Gå til innhold

Disse innleggene med så mye fremmedfrykt

Anbefalte innlegg

Gjest trist i natt
Skrevet

Er det bare jeg som hopper glatt over dem? Jeg blir så trist og lei over måten det diskuteres på, og alle de rasistiske utsagnene som pakkes pent inn. Føler at jeg blir helt tappet for energi og håp når jeg leser om slike holdninger. Mulig at jeg er veldig følsom og sårbar på dette, men jeg mener faktisk at det er litt for mye rasisme på DOL. Og ja - jeg er etnisk norsk, men føler meg likevel truffet.

Samtidig forstår jeg ikke hvorfor dere hele tiden har et slikt behov for å diskutere innvandringspolitikk. Jeg vet godt hvilke holdninger jeg har til saken og føler ikke behov for noen form for avkreftelse bekreftelse/ på mine meninger! Men av og til virker det altså på meg som om mange av disse trådstarterne helst ikke vil diskutere, men få enige svar?

Vil bare høre litt hva dere synes....

Videoannonse
Annonse
  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

27

• Prozak

9

• flisa

4

• Hawkwind

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

du kan gjerne hoppe i graven av det.

Jeg er ikke innvandrer fiendtlig . Men systemet er med på ¨å ædelegge ting.

du har hørt om bjørnetjenete.

Skrevet

Helt enig med deg. Jeg leser det ikke, for jeg blir kvalm av all rasismen.

Skrevet

Helt enig med deg. Jeg leser det ikke, for jeg blir kvalm av all rasismen.

ja bare rasisme

¨

åt det går ann

vedder på det skurrer med bildet ditt at jeg har muslimske venninnner.

Skrevet

ja bare rasisme

¨

åt det går ann

Nei, det gjør det ikke.

For øvrig har jeg ikke nevnt deg spesielt nå, har jeg vel?

Skrevet

Jeg er enig med deg... Noen ganger klarer jeg ikke la være å svare, men angrer straks jeg har sendt. Orker nemlig ikke krangling og _vet_ at jeg garantert får pepper fra folk som aldri noensinne vil moderere seg uansett ;-)

Jeg har i grunnen et ganske nyansert syn på f.eks. innvandring, men noen av innleggene her får meg nesten til å bli ytterliggående i motsatt retning...

Det jeg har størst problemer med, er å forstå at noen tydeligvis tror fremmedfrykt kan føre noe godt med seg.

Skrevet

Derfor må vi angrepe SYSTEMET og ikke grupper av mennesker!

Skrevet

Joa, de mede sterke polariserte synspunkter med henhold til innvandring søker bekreftelser for sine synspunkter - for de blir fryktelig aggressive når de møter motstand.

Man ser samme tendens når det diskuteres internasjonal politikk med religiøse over- og undertoner.

Gjest Apprehensive
Skrevet

Jeg er enig med deg... Noen ganger klarer jeg ikke la være å svare, men angrer straks jeg har sendt. Orker nemlig ikke krangling og _vet_ at jeg garantert får pepper fra folk som aldri noensinne vil moderere seg uansett ;-)

Jeg har i grunnen et ganske nyansert syn på f.eks. innvandring, men noen av innleggene her får meg nesten til å bli ytterliggående i motsatt retning...

Det jeg har størst problemer med, er å forstå at noen tydeligvis tror fremmedfrykt kan føre noe godt med seg.

Frykt er da ikke noe man velger! Det er ingen som tror det kommer noe godt ut av frykten i seg selv.

Derimot er det viktig å synliggjøre det. Da kanskje noen ser at man er redd, og tar tak i årsakene.

Det eneste alternativet er å ikke si noe, men å gå runt og være redd i stillhet. Det er da mye verre.

Skrevet

Du angriper mennesker, ikke "systemer".

Og de menneskene vil selvsagt reagere på ditt angrep ved å bli mot deg (som de ikke var før).

Tenk deg om!

Med vennlig hilsen

Skrevet

ja bare rasisme

¨

åt det går ann

Nei, det skurrer ikke.

Det som skurrer er at jeg mener (tro det eller ei) at du er mer intelligent enn slik du fremstår her. Du menger deg med idiotene som bare spyr ut kvalme.

Skrevet

Joa, de mede sterke polariserte synspunkter med henhold til innvandring søker bekreftelser for sine synspunkter - for de blir fryktelig aggressive når de møter motstand.

Man ser samme tendens når det diskuteres internasjonal politikk med religiøse over- og undertoner.

Hvilke polariserte synspunkter, Hawkwind?

Har du sett noen som er for islam her? Én eneste muslim?

Har du sett noen som støtter Osama bin Laden? Noen som støtter terrorisme?

Å snakke om "polarisering" er feil, fordi det innebærer at noen faktisk hadde de sinnsyke synspunktene som keinstein, morsk og gripp faktisk vrøvler om at "vi" skal ha.

Har du sett meg forfekte noe som ikke ligger langt innenfor det som er beskrevet i Menneskerettighetene?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Frykt er da ikke noe man velger! Det er ingen som tror det kommer noe godt ut av frykten i seg selv.

Derimot er det viktig å synliggjøre det. Da kanskje noen ser at man er redd, og tar tak i årsakene.

Det eneste alternativet er å ikke si noe, men å gå runt og være redd i stillhet. Det er da mye verre.

Hei,

Med mindre man lider av angst (som en psyk diagnose) så er det klart at man "velger" frykt, så lenge den er begrunnet i at man bruker 12 timer i døgnet til å lese skremsel-propaganda om hvordan jøder/muslimer/svarte skal overta verden.

Uansett, man kan være redd for det ukjente, men man kan også bli kjent med det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvilke polariserte synspunkter, Hawkwind?

Har du sett noen som er for islam her? Én eneste muslim?

Har du sett noen som støtter Osama bin Laden? Noen som støtter terrorisme?

Å snakke om "polarisering" er feil, fordi det innebærer at noen faktisk hadde de sinnsyke synspunktene som keinstein, morsk og gripp faktisk vrøvler om at "vi" skal ha.

Har du sett meg forfekte noe som ikke ligger langt innenfor det som er beskrevet i Menneskerettighetene?

Med vennlig hilsen

Polariseringen skjer vel helst i en noe annen form her da ;-)

Noen som hevder at "alt jeg sier er rett", mens andre svarer tilbake at "alt du sier er feil".

Selv har jeg ikke ansett det bryet verdt å studere eller forsøke å huske hvilke debattanter som havner i hvilke leire - og hvilke som er midt i mellom.

Annet enn at jeg mener å ha merket meg hvem som er mest ekstreme på den ene siden når Israel diskuteres da...

Gjest Apprehensive
Skrevet

Hei,

Med mindre man lider av angst (som en psyk diagnose) så er det klart at man "velger" frykt, så lenge den er begrunnet i at man bruker 12 timer i døgnet til å lese skremsel-propaganda om hvordan jøder/muslimer/svarte skal overta verden.

Uansett, man kan være redd for det ukjente, men man kan også bli kjent med det.

Med vennlig hilsen

La meg legge en slange i sengen din, så kan du "velge" om du skal bli redd for den eller ikke.

Jeg for min del hadde skreket ut av bare helvete, selv om det skulle vise seg at den bare var av plast.

Skrevet

Polariseringen skjer vel helst i en noe annen form her da ;-)

Noen som hevder at "alt jeg sier er rett", mens andre svarer tilbake at "alt du sier er feil".

Selv har jeg ikke ansett det bryet verdt å studere eller forsøke å huske hvilke debattanter som havner i hvilke leire - og hvilke som er midt i mellom.

Annet enn at jeg mener å ha merket meg hvem som er mest ekstreme på den ene siden når Israel diskuteres da...

Vel, du burde jo legge merke til det.

Da ville du sett hvor latterlig det er når noen kaller meg "anti-jødisk", som (omtrent alene) sloss mot hver jævla nynazist som kom hit (i tidligere år). Nå har den samme gjengen funnet ut at de skal bytte ut jøder med muslimer, men hatet er dessverre det samme.

Til og med Flisgubben har innrømmet at han hadde lagt merke til at jeg har skrevet MOT hvert eneste anti-jødisk innlegg. Samtlige.

Med vennlig hilsen

Skrevet

La meg legge en slange i sengen din, så kan du "velge" om du skal bli redd for den eller ikke.

Jeg for min del hadde skreket ut av bare helvete, selv om det skulle vise seg at den bare var av plast.

Enhver som faktisk setter seg inn i situasjonen, vet at de aller fleste innvandrere er helt vanlige mennesker.

Ikke bare det, faktisk har en større prosentandel innvandrere høyere utdanning/universitet enn prosentandelen nordmenn som har det.

Skrevet

Vel, du burde jo legge merke til det.

Da ville du sett hvor latterlig det er når noen kaller meg "anti-jødisk", som (omtrent alene) sloss mot hver jævla nynazist som kom hit (i tidligere år). Nå har den samme gjengen funnet ut at de skal bytte ut jøder med muslimer, men hatet er dessverre det samme.

Til og med Flisgubben har innrømmet at han hadde lagt merke til at jeg har skrevet MOT hvert eneste anti-jødisk innlegg. Samtlige.

Med vennlig hilsen

Leser nok ikke så mange av disse trådene til at jeg har registrert dette gitt.

Eventuelt leser jeg ikke nøye nok ;-)

Men antar vel at du er blant de her inne som makter å skille mellom kritikk av den politiske staten Israel og kritikk av folkegruppen (er dette korrekt begrep...?) jøder ;-)

Skrevet

Leser nok ikke så mange av disse trådene til at jeg har registrert dette gitt.

Eventuelt leser jeg ikke nøye nok ;-)

Men antar vel at du er blant de her inne som makter å skille mellom kritikk av den politiske staten Israel og kritikk av folkegruppen (er dette korrekt begrep...?) jøder ;-)

Hei,

For oss som tror på Menneskerettighetene er det jo totalt meningsløst å "skylde på jøder" eller "skylde på muslimer". Vi tror ikke at mennesker er gode/onde avhengig av religion, hudfarge, legning, kjønn.

Selvsagt skiller jeg mellom staten Israel, og "jøder generelt". Kritikken går selvsagt på hva staten Israel gjør, akkurat som man ville kritisert Costa Rica hvis de hadde drept hundrevis av uskyldige sivile i nabolandet.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...