Gå til innhold

Disse innleggene med så mye fremmedfrykt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

For oss som tror på Menneskerettighetene er det jo totalt meningsløst å "skylde på jøder" eller "skylde på muslimer". Vi tror ikke at mennesker er gode/onde avhengig av religion, hudfarge, legning, kjønn.

Selvsagt skiller jeg mellom staten Israel, og "jøder generelt". Kritikken går selvsagt på hva staten Israel gjør, akkurat som man ville kritisert Costa Rica hvis de hadde drept hundrevis av uskyldige sivile i nabolandet.

Med vennlig hilsen

Jepp.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

27

• Prozak

9

• flisa

4

• Hawkwind

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har ennå ikke sett et rasistisk innlegg på DOL. Aldri.

Imidlertid finnes det faktisk folk som i skarp kontrast til deg selv er opptatt av hvordan landet kommer til å se ut, og være, og leve og å bo i om en generasjon eller to.

Og som har insett på hvilken ufatterlig destruktiv og negativ måte landet er endretpå bare noen få tiår som følge av den totalt mislykkede integreringen og nærmest totalt ukontrollerete tilstrømingen av folk med totalt uakseptable holdninger til kjernespørmål, som frihet, demokrati og likestilling.

Så får du heller lulle deg inn å grine så mye du vil.

Skrevet

Jeg tror redselen er for Jihad og Islam - med rette - ikke den vanlige mulslim. Man BLIR redd når det kommer asylsøkere med et voldsomt hat - noe som sikkert også kan forklares, -de prøver å nå oss - få sympati for sin sak ved å slå i bilene som kjører forbi mens de demonstrerer f.eks. De skjønner nok ikke at vi ikke føler sympati for den slags oppførsel.

Det er en skam at transitmottak skal være så åpne (jeg snakker ikke om asylmottak) at når de får avslag, stikker de til skogs rett bak der folk bor - så politi og hunder og helikoptere surrer rundt. De blir lagt i jern på butikken midt blant folk ute på landet.

Klart sånt skaper frykt! -

men det gjelder altså ikke den koselige tyrkeren du handler hos hver dag, eller han pakistaneren du jobber sammen med.

Folk klarer å skille folk fra folk og gode systemer fra dårlige systemer.

Norge har selv skapt denne frykten ved å ha slike pip åpne transittmottak midt i lokalmiljøene.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg blir i tillegg imponert over nivået på disse kranglene..Ikke bare er det en del påståelige, rasistiske rasshøl her, men de er klin tette i pappen i tilegg..;-P

Par-tre mannslinger som MÅ stå å slå seg på brystet gang på gang og mene at "Jeg er ikke rassist, men fy faen svartinga" liksom, og vi kommer liksom helt aldri over det nivået, selvom de plukker opp noen evfemismer underveis.

Jeg angrer de gangene jeg blir med, det er de samme trynene jeg egentlig ikke er så interessert i å høre fra som sporenstreks poister meg en 107 innlegg så tåpelige at det eneste virkelige budskapet jeg kan trekke fra dem (ved siden av at jeg er en stor og dum idiot! ;-)) er at kvantitet betyr MYE mere enn kvalitet!

;-)

Gjest Apprehensive
Skrevet

Enhver som faktisk setter seg inn i situasjonen, vet at de aller fleste innvandrere er helt vanlige mennesker.

Ikke bare det, faktisk har en større prosentandel innvandrere høyere utdanning/universitet enn prosentandelen nordmenn som har det.

Utrolig irrelevant for diskusjonen.

Hva er det egentlig du vil fram til?

Innvandrere er bedre enn etnisk norske?

Folk med høy utdannelse er ikke noe å frykte?

Skrevet

Jeg blir i tillegg imponert over nivået på disse kranglene..Ikke bare er det en del påståelige, rasistiske rasshøl her, men de er klin tette i pappen i tilegg..;-P

Par-tre mannslinger som MÅ stå å slå seg på brystet gang på gang og mene at "Jeg er ikke rassist, men fy faen svartinga" liksom, og vi kommer liksom helt aldri over det nivået, selvom de plukker opp noen evfemismer underveis.

Jeg angrer de gangene jeg blir med, det er de samme trynene jeg egentlig ikke er så interessert i å høre fra som sporenstreks poister meg en 107 innlegg så tåpelige at det eneste virkelige budskapet jeg kan trekke fra dem (ved siden av at jeg er en stor og dum idiot! ;-)) er at kvantitet betyr MYE mere enn kvalitet!

;-)

"Klin teite i pappen". "Rasshøl".

Ja, du bidrar VIRKELIG til å høyne nivået..

Rasshøl.

Skrevet

Utrolig irrelevant for diskusjonen.

Hva er det egentlig du vil fram til?

Innvandrere er bedre enn etnisk norske?

Folk med høy utdannelse er ikke noe å frykte?

Hvis du leser nedenfor så kverner keinstein omatt og omatt og omatt om hvor uutdannede innvandrere er. Det er løgn.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg tror redselen er for Jihad og Islam - med rette - ikke den vanlige mulslim. Man BLIR redd når det kommer asylsøkere med et voldsomt hat - noe som sikkert også kan forklares, -de prøver å nå oss - få sympati for sin sak ved å slå i bilene som kjører forbi mens de demonstrerer f.eks. De skjønner nok ikke at vi ikke føler sympati for den slags oppførsel.

Det er en skam at transitmottak skal være så åpne (jeg snakker ikke om asylmottak) at når de får avslag, stikker de til skogs rett bak der folk bor - så politi og hunder og helikoptere surrer rundt. De blir lagt i jern på butikken midt blant folk ute på landet.

Klart sånt skaper frykt! -

men det gjelder altså ikke den koselige tyrkeren du handler hos hver dag, eller han pakistaneren du jobber sammen med.

Folk klarer å skille folk fra folk og gode systemer fra dårlige systemer.

Norge har selv skapt denne frykten ved å ha slike pip åpne transittmottak midt i lokalmiljøene.

Nei, folk klarer dessverre ikke å skille. Her på DOL er det "muslimer" som blir kritisert, uavhengig av om de er moderate, fanatikere eller praktisk talt ikke-troende.

De er det samme som for 70 år siden, bare at "jøde" er byttet ut med "muslim". Propagandaen og argumentene bar er akkurat det samme.

Gjest Apprehensive
Skrevet

Hvis du leser nedenfor så kverner keinstein omatt og omatt og omatt om hvor uutdannede innvandrere er. Det er løgn.

Med vennlig hilsen

Men så si det til han da! Ikke til meg - her er det helt irrelevant.

Dette er bare å teppebombe forum med propaganda. "Nei, jeg vet det ikke er relevant, men det er det jeg vil ha fram".

Skrevet

Frykt er da ikke noe man velger! Det er ingen som tror det kommer noe godt ut av frykten i seg selv.

Derimot er det viktig å synliggjøre det. Da kanskje noen ser at man er redd, og tar tak i årsakene.

Det eneste alternativet er å ikke si noe, men å gå runt og være redd i stillhet. Det er da mye verre.

"Det eneste alternativet er å ikke si noe, men å gå runt og være redd i stillhet. Det er da mye verre."

Vet du hva folk gjør?

De flytter! I tusenvis.

Det er for jævlig at de gjør det, og det har uopprettelige konsekvenser. Altså områder fraflyttes i aksellererende takt og stigmatiseres av jungeltrommene. Problemer og konflikter konsentreres, uromomenter samles på et sted.

Velmenende media gjør så godt de kan med å skjule problemer og deres opphav, årsaker, "hjelpe" myndigheter og politikere med å forhindre uro og frykt. Sikkert fornuftig på kort sikt. Men når surrende politihelikoptre og folk i hundrevis samles, da går jungeltrommene, telefonene, e-post, kamera og SMS mye fortere enn media kan styre det.

Kampscenen forrige helg ble behørig avbildet og filmet, og det er mange som skulle ønske at det ikke fantes så mange kameraer som kunne fange opp og distribuere bilder og video så fort og effektivt som det gjorde. Media og politi måtte gripe inn på en helt annen måte enn de skulle ønske. Målet er å gå stille i dørene og dysse slikt ned så mye som mulig.

Skrevet

"Det eneste alternativet er å ikke si noe, men å gå runt og være redd i stillhet. Det er da mye verre."

Vet du hva folk gjør?

De flytter! I tusenvis.

Det er for jævlig at de gjør det, og det har uopprettelige konsekvenser. Altså områder fraflyttes i aksellererende takt og stigmatiseres av jungeltrommene. Problemer og konflikter konsentreres, uromomenter samles på et sted.

Velmenende media gjør så godt de kan med å skjule problemer og deres opphav, årsaker, "hjelpe" myndigheter og politikere med å forhindre uro og frykt. Sikkert fornuftig på kort sikt. Men når surrende politihelikoptre og folk i hundrevis samles, da går jungeltrommene, telefonene, e-post, kamera og SMS mye fortere enn media kan styre det.

Kampscenen forrige helg ble behørig avbildet og filmet, og det er mange som skulle ønske at det ikke fantes så mange kameraer som kunne fange opp og distribuere bilder og video så fort og effektivt som det gjorde. Media og politi måtte gripe inn på en helt annen måte enn de skulle ønske. Målet er å gå stille i dørene og dysse slikt ned så mye som mulig.

Ditt hat mot jøder, muslimer og alle som er forskjellig er en vesentlig årsak til konflikter.

Men som vanlig vil du ikke ta noe ansvar for det du gjør.

Skrevet

Men så si det til han da! Ikke til meg - her er det helt irrelevant.

Dette er bare å teppebombe forum med propaganda. "Nei, jeg vet det ikke er relevant, men det er det jeg vil ha fram".

Jeg har sagt det til ham, også.

:-)

Gjest Apprehensive
Skrevet

Jeg har sagt det til ham, også.

:-)

Ok, så det var bare et forsøk på avsporing.

Jaja, det er da også en teknikk.

Skrevet

Ok, så det var bare et forsøk på avsporing.

Jaja, det er da også en teknikk.

Neida, poenget er at så lenge folk som Keinstein får lov til å lyve med propagandaen hans, så er det jo få som blir kjent med innvandrere.

Gjest mot islam
Skrevet

Neida, poenget er at så lenge folk som Keinstein får lov til å lyve med propagandaen hans, så er det jo få som blir kjent med innvandrere.

Det er nettopp det som har skjedd, vi har blitt kjent med innvandrere. Og i motsetning til dere sosialistene som er totalt blinde, så ser vi hva som skjer og vi liker det ikke.

amerikafareren
Skrevet

Det er nettopp det som har skjedd, vi har blitt kjent med innvandrere. Og i motsetning til dere sosialistene som er totalt blinde, så ser vi hva som skjer og vi liker det ikke.

Hvem er vi?

Gjest mot islam
Skrevet

Hvem er vi?

Vi som har skjønt hva islam og dens tilhengere egentlig representerer. Men det er en annen debatt.

Skrevet

Dessverre for argumentet ditt viser undersøkelser at jo mer nordmenn har kontakt med innvandrere, jo mer liker vi hverandre.

Sorry!

*knegg*

Skrevet

Frykt er da ikke noe man velger! Det er ingen som tror det kommer noe godt ut av frykten i seg selv.

Derimot er det viktig å synliggjøre det. Da kanskje noen ser at man er redd, og tar tak i årsakene.

Det eneste alternativet er å ikke si noe, men å gå runt og være redd i stillhet. Det er da mye verre.

Det er jeg faktisk helt enig i! Formulerte meg litt dumt på slutten der ;-)

Problemet med fremmedfrykt er at man kommer i en ond sirkel. Fremmedfrykten gjør at det er verre for innvandrere å bli integrerte i samfunnet og det igjen fører med seg negative konsekvenser som fører til enda mer fremmedfrykt...

Skrevet

Det er jeg faktisk helt enig i! Formulerte meg litt dumt på slutten der ;-)

Problemet med fremmedfrykt er at man kommer i en ond sirkel. Fremmedfrykten gjør at det er verre for innvandrere å bli integrerte i samfunnet og det igjen fører med seg negative konsekvenser som fører til enda mer fremmedfrykt...

Mener du vi skal tolerere intoleranse?

Når noen sier: "Jeg hater deg og alt du står for!" så sier du "Det har du selvfølgelig full rett til! Kom skal jeg spandere middag på deg!"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...