Gå til innhold

Hva var det jeg sa? En gjengodyssè

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver kritikk i avisen om en sak og prøver å formidle hvordan jeg tror det blir i framtida med denne saken. Det tegnes et negativt bilde og en bekymring for framtida. Innvandrergjenger og deres samfunnsfientlige aderd.

Innlegget møtes med kritikk, bl a med at jeg er paranoid, negativ, kritisk, hatefull, rasistisk, syk osv.

Noen år senere så får jeg rett på alle punkter, det hele ble faktisk mye verre enn jeg forutså. Selv jeg er sjokkert og skremt.

Jeg kommer da tilbake og sier "hva var det jeg sa?"

Dermed kommer påstanden om at JEG og min like er skyld i det hele, med mine holdninger.

Som om Keinstein er leder for hele utviklingen, støttet det finansielt og sendt folk til utlandet for å lære dem opp.

Det viser tendensen i debatten. Sannheten er at ingen i gjengene vet en gang hvem Keinstein er, likevel får han skylda.

For visse debattanter, så skapes fienden mens vi går, menngsmotstandere stemples uten grobunn i logikk og virkelighet. Innvandrergjenger frikjennes for "anklagen" om at de tar egne valg, og ilegges en mindreverdig identitet. De er "viljeløse zombier" helt prisgitt andres holdninger og krav de ikke trenger oppfylle.

At de danner gjenger og begår sammfunssfientlig virksomhet er samfunnets skyld og oppstår direkte ut av opinionens holdninger?

Kom ikke her, de er voksne mennesker som foretar egne valg hele livet. De velger å kjøre i grøfta. Hvis det ikke var slik, så ville enda fler vært gjengmedlemmer.

Jeg spurte en kollega: "hvorfor er ikke du gjengmedlem?"

"Nei, min far og mor passet godt på, og jeg hadde ikke tid. Jeg var opptatt med sport, utdannelse og damer! Dessuten bodde vi i et utkantstrøk."

Nettopp.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

11

• ShitDiddelyDo

7

• Prozak

6

• Sør

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så lenge du, og andre samfunnsfiender, bruker mesteparten av tiden på å ØKE avstanden mellom "oss" og "dem", så torpederer du integrasjon.

Du ødelegger for alle "dem" som ønsker å komme nærmere, og derved kan du skrike om "hva var det jeg sa?" når det du selv er medansvarlig for skjer.

Skrevet

Så lenge du, og andre samfunnsfiender, bruker mesteparten av tiden på å ØKE avstanden mellom "oss" og "dem", så torpederer du integrasjon.

Du ødelegger for alle "dem" som ønsker å komme nærmere, og derved kan du skrike om "hva var det jeg sa?" når det du selv er medansvarlig for skjer.

Det er ikke bare "vi" som føler fremmedfrykt. "De" har også fremmedfrykt. Det er utrolig hvilke historier som verserer om nordmenn i spesielle kretser. Noen av de som blir gift med norskutlendinger blir fortalt en hel masse rart for at den nye familien skal kontrollere den nyankommende.

Skrevet

Les det du skrev en gang til. Å legge skylden på alle andre enn seg selv, det er lett det, og en føler seg også så mye bedre, bare en slipper å ta ansvar for egne handlinger eller?

Gjest Sarkofag
Skrevet

Sør var på DOL før Keinstein, med samme ensidige retorikk.

Uten Sør hadde kanskje Keinstein holdt seg til å kommentere nabokjærringenes kaffeslabberas? Har Sør skapt Keinstein?

Skrevet

Hva er det du fikk rett i? Det er grenser for hvor mange år det kan være siden du skrev innlegget, og gjengsituasjonen i Norge er da vitterlig ikke noe verre (eller mer brutal) nå enn for 5, 10, 15 eller 20 år siden.

Tvert imot. Det var aldri verre enn på slutten av 80-tallet da Young Guns og co. herjet.

Så hva er det som har blitt verre? At A- og B-gjengen skyter på hverandre? Det har de i perioder gjort så lenge disse gjengene har eksistert, og tidligere langt hyppigere enn i dag.

Selv har jeg aldri følt meg tryggere i Oslo enn i dag. Gatebildet var langt mer brutalt for 10 år siden. Den gang kunne man knapt gå oppover Karl Johan nattestid uten å se tilløp til vold. Er det tilfellet nå? Hvis du tror det bør du forflytte deg ut av bygda de og se Oslo med egne øyne.

Hvis du sjekker statistikk vil du se at det er langt mindre vold i hovedstaden i dag enn for 10-15 år siden.

Så hva var det du sa sa du?

Skrevet

Uten Sør hadde kanskje Keinstein holdt seg til å kommentere nabokjærringenes kaffeslabberas? Har Sør skapt Keinstein?

I flg andre har mange fått "vann på mølla" av sør. Alle slike framtoninger vil lære andre å legge ut sine meninger, som kanskje ellers ikke ville gjort det. Flere har nevnt sør i andre fora og i grunnen takket han for hjelpen. Det vil han aldri forstå, at han faktisk lærer opp sine meningsmotstandere, lærer dem retorikk og argumentasjon. Slik vil kverulanter og andre innleggere alltid gjøre. Jeg har lært opp mange selv. De rapper stadig fra mine artikler og innlegg. Både motdebattanter og "medløpere", et helt lite band av klakører på begge sider.

Skrevet

Hva er det du fikk rett i? Det er grenser for hvor mange år det kan være siden du skrev innlegget, og gjengsituasjonen i Norge er da vitterlig ikke noe verre (eller mer brutal) nå enn for 5, 10, 15 eller 20 år siden.

Tvert imot. Det var aldri verre enn på slutten av 80-tallet da Young Guns og co. herjet.

Så hva er det som har blitt verre? At A- og B-gjengen skyter på hverandre? Det har de i perioder gjort så lenge disse gjengene har eksistert, og tidligere langt hyppigere enn i dag.

Selv har jeg aldri følt meg tryggere i Oslo enn i dag. Gatebildet var langt mer brutalt for 10 år siden. Den gang kunne man knapt gå oppover Karl Johan nattestid uten å se tilløp til vold. Er det tilfellet nå? Hvis du tror det bør du forflytte deg ut av bygda de og se Oslo med egne øyne.

Hvis du sjekker statistikk vil du se at det er langt mindre vold i hovedstaden i dag enn for 10-15 år siden.

At politiet sier våpenbeslag er fordoblet fra i fjor fra disse gjengene. Og at det nå er moderne automatvåpen.

At antallet medlemmer er fordoblet fra i fjor. Nå er det over 3000 medlemmer med smått og stort og at de er blitt yngre i snitt. Rettsvesenet har fått en dobbelt så hard jobb med å skaffe modige vitner. Når må du faktisk være jævlig modig. Antallet saker på enkeltpersoner er også økt kraftig.

Skrevet

Det er ikke bare "vi" som føler fremmedfrykt. "De" har også fremmedfrykt. Det er utrolig hvilke historier som verserer om nordmenn i spesielle kretser. Noen av de som blir gift med norskutlendinger blir fortalt en hel masse rart for at den nye familien skal kontrollere den nyankommende.

Har du hørt at nordmenn drikker blod i kirken hver søndag?

Det er nattverden de sikter til.

Skrevet

Har du hørt at nordmenn drikker blod i kirken hver søndag?

Det er nattverden de sikter til.

Vel, blod og blod, fru Blom. Jeg vil i hvertfall ikke ha det om jeg skulle trenge blodoverføring

Skrevet

Vel, blod og blod, fru Blom. Jeg vil i hvertfall ikke ha det om jeg skulle trenge blodoverføring

Det verste er vel at vi drikker alkohol og spiser gris. Ofte samtidig!

Vi kan ikke forstå hvor dyp forakt vi får for dette av hvor mange. Vi skulle tro at vi er frie til å spise og drikke hva vi vil, men slik er det ikke. Dette er bl a det mest brukte argumentet for kvinner å ikke gifte seg med en norsk mann.

Nordmenn forstår ikke dette, og får aldri høre et ord om det.

Enkelte brekker seg når de ser noen spise gris, omtrent som kannibaler som eter menneskekjøtt. Så dypt sitter dette hos noen.

Så kan du si : "Det driter jeg i". Men ikke sikkert du gjør det for alltid.

Gjest Sarkofag
Skrevet

Dette du sier er dessverre ikke sant. Gjengkriminaliteten er mye værre nå enn den var før, og kan ikke sammenlignes med slutten av 80-tallet:

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article716086.ece

Om starten på gjengkriminaliteten i 88 refereres Leif A Lier i østlandssendingen "Han tror ingen i 1988 kunne forutse at situasjonen mellom gjengene i Oslo skulle bli så alvorlig som den er i dag."

Jeg tipper grunnen til at du føler deg tryggere i oslo i dag, skyldes endringer i din egen oppførsel.

Skrevet

Det verste er vel at vi drikker alkohol og spiser gris. Ofte samtidig!

Vi kan ikke forstå hvor dyp forakt vi får for dette av hvor mange. Vi skulle tro at vi er frie til å spise og drikke hva vi vil, men slik er det ikke. Dette er bl a det mest brukte argumentet for kvinner å ikke gifte seg med en norsk mann.

Nordmenn forstår ikke dette, og får aldri høre et ord om det.

Enkelte brekker seg når de ser noen spise gris, omtrent som kannibaler som eter menneskekjøtt. Så dypt sitter dette hos noen.

Så kan du si : "Det driter jeg i". Men ikke sikkert du gjør det for alltid.

Egentlig er det synd med all den feilinformasjonen som blir spredd mellom oss.

En utenlandsk kvinne jeg snakket med turde ikke gå ut. Hun hadde fått beskjed fra svigerfaren sin at om hun gikk ut på fortauet ville nordmennene slå henne fordi fortauet tilhørte de norske. Det ble vel egentlig sagt for å kontrollere henne tror jeg.

Skrevet

Dette du sier er dessverre ikke sant. Gjengkriminaliteten er mye værre nå enn den var før, og kan ikke sammenlignes med slutten av 80-tallet:

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article716086.ece

Om starten på gjengkriminaliteten i 88 refereres Leif A Lier i østlandssendingen "Han tror ingen i 1988 kunne forutse at situasjonen mellom gjengene i Oslo skulle bli så alvorlig som den er i dag."

Jeg tipper grunnen til at du føler deg tryggere i oslo i dag, skyldes endringer i din egen oppførsel.

Min oppførsel var prikkfri også tidligere.

Men den artikkelen der tar jo ikke for seg noe som helst før 2003. Den tar også kun for seg A- og B-gjengen.

Det er langt flere gjenger enn som så i Oslo, og disse har også stått bak haugevis av volds- og skyteepisoder de siste årene.

A- og B-gjengen er intet annet enn en gjeng apekatter som surfer på mediebølgen rundt dem de siste 20 årene, og de styrer fint lite i Oslos underverden - til tross for medias framstilling av disse tullingene.

Skrevet

Sør og Keinstein har da kranglet på dol så lenge jeg kan huske så jeg tror ikke du kan gi Sør skylda for det.

Bra underholdning for dem som er interesserte :o)

Skrevet

Keinstein har vært på dol i mange år han også, dog under andre nick.

Gjest Sarkofag
Skrevet

Min oppførsel var prikkfri også tidligere.

Men den artikkelen der tar jo ikke for seg noe som helst før 2003. Den tar også kun for seg A- og B-gjengen.

Det er langt flere gjenger enn som så i Oslo, og disse har også stått bak haugevis av volds- og skyteepisoder de siste årene.

A- og B-gjengen er intet annet enn en gjeng apekatter som surfer på mediebølgen rundt dem de siste 20 årene, og de styrer fint lite i Oslos underverden - til tross for medias framstilling av disse tullingene.

Keinstein referere til innvandrergjenger. Det gjør også du, dermed er det naturlig å ta utgangspunkt i dem.

Du hevder at det "aldri var værre enn på 80-tallet, da Young Guns herjet."

Det stemmer ikke:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.897981

Når det gjelder utviklingen av kriminaliteten, sier du:

"Hvis du sjekker statistikk vil du se at det er langt mindre vold i hovedstaden i dag enn for 10-15 år siden."

Det stemmer heller ikke. Voldskriminaliteten har steget jevnt og trutt, med 55% fra 1993 til 2005 (SSB, anmeldte voldsforbrytelser). (Og stigningen er jevn, kun i årene 96 - 97 holdt den seg noenlunde i ro).

Det stemmer også godt med mine egne observasjoner.

Igjen, hvis du føler deg tryggere nå enn før, så skyldes det deg. For fakta sier det motsatte.

Gjest Sarkofag
Skrevet

Sør og Keinstein har da kranglet på dol så lenge jeg kan huske så jeg tror ikke du kan gi Sør skylda for det.

Bra underholdning for dem som er interesserte :o)

Det var mest ment for å synliggjøre hvordan det argumentet kan brukes begge veier.

Jeg tror vel egentlig ikke Sør er pappa'n til Keinstein/UiF for å si det sånn.

Skrevet

Det var mest ment for å synliggjøre hvordan det argumentet kan brukes begge veier.

Jeg tror vel egentlig ikke Sør er pappa'n til Keinstein/UiF for å si det sånn.

Men de har jo holdt på i årevis og jeg synes det er ganske underholdende.

Nei, jeg trodde ikke du mente at Sør var Keinsteins far heller, jeg skjønte hva du mente.

Skrevet

Subjektive oppfatinger av hvor trygg man føler seg på fylla i Oslo er mildest talt svært lite å bygge sin virkelighet på, når alle rapporter sier noe annet:

http://oslopuls.no/nyheter/article1273835.ece

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...