Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en jente på 25 år. Jeg går på Cipralex. Problemet mitt er at jeg kan tenke mye på sex men blir ikke opphisset lenger. Så sex for meg er blitt noe jeg kvier meg til istede for noe jeg kan glede meg til. Før kunne jeg onanere ofte (hver dag opptil fler ganger om dagen). Nå føler jeg meg bare helt udugelig når det gjelder seksuelt samliv. Når kjæresten min prøver så godt han kan etter alle kunstens regler å få meg tent, blir for tiden enden på visen at jeg ikke klarer å slappe av for jeg blir så fokusert på det å bli våt å opphisset. - vi har snakket sammen om problemet men det har heller ikke hjulpet. Så jeg trenger inderlig noen gode råd for hva jeg kan gjøre for å få tilbake sexlysten min. Finnes det noen naturmedisin som kan hjelpe f.eks?? Eller noen andre gode råd??

Hilsen veldig frustrert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244239-cipralexopphisselse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest efexoria

Bør du ikke prøve å bytte medikament? Folk reagerer forskjellig, kanskje det er noe annet som ikke virker sånn på deg?

Jeg har delvis samme problem pga en annen type medisin. Dvs jeg blir opphisset og har lyst på sex, men får ikke orgasme lenger. Ikke på/med egen hånd heller.

Medisinen virker så perfekt for meg på alle vis at jeg aksepterer bivirkningen. Jeg orker ALDRI MER å ha det så ille som jeg hadde det før jeg begynte på medisin. Men litt kjedelig er det jo.

Siden du har problemer med å takle bivirkningene av Cipralex, og dessuten har verre bivirkninger enn jeg, burde du i alle fall høre om det kan være mulig å bytte medisin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244239-cipralexopphisselse/#findComment-1908645
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Snakk med legen din og be om et alternativt medikament til Cipralex. Et alternativ som gir færre bivirkninger for sexlysten er for eksempel Aurorix. Samråd med legen din om bytte av merke kan være aktuelt.

Manglende sexlyst er en svært vanlig bivirkning av denne typen medikamenter, noe som kan virke helt ødeleggende for både sexlysten og evnen til å få orgasme. En periode var halvparten av mine klienter ofre for SSRI (lykkepiller) eller de hadde tidligere brukt slike medikamenter, men de fikk ikke opp sexlysten etter at de ikke lenger hadde bruk for pillene.

Det er viktig at du ikke har for mye pliktsex, dvs. at du bare har sex for å tilfredstille ham, ikke for din egen del. Får du for mange slike erfaringer, har sexlysten en tendens til å gå i dvale for lengere tid, også etter at medikamentene er lagt på hylla, fordi det da har festet seg et bilde av at sex er noe vi gir for å tilfredstille partneren, mens det ikke gir deg noen gleder i det hele tatt.

Et godt tips for å bli våtere er å ta noen knipeøvelser i forkant. Ti knip, så stimuleres blodtilførselen til kjønnet, noe som igjen kan gjøre at vi våker fysisk seksuelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244239-cipralexopphisselse/#findComment-1911881
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...