Gå til innhold

Disse innleggene med så mye fremmedfrykt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er da ingen det stilles flere krav til enn innvandrere!

Med vennlig hilsen

Men de innfrir de ikke ;-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

27

• Prozak

9

• flisa

4

• Hawkwind

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg lurer på hvilke "rasistiske utsagn" du refererer til? Eksempler?

Det er ikke rasistisk å ikke ønske at en kultur hvor frihet ikke eksisterer, og hvor undertrykkelse og diskriminering er selve normen, skal bre om seg i norge?

Eller mener du faktisk en kultur hvor kvinner betraktes som eiendeler, andre kulturer/religioner/raser betraktes som undermennesker, og hvor man straffes for å si hva man mener høyt, er noe vi bør ha mer av? Og at å være motstander mot, eller kritisk til dette, er rasistisk? I såfall vil jeg gjerne høre det definert og uttalt.

Hvis ikke - hva er rasistisk med å kritisere dette? Indere, pakistanere og folk fra midtøsten (for ikke å snakke om andre asiatere) er mye, mye mer rasistiske enn den jevne nordmann. Det er i DISSE kulturene at man flaskes opp med at enkelte mennesker, basert på kultur og/eller rase, er mer eller mindre verdt, og at man har "herrefolk" og "undermennesker". Det du på idiotisk vis kalles rasisme er skepsis mot å innføre ondskapsfulle, utelukkende negative, kulturelementer som hører hjemme i middelalderen, inn i vår kultur. Det har overhodet ingenting med rasisme å gjøre.

"........................................"

Skrevet

Å klippe og lime har han nok lært av deg, for der er du en mester! Du har jo fått hakk i plata.

Det er imidlertid godt å få litt andre synspunkter enn den der pk-sosialist-smørja du lirer av deg til enhver tid.

Ikke vær så hard mot lille sør, da. La han nå i det minste nyte noen dager utenfor murene før du tar ham for hardt :-)

".........................................."

Skrevet

Men vi må jo også stille krav, f.eks. ikke begå kriminelle handlinger, at de må lære språket etc.

Vi hjelper og hjelper, men vi må bli bedre på å stille noen krav også.

Helt klart! Men man trenger å forstå hva som ligger til grunn for et krav også. Det er så utrolig store kulturforskjeller blant verdens befolkning at ting som virker som en selfølge for oss/dem, ikke nødvendigvis er en selvfølge for den andre parten.

Dessuten er det så mange av dem som har med seg store psykiske problemer fra hjemlandet. Disse kan vi ikke bare sette på gata og la dem klare seg selv. De må ikke settes ut i samfunnet før de har fått den hjelpen de har behov for.

Skrevet

Det er ikke rasistisk å ikke ønske at en kultur hvor frihet ikke eksisterer, og hvor undertrykkelse og diskriminering er selve normen, skal bre om seg i norge?

Eller mener du faktisk en kultur hvor kvinner betraktes som eiendeler, andre kulturer/religioner/raser betraktes som undermennesker, og hvor man straffes for å si hva man mener høyt, er noe vi bør ha mer av? Og at å være motstander mot, eller kritisk til dette, er rasistisk? I såfall vil jeg gjerne høre det definert og uttalt.

Hvis ikke - hva er rasistisk med å kritisere dette? Indere, pakistanere og folk fra midtøsten (for ikke å snakke om andre asiatere) er mye, mye mer rasistiske enn den jevne nordmann. Det er i DISSE kulturene at man flaskes opp med at enkelte mennesker, basert på kultur og/eller rase, er mer eller mindre verdt, og at man har "herrefolk" og "undermennesker". Det du på idiotisk vis kalles rasisme er skepsis mot å innføre ondskapsfulle, utelukkende negative, kulturelementer som hører hjemme i middelalderen, inn i vår kultur. Det har overhodet ingenting med rasisme å gjøre.

Ikke bruk "de er mer rasistiske enn oss" som en bortforklaring.

Det er som om bankranere skal si "de stjeler mer penger enn meg, derfor kan jeg også stjele".

Gjest mot islam
Skrevet

Enig! Det er akkurat det det er snakk om. Det er sosialistene som hele tida hyler opp om rasisme, bare man forsøker åpne kjeften og påpeke negative ting ved innvandring fra kulturer som er totalt fremmede for oss.

Skrevet

Ikke vær så hard mot lille sør, da. La han nå i det minste nyte noen dager utenfor murene før du tar ham for hardt :-)

".........................................."

Er du der igjen?

Det er jo unektelig morsomt at du fremdeles (flere år etterpå) ikke tør å skrive direkte til meg, men må slenge dritt til tredje-personer.

Så ynkelig av deg.

Skrevet

Det er jeg faktisk helt enig i! Formulerte meg litt dumt på slutten der ;-)

Problemet med fremmedfrykt er at man kommer i en ond sirkel. Fremmedfrykten gjør at det er verre for innvandrere å bli integrerte i samfunnet og det igjen fører med seg negative konsekvenser som fører til enda mer fremmedfrykt...

Men når en barnefamilie flytter fra Oslo fordi den 12 år gamle sønnen er på full fart inn i et kriminellt miljø med 99% pakistanere, den 14 år gamle datteren blir antastet, spyttet på og får sprayet "hore" på ryggen av muslimske jevnldrende av begge kjønn (ja, det er faktisk omtrent bare muslimer som spytter etter kvinner på gata, fordi de etter deres mening er vantro horer) - HVORDAN kan det fremme integrering hvis denne familien blir værende, og tilpasser seg denne nye ukulturen?

Og HVORDAN får noen det til å bli "rasisme" når enkelte nekter å godta dette?

"......................................."

Skrevet

Men de innfrir de ikke ;-)

Det er da nok av nordmenn som ikke fullfører universitetet også.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men når en barnefamilie flytter fra Oslo fordi den 12 år gamle sønnen er på full fart inn i et kriminellt miljø med 99% pakistanere, den 14 år gamle datteren blir antastet, spyttet på og får sprayet "hore" på ryggen av muslimske jevnldrende av begge kjønn (ja, det er faktisk omtrent bare muslimer som spytter etter kvinner på gata, fordi de etter deres mening er vantro horer) - HVORDAN kan det fremme integrering hvis denne familien blir værende, og tilpasser seg denne nye ukulturen?

Som når den 9-åringe sønnen av noen av mine venner blir spyttet på og filleristet på åpen gate av voksne Frp'ere.

Det er dette du er med på å nøre opp under, Prozak. Og det er dette du er for feig til å svare på. Alltid.

Fordi du har ikke noe svar.

Skrevet

Du er ikke den eneste. Uheldigvis fører dette til at jeg heller ikke orker å lese svarene du har fått i din tråd.

Jeg hopper glatt over innlegg skrevet av keinstein, sør etc etc. Diskusjonene er like produktive som diskusjoner om høna og egget.

Skrevet

Enig! Det er akkurat det det er snakk om. Det er sosialistene som hele tida hyler opp om rasisme, bare man forsøker åpne kjeften og påpeke negative ting ved innvandring fra kulturer som er totalt fremmede for oss.

Morsk og grip (umulig å ikke "baktale" i denne sammenhengen - beklager), og muligens et par av de mindre høylytte her inne, er nok troende til å sortere under en viss "rasisme"-kategori. Men disse, i likhet med motpol-ekstremisten sør, representerer da heller ikke noen som helst seriøs debatt her inne? Innimellom blir det en og annen tråd med diskusjon/debatt som faktisk er litt saklig, og hvor folk klarer å utveksle meninger og å forsøke å overbevise hverandre, uten at det blir en barnehagetråd med beskyldninger om jødehat og nazisme. Men da er det uten at disse tre er med.

"........................................."

Gjest mot islam
Skrevet

Er du svak nå?

Stakkars deg.

Jeg synes faktisk mer synd på slike som deg som ikke klarer å se hvor det bærer hen med våre norske verdier, vår kultur og vårt land. At landet vårt gradvis blir overgitt til tilhengere av en religion og politisk ideologi hvor demokrati, likestilling, ytringsfrihet etc. er ikke-eksisterende, er en særdeles skremmende utvikling!

Skrevet

Nei, det vi skal ikke tolerere intoleranse, men vi skal "angripe" saken på en annen måte enn å rakke ned på grupper av mennesker.

Når vi slipper mennesker med en annen kulturbakgrunn inn i landet vårt, må vi samtidig gi dem den hjelpen de trenger for å få en forståelse av norsk kultur og norske verdier.

"Nei, det vi skal ikke tolerere intoleranse, men vi skal "angripe" saken på en annen måte enn å rakke ned på grupper av mennesker."

Selvfølgelig. Det er jo det man bør etterstrebe. Men hvis vi (idiotisk nok) tar for oss 100 tilfeller av at folk blir antastet på gaten, spyttet på etc., eller banket opp. 95 av disse er utført av muslimer (uavhengig av hvorvidt de er brune, gule, svarte eller whatever). Resten er en blanding av alle folk, og en del nynazister, blitzere etc. (ingen bestemt religionskultur, kun noen av bunnslammet i vestlig kultur) Skal vi late som om det ikke finnes noen sammenhenger mellom kultur og trangen til å hate og tråkke på ting man ikke liker da? Tror du _det_ på noen måte bidrar til å løse det?

"Når vi slipper mennesker med en annen kulturbakgrunn inn i landet vårt, må vi samtidig gi dem den hjelpen de trenger for å få en forståelse av norsk kultur og norske verdier."

Javisst, det må vi. Og det er veldig lett, når de er oppflasket med et intenst _hat_ overfor alt som lukter av vestlig kultur, med frihet, likestilling, spising av svin, visning av bare skuldre etc. Kan vi skyld på oss selv i de tilfellene hvor en innbarket muslim nekter å godta at her til lands så har faktisk kvinner samme rettigheter som menn, vi har full yttringsfrihet, og det er IKKE lov å spytte på folk som bryter mot regler i DIN medbragte kultur? Det er ikke vedkommendes eget ansvar å enten godta det, eller finne seg et annet sted (evt. mure seg inne)?

"......................................"

Skrevet

Hos mange annengenerasjonsinnvandrere ligger jo problemet i at foreldrene ikke har klart å kombinere hjemlandets kultur med den norske kulturen. Det blir altså kulturkonflikter i hjemmet og barna freaker ut.

Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men det viste seg iallefall at i de ikke-etnisk-norske hjemmene der foreldrene klarte å balansere mellom begge kulturer og gi barna det beste fra begge kulturer, der hadde de heller ikke større problemer med barna enn folk flest har.

Skrevet

"Nei, det vi skal ikke tolerere intoleranse, men vi skal "angripe" saken på en annen måte enn å rakke ned på grupper av mennesker."

Selvfølgelig. Det er jo det man bør etterstrebe. Men hvis vi (idiotisk nok) tar for oss 100 tilfeller av at folk blir antastet på gaten, spyttet på etc., eller banket opp. 95 av disse er utført av muslimer (uavhengig av hvorvidt de er brune, gule, svarte eller whatever). Resten er en blanding av alle folk, og en del nynazister, blitzere etc. (ingen bestemt religionskultur, kun noen av bunnslammet i vestlig kultur) Skal vi late som om det ikke finnes noen sammenhenger mellom kultur og trangen til å hate og tråkke på ting man ikke liker da? Tror du _det_ på noen måte bidrar til å løse det?

"Når vi slipper mennesker med en annen kulturbakgrunn inn i landet vårt, må vi samtidig gi dem den hjelpen de trenger for å få en forståelse av norsk kultur og norske verdier."

Javisst, det må vi. Og det er veldig lett, når de er oppflasket med et intenst _hat_ overfor alt som lukter av vestlig kultur, med frihet, likestilling, spising av svin, visning av bare skuldre etc. Kan vi skyld på oss selv i de tilfellene hvor en innbarket muslim nekter å godta at her til lands så har faktisk kvinner samme rettigheter som menn, vi har full yttringsfrihet, og det er IKKE lov å spytte på folk som bryter mot regler i DIN medbragte kultur? Det er ikke vedkommendes eget ansvar å enten godta det, eller finne seg et annet sted (evt. mure seg inne)?

"......................................"

Men hvordan vil du løse problemet da?

Skrevet

Derfor må vi angrepe SYSTEMET og ikke grupper av mennesker!

Det kommer an på hva man mener med "angripe", egentlig. Og nøyaktig hva man angriper, og hvordan man gjør det.

Selv den mest "moderne" muslim har et kvinnesyn og et syn på yttringsfrihet jeg ikke kan akseptere. Og du ville heller ikke ønsket et samfunn som var styrt av "moderne" islam. Ja, det er selvfølgelig uendelig bedre enn konservtivt islam med sharialover - men det er fortsatt langt, langt, langt fra noe som er forenelig med en fri verden med menneskeverd etc.

Og derfor "angriper" jeg mer enn gjerne islam - spesifikk på slike områder som dette. På samme måte som jeg angriper jehovas vitner (som forøvrig ikke er en religion-kultur, men kun en religion) for det samme kvinnesynet.

Skrevet

Hos mange annengenerasjonsinnvandrere ligger jo problemet i at foreldrene ikke har klart å kombinere hjemlandets kultur med den norske kulturen. Det blir altså kulturkonflikter i hjemmet og barna freaker ut.

Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men det viste seg iallefall at i de ikke-etnisk-norske hjemmene der foreldrene klarte å balansere mellom begge kulturer og gi barna det beste fra begge kulturer, der hadde de heller ikke større problemer med barna enn folk flest har.

Klart - det er muligheter for mange, mange problemer i slike tilfeller. Men da er det jo snakk om nordmenn, ikke sant? Ikke innvandrere. Og man kan ikke snakke om at vi ikke skal ta inn ekstreme muslimer i landet, og så bruke andre-generasjons innvandrere som eksempler.

Skrevet

Men hvordan vil du løse problemet da?

"Men hvordan vil du løse problemet da?"

Jeg er da ikke kompetent til å mene noe detaljert om akkurat det. Men én ting er sikkert: Det går aldri an å løse et problem hvis man ikke identifiserer det, og slutter og late som om det som er fakta ikke er fakta. Hvis 90% av alle voldsforbrytelser begås av muslimer, og det er fakta (oppdiktet tall for anledningen - så ikke bruk det som argument), så er det så utrolig viktig informasjon at det MÅ brukes som faktor når man forsøker å løse problemet. Hvis ikke vil man BOMME med det man gjør, fordi man ignorere målet for arbeidet av frykt for å virke rasistisk. Det er NØYAKTIG dette den norske stat har gjort i et par årtier nå, og ingenting tyder på at det kommer til å endre seg. Ergo vil situasjonen med kulturkræsj og jævelskap forbundet med dette ikke blir noe bedre, men verre. Bare vent og se.

Skrevet

Morsk og grip (umulig å ikke "baktale" i denne sammenhengen - beklager), og muligens et par av de mindre høylytte her inne, er nok troende til å sortere under en viss "rasisme"-kategori. Men disse, i likhet med motpol-ekstremisten sør, representerer da heller ikke noen som helst seriøs debatt her inne? Innimellom blir det en og annen tråd med diskusjon/debatt som faktisk er litt saklig, og hvor folk klarer å utveksle meninger og å forsøke å overbevise hverandre, uten at det blir en barnehagetråd med beskyldninger om jødehat og nazisme. Men da er det uten at disse tre er med.

Ja, du er god på å baktale, men mindre god på å skrive direkte hva du mener.

Det sier jo en del om deg. :knegg:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...