Gå til innhold

Sykmelding, fylle ut delen om egenmelding?

Anbefalte innlegg

Gjest p.t. hjemmeværende
Skrevet

På den mørkegrønne parten av sykmeldingen min er det en egenerklæring med bokser som skal krysses av, men legen sa ingenting om dette.

Jeg har fått utvidet sykmeldingen min, og så ikke dette da jeg leverte den forrige, burde det vært fylt ut? Må jeg fylle ut selv om legen ikke nevnte noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På jobben min sier vi fra om det til de som leverer sykemeldingen, at de må krysse av her. Altså at det er arbeidsplassen som bør minne deg på det, ikke legen.

Gjest p.t. hjemmeværende
Skrevet

På jobben min sier vi fra om det til de som leverer sykemeldingen, at de må krysse av her. Altså at det er arbeidsplassen som bør minne deg på det, ikke legen.

Men den skal den alltid fylles ut? Vil det få konsekvenser at den forrige ikke var fylt ut?

Skrevet

Men den skal den alltid fylles ut? Vil det få konsekvenser at den forrige ikke var fylt ut?

Det vet jeg ikke. Tviler sterkt på at det får noen konsekvenser for deg.

Gjest Persille
Skrevet

Det er informasjon til den som skal betale ut pengene om hvorvidt arbeidsgiver forskutterer sykepenger, og om du skal oppholde deg i landet eller ikke.

Antagelig skjer det ingenting om du ikke fylte ut den forrige... I hvertfall ikke om de ikke har sagt noe til nå.

Skrevet

De gangene jeg har glemt å fylle ut egenmeldingen, har vi fått den i retur fra jobben. Kommer vel an på hvor strenge de er kanskje?

Siden jobben min betaler ut sykepengene (og får refundert fra trygdekontoret), så får dette ingen økonomiske konsekvenser for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...