadde ikke det vært løsningen da, og sendt hjem de som ikke kan holde seg på rett side av loven. Måtte jo vært bra for flertallet som er lovlydige også det?

Innvandrere kunne fått et norsk statsborgerskap med den begrensningen at om de gjør noe kriminelt, må de ut av landet.

Det hadde løst mange problemer!

Hva synes du om dette?

For vi vil jo ikke ha de kriminelle her?

Men de BLIR jo sendt ut av landet, allerede.

Det er jo slik du foreslår. En utlending som gjør seg skyldig i noe som har en strafferamme (bemerk, straffeRAMME (maks straff) på mer enn 6 måneder) blir utvist. Unntaket er selvsagt de vi ikke har noe sted å utvise.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, du gjør det klinkende klart at de er utålelige uansett hvor mye de måtte tilpasse seg.

Ergo lar de være.

Nei, der tar du feil. Jeg prediker gjestfrihet og toleranse. Samtidig må ikke denne bli slik at gjestene overtar hele huset, og jager vertskapet på dør.

Skrevet

Nei, der tar du feil. Jeg prediker gjestfrihet og toleranse. Samtidig må ikke denne bli slik at gjestene overtar hele huset, og jager vertskapet på dør.

Det er løgn. Du hyler opp og ned med direkte løgn om muslimer.

Skrevet

Men de BLIR jo sendt ut av landet, allerede.

Det er jo slik du foreslår. En utlending som gjør seg skyldig i noe som har en strafferamme (bemerk, straffeRAMME (maks straff) på mer enn 6 måneder) blir utvist. Unntaket er selvsagt de vi ikke har noe sted å utvise.

Med vennlig hilsen

Hvorfor er fengslene overfylt av menn med utenlandsk opprinnelse da? Og hvorfor har vi så mange gjengangere blandt disse?

Jeg mener det må bli strengere. Det er jo disse kriminelle vi ikke vil ha her.

Skrevet

Hvorfor er fengslene overfylt av menn med utenlandsk opprinnelse da? Og hvorfor har vi så mange gjengangere blandt disse?

Jeg mener det må bli strengere. Det er jo disse kriminelle vi ikke vil ha her.

Hei,

Fordi vi selvsagt må fengsle/straffe dem før de blir utvist. Vi kan ikke bare si: "det verste som skjer hvis du begår kriminalitet i Norge er en gratis flybillett hjem". Selvsagt skal de straffes her, slik som nordmenn blir straffet hvis vi begår kriminalitet i Peru eller Australia.

Med vennlig hilsen

Gjest hopperrettinnidet
Skrevet

Hei,

Fordi vi selvsagt må fengsle/straffe dem før de blir utvist. Vi kan ikke bare si: "det verste som skjer hvis du begår kriminalitet i Norge er en gratis flybillett hjem". Selvsagt skal de straffes her, slik som nordmenn blir straffet hvis vi begår kriminalitet i Peru eller Australia.

Med vennlig hilsen

Med dagens fengselsvesen, vil det ikke da bli attraktivt for flyktninger å begå lovbrudd i Norge så de kan kose seg på cella istedet for å bli sendt tilbake til elendigheten?

Skrevet

Du skriver: "ikke minst krav til at kvinner fra ymse fremmedkulturelle miljøer skal og må være sosialt aktive også utenfor egen kultur;"

Har du tenkt over hva du egentlig skriver?

Har du slike krav til norske kvinner også?

Burde muligens presisert dette bedre, og koblet det mer sammen med språkopplæring.

Litt klossete formulert - men antar du kjenner til problematikken og konsekvensene her okke som.

Skrevet

Hei,

Jo, selvsagt *kan* de, men det *kan* da alle sammen.

Ikke bare det, meg bekjent må man vise at man kan forsørge noen, før de for opphold i landet.

Med vennlig hilsen

slik jeg har forstått er den regelen om inntekt også med på å ødelegge for unge mennesker med innvandrerbakgrunn i og med at de slutter i høyere utdanning eller ikke tar det for å istedet tjene det beløpet slik at de kan importere kusiner eller fettere hit.

Skrevet

slik jeg har forstått er den regelen om inntekt også med på å ødelegge for unge mennesker med innvandrerbakgrunn i og med at de slutter i høyere utdanning eller ikke tar det for å istedet tjene det beløpet slik at de kan importere kusiner eller fettere hit.

Ja, det er også sant.

Dessuten - det er merkelig å kritisere "dem" for å gifte seg med en av "dem", når de fleste av "oss" gifter seg med en av "oss", er det ikke?

Skrevet

Burde muligens presisert dette bedre, og koblet det mer sammen med språkopplæring.

Litt klossete formulert - men antar du kjenner til problematikken og konsekvensene her okke som.

Jeg tror ikke tvang fungerer bedre mot innvandrere enn mot nordmenn.

Jeg tror ikke noen seriøst vil foreslå tvungen skolegang for nordmenn som ikke har gode karakterer fra ungdomsskolen?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Med dagens fengselsvesen, vil det ikke da bli attraktivt for flyktninger å begå lovbrudd i Norge så de kan kose seg på cella istedet for å bli sendt tilbake til elendigheten?

Hei,

Vel, i så fall er problemet ikke at cellene er for gode, men at det er umenneskelig fælt der de kommer fra.

Eller mener du at hvis Røkke begår kriminelle handlinger så skal ha få en gull-celle, siden han er vant med luksus?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Jo, det synes jeg at vi skal, sende de hjem til fengsel i hjemlandet.

Det kunne kanskje virket avskrekkende.

Skrevet

Jo, det synes jeg at vi skal, sende de hjem til fengsel i hjemlandet.

Det kunne kanskje virket avskrekkende.

Hei,

Det er ikke slik det virker. Man blir fengslet i det landet man har begått kriminalitet.

Danske myndigheter har ingen rett til å fengsle noen som har begått innbrudd i Norge.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...