Gå til innhold

Hva var det jeg sa? En gjengodyssè

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sør var på DOL før Keinstein, med samme ensidige retorikk.

Uten Sør hadde kanskje Keinstein holdt seg til å kommentere nabokjærringenes kaffeslabberas? Har Sør skapt Keinstein?

Hei,

Jeg har vært vekke fra DOL i flere måneder (med få unntak), og keinstein spyr ut jødehatet hans på samme måte som før.

Årsaken til at jeg reagerte på ham (for flere år siden) var en mengde rasistiske innlegg om folk som var "brune i huden".

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

11

• ShitDiddelyDo

7

• Prozak

6

• Sør

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sør var på DOL før Keinstein, med samme ensidige retorikk.

Uten Sør hadde kanskje Keinstein holdt seg til å kommentere nabokjærringenes kaffeslabberas? Har Sør skapt Keinstein?

Godt spørsmål. Ethvert tenkende menneske havner på motsatt side av Sør uansett utgangspunkt. For makan til kortenkt, ensporet og monoton dust finner du knapt andre steder på hele WWW.

Skrevet

Subjektive oppfatinger av hvor trygg man føler seg på fylla i Oslo er mildest talt svært lite å bygge sin virkelighet på, når alle rapporter sier noe annet:

http://oslopuls.no/nyheter/article1273835.ece

Det der sier da ingenting om Oslo i dag kontro Oslo for 10 år siden?

Og det var ikke mine subjektive oppfatninger jeg la til grunn.

Sjekk statistikk. Er det mer voldskriminalitet i dag enn på 90-tallet?

Det er bare å sjekke SSB. Du vil se at jeg har rett.

Gjest Sarkofag
Skrevet

Hrrmmf.

Ja du tar feil. Det er vesentlig mer voldskriminalitet nå enn på nittitallet.

Sjekk SSB, eller les innlegget mitt under.

Skrevet

Fått med deg den eksplosive økningen i antall overfallsvoldtekter i Oslo i sommer?

Skrevet

Hrrmmf.

Ja du tar feil. Det er vesentlig mer voldskriminalitet nå enn på nittitallet.

Sjekk SSB, eller les innlegget mitt under.

Mange lurer på mørketallene og mistenker at alt ikke blir anmeldt, eller at mønsteret for anmeldelser har endret seg på en måte vi ikke vet.

Det blir som å basere beregningen av alkoholforbruk på det som selges på polet og i butikker, uten å ta med smuglingen som -trolig- er tredoblet de siste to åra. Men hvordan måler man det?

Skrevet

Hva er det du fikk rett i? Det er grenser for hvor mange år det kan være siden du skrev innlegget, og gjengsituasjonen i Norge er da vitterlig ikke noe verre (eller mer brutal) nå enn for 5, 10, 15 eller 20 år siden.

Tvert imot. Det var aldri verre enn på slutten av 80-tallet da Young Guns og co. herjet.

Så hva er det som har blitt verre? At A- og B-gjengen skyter på hverandre? Det har de i perioder gjort så lenge disse gjengene har eksistert, og tidligere langt hyppigere enn i dag.

Selv har jeg aldri følt meg tryggere i Oslo enn i dag. Gatebildet var langt mer brutalt for 10 år siden. Den gang kunne man knapt gå oppover Karl Johan nattestid uten å se tilløp til vold. Er det tilfellet nå? Hvis du tror det bør du forflytte deg ut av bygda de og se Oslo med egne øyne.

Hvis du sjekker statistikk vil du se at det er langt mindre vold i hovedstaden i dag enn for 10-15 år siden.

Så hva var det du sa sa du?

Jo, den er definitivt mye verre nå enn under young guns og killers sin tid. Den gang var det gjenger - i dag er det i større grad snakk om noe som likner på en mafia, med en ustrekning som er mye større, og fingre med i alt fra narkosmugling og hallikvirksomhet til torpedovirksomhet. Young guns og "gutta" var bøller. Farlige bøller, og folk ble drept. Gjengmiljøene i dag er i større grad styrt av skarpe, flinke og nødeløse toppmenn enn det var dengang, og det er i mye større grad snakk om ordentlig organisert kriminalitet.

"........................................."

Skrevet

Min oppførsel var prikkfri også tidligere.

Men den artikkelen der tar jo ikke for seg noe som helst før 2003. Den tar også kun for seg A- og B-gjengen.

Det er langt flere gjenger enn som så i Oslo, og disse har også stått bak haugevis av volds- og skyteepisoder de siste årene.

A- og B-gjengen er intet annet enn en gjeng apekatter som surfer på mediebølgen rundt dem de siste 20 årene, og de styrer fint lite i Oslos underverden - til tross for medias framstilling av disse tullingene.

"A- og B-gjengen er intet annet enn en gjeng apekatter som surfer på mediebølgen rundt dem de siste 20 årene, og de styrer fint lite i Oslos underverden - til tross for medias framstilling av disse tullingene."

:-)

Hadde vært morsomt å høre hvor du har det der fra, og om kilden er mer troverdig enn min politikilde for det motsatte :-)

Det kan selvfølgelig sies at "a-gjengen" og "b-gjengen" er en synlig topp av mye større, dypere forplantet og mer organiserte organisasjoner. Men, make no mistake, disse kan ikke sammenliknes med young guns og killers fra 80-tallet, når det gjelder organisering og "nedslagsfelt".

"......................................."

Skrevet

Jo, den er definitivt mye verre nå enn under young guns og killers sin tid. Den gang var det gjenger - i dag er det i større grad snakk om noe som likner på en mafia, med en ustrekning som er mye større, og fingre med i alt fra narkosmugling og hallikvirksomhet til torpedovirksomhet. Young guns og "gutta" var bøller. Farlige bøller, og folk ble drept. Gjengmiljøene i dag er i større grad styrt av skarpe, flinke og nødeløse toppmenn enn det var dengang, og det er i mye større grad snakk om ordentlig organisert kriminalitet.

"og det er i mye større grad snakk om ordentlig organisert kriminalitet."

Det som skremmmer meg er at de går hverandres ærender når det gjelder å skremme vitner til taushet. Det er uhyggelig skremmende å få besøk av flere vilt fremmede uten at du vet hva de vil. F eks at en fremmed truer kona di eller barna dine uten at de eller du får vite grunnen. Du forstår grunnen, men det uttales ikke. Dette er metoder som hittil bare var kjent i utlandet.

Skrevet

I flg andre har mange fått "vann på mølla" av sør. Alle slike framtoninger vil lære andre å legge ut sine meninger, som kanskje ellers ikke ville gjort det. Flere har nevnt sør i andre fora og i grunnen takket han for hjelpen. Det vil han aldri forstå, at han faktisk lærer opp sine meningsmotstandere, lærer dem retorikk og argumentasjon. Slik vil kverulanter og andre innleggere alltid gjøre. Jeg har lært opp mange selv. De rapper stadig fra mine artikler og innlegg. Både motdebattanter og "medløpere", et helt lite band av klakører på begge sider.

Godeste keinstein: Jeg er jo ikke akkurat alltid enig i din ofte enside fremstilling av ting, heller. Men her er jeg stort sett enig med deg, og det du sier om at sør skaper både tullete rasisme og fremmedhat, samtidig som han stimulerer mer samfunns-intelligente mennesker til å sette ord på tankene sine, er nok helt korrekt. Men det fungerer også andre veien. Ekstremister som morsk og grip stimulerer også til å få enkelte til å omfavne sørs kunnskapsløse, misforståtte og tilbakestående "snillisme". Man kunne kanskje sagt det samme om dine skriverier også, men iom. at du ikke er i nærheten av å utstråle det samme bondske hatet som disse to andre, så tror jeg ikke det blir helt det samme.

"........................................"

Skrevet

Godeste keinstein: Jeg er jo ikke akkurat alltid enig i din ofte enside fremstilling av ting, heller. Men her er jeg stort sett enig med deg, og det du sier om at sør skaper både tullete rasisme og fremmedhat, samtidig som han stimulerer mer samfunns-intelligente mennesker til å sette ord på tankene sine, er nok helt korrekt. Men det fungerer også andre veien. Ekstremister som morsk og grip stimulerer også til å få enkelte til å omfavne sørs kunnskapsløse, misforståtte og tilbakestående "snillisme". Man kunne kanskje sagt det samme om dine skriverier også, men iom. at du ikke er i nærheten av å utstråle det samme bondske hatet som disse to andre, så tror jeg ikke det blir helt det samme.

"........................................"

Jeg tar gjerne korreks der det er nødvendig, men jeg gir ikke ofte noen kreditt for det. Mye av det du skriver noterer jeg og omformulerer litt her og der. Jeg lærer av alt.

Vi kan også lære av boksing: sparring partner.

Begrepet "å bryne seg" er ikke tatt ut av lufta, det er veldig effektivt.

Ensidig er nok riktig, men jeg overlater til politikere å favne så mange som mulig. Jeg er ikke så følsom for sympati og solidaritet.

Mye av dette er fryktelig dårlige partytriks, så et forum er et bra sted å teste argumenter, renske ut ugress, og huske de brukbare lettere.

Skrevet

Jeg tar gjerne korreks der det er nødvendig, men jeg gir ikke ofte noen kreditt for det. Mye av det du skriver noterer jeg og omformulerer litt her og der. Jeg lærer av alt.

Vi kan også lære av boksing: sparring partner.

Begrepet "å bryne seg" er ikke tatt ut av lufta, det er veldig effektivt.

Ensidig er nok riktig, men jeg overlater til politikere å favne så mange som mulig. Jeg er ikke så følsom for sympati og solidaritet.

Mye av dette er fryktelig dårlige partytriks, så et forum er et bra sted å teste argumenter, renske ut ugress, og huske de brukbare lettere.

Godt poeng :-)

"................................"

Skrevet

"A- og B-gjengen er intet annet enn en gjeng apekatter som surfer på mediebølgen rundt dem de siste 20 årene, og de styrer fint lite i Oslos underverden - til tross for medias framstilling av disse tullingene."

:-)

Hadde vært morsomt å høre hvor du har det der fra, og om kilden er mer troverdig enn min politikilde for det motsatte :-)

Det kan selvfølgelig sies at "a-gjengen" og "b-gjengen" er en synlig topp av mye større, dypere forplantet og mer organiserte organisasjoner. Men, make no mistake, disse kan ikke sammenliknes med young guns og killers fra 80-tallet, når det gjelder organisering og "nedslagsfelt".

Jeg har det fra noen Tveita-gjeng-folk. A- og B-gjengen er visstnok intet annet enn klovner i miljøet.

Den virkelig organsiserte kriminaliteten her til lands er østeuropeisk.

Skrevet

Godt poeng :-)

"................................"

Enda en tanke er at når sør skriver kvalm, så blir andre nysgjerrige på hva jeg egentlig skrev, og dermed leser de noe som de ellers ikke ville lest.

En annen ting er at at han kanskje vil ha tråden slettet, og derfor spammer ned tråden. Men da er det for sent. Debatten er over og ingen leser den mer.

En annen ting er at noen ikke leser innleggene, men bare overskriftene til sør, slik jeg mistenker laguna for. Jeg kan ikke forstå at hun hadde lest mine innlegg. Det hun skrev reflekterte ikke mine innlegg i det hele tatt. Ganske sikkert en "papegøye" som ikke leser innleggene.

Siden jeg vet at linker så ofte blir ignorert, så bruker jeg ikke linker.

Skrevet

Men problemet på den tiden sammenlignet med nå, er at det var ekstremt mange yngre pakistanere som gjorde absolutt alt de måtte for å bli tatt opp i miljøet - og dette gikk utover uskyldige folk.

Det gjør det ikke i like stor grad i dag. De skyter på hverandre, greit nok, men i så godt som samtlige tilfeller av vold er det kun folk som er med i gamet som får svi.

Tidligere hang disse lømlene rundt i Oslo og gjorde småfaenskap som gikk utover uskyldige folk.

A- og B-gjengen, MC-folk, Østeuropere eller hva det nå måtte være, er i svært liten grad farlige for folk flest. Noe annet er det med ungdommen som vil bevise sin ugang for å bli tatt opp i miljøet.

La nå disse taperne skyte hverandre. De er med på leken og det er ikke synd på dem.

Problematisk blir det først hvis uskyldige rammes, og det skjer nesten aldri. Det skjedde dog ofte når rekruteringsgjengene hang inne på og utenfor diverse utesteder rundt om i Oslo.

Skrevet

Godt spørsmål. Ethvert tenkende menneske havner på motsatt side av Sør uansett utgangspunkt. For makan til kortenkt, ensporet og monoton dust finner du knapt andre steder på hele WWW.

Det samme må vel sies om keinstein.

Skrevet

Fått med deg den eksplosive økningen i antall overfallsvoldtekter i Oslo i sommer?

Jeg har fått med meg økningen i innbrudd på supermarkeder, private garasjer og biler her oppe. En gjeng østeuropeere vi ikke får tak i. En gærning jeg kjenner klinte til en av dem med en hammer. Vi vet ikke om tyven er død eller levende. Han ramla inn i en bil i fart. Texas? Nesten.

Skrevet

Jeg har det fra noen Tveita-gjeng-folk. A- og B-gjengen er visstnok intet annet enn klovner i miljøet.

Den virkelig organsiserte kriminaliteten her til lands er østeuropeisk.

Øst-europeere er godt innbakt i "underverdenen" også, ja. Men disse tveita-folkene tar nok feil, er jeg redd. De var jo selv en liten gjeng med pøbler for noen år siden, helt til han psykotiske vekteren på senteret (og senere torpedoen) holdt på å drepe et par av dem.

Skrevet

Men problemet på den tiden sammenlignet med nå, er at det var ekstremt mange yngre pakistanere som gjorde absolutt alt de måtte for å bli tatt opp i miljøet - og dette gikk utover uskyldige folk.

Det gjør det ikke i like stor grad i dag. De skyter på hverandre, greit nok, men i så godt som samtlige tilfeller av vold er det kun folk som er med i gamet som får svi.

Tidligere hang disse lømlene rundt i Oslo og gjorde småfaenskap som gikk utover uskyldige folk.

A- og B-gjengen, MC-folk, Østeuropere eller hva det nå måtte være, er i svært liten grad farlige for folk flest. Noe annet er det med ungdommen som vil bevise sin ugang for å bli tatt opp i miljøet.

La nå disse taperne skyte hverandre. De er med på leken og det er ikke synd på dem.

Problematisk blir det først hvis uskyldige rammes, og det skjer nesten aldri. Det skjedde dog ofte når rekruteringsgjengene hang inne på og utenfor diverse utesteder rundt om i Oslo.

Det er jeg litt enig i - det er en mer profesjonell, mafialiknende aktivitet nå. Og det er sjelden man ser noe til disse. De som overfaller og voldtar kvinner, og slår halvt ihjel blekansikter i oslo på kveldene/nettene, er nok ikke medlemmer av noen av disse miljøene :-)

Skrevet

Jeg har fått med meg økningen i innbrudd på supermarkeder, private garasjer og biler her oppe. En gjeng østeuropeere vi ikke får tak i. En gærning jeg kjenner klinte til en av dem med en hammer. Vi vet ikke om tyven er død eller levende. Han ramla inn i en bil i fart. Texas? Nesten.

Du gjør jo ditt for å forhindre integrasjon, men du kommer alltid med sutringer og bortforklaringer. Som vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...