Gå til innhold

akupungtur mot overvekt?

Anbefalte innlegg

Gjest man skal ikke tro, man skal vite
Skrevet

Jeg trodde ebstemt at det var tvil om det var palcebo. Men jeg finner ikke noen artikler fra medisinske tidsskrifter eller blindtester som kan bekrefte. Derimot en masse "kanskje", "tilsynelatende" "muligens" osv, som jeg mer vil kalle diplomati enn vitenskap.

Du har så imot alternativ medisin-terapi at du hadde ikke hatt problemer med å velge etter at legen evt hadde gitt deg en dom..... Det er greit å ha sine meninger, men det er også greit å være litt ydmyk for ting. Og som ikke enda er "på papiret"

"Ting tar tid, ta ting tidlig"

Forresten så er det stor vekst av leger som har alternativ behandling også nå. yes!

Vit,utforsk, prøv ut....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har så imot alternativ medisin-terapi at du hadde ikke hatt problemer med å velge etter at legen evt hadde gitt deg en dom..... Det er greit å ha sine meninger, men det er også greit å være litt ydmyk for ting. Og som ikke enda er "på papiret"

"Ting tar tid, ta ting tidlig"

Forresten så er det stor vekst av leger som har alternativ behandling også nå. yes!

Vit,utforsk, prøv ut....

Jeg kan fortelle deg hvorfor leger har alternativ i tillegg. De liker ikke at folk går et annet sted med pengene sine etter at legen har sagt han ikke kan gjøre noe. Når han ikke kan gjøre noe med skolemedisin, så tar han på seg trollmannshatten og gjør litt hokus pokus, så kan legen innkassere mer penger fra den samme pasienten. Enkelt og greit. Risikofritt og uten bivirkninger. En tredel av pasientene hos en allmenpraktiker har personlighetsforstyrrelser, så det er nok å ta av.

Å! De er nok infisert av en demon i det beinet!! Da kan vi prøve litt mumbo-jumbo! 500 kr takk. *Rett i lomma*.

Gjest man skal ikke tro, man skal vite
Skrevet

Jeg kan fortelle deg hvorfor leger har alternativ i tillegg. De liker ikke at folk går et annet sted med pengene sine etter at legen har sagt han ikke kan gjøre noe. Når han ikke kan gjøre noe med skolemedisin, så tar han på seg trollmannshatten og gjør litt hokus pokus, så kan legen innkassere mer penger fra den samme pasienten. Enkelt og greit. Risikofritt og uten bivirkninger. En tredel av pasientene hos en allmenpraktiker har personlighetsforstyrrelser, så det er nok å ta av.

Å! De er nok infisert av en demon i det beinet!! Da kan vi prøve litt mumbo-jumbo! 500 kr takk. *Rett i lomma*.

åysann, du er visst mye mye yngre enn jeg trodde. Lykke til med resten av ditt liv :)

Gjest girl with no name
Skrevet

Jeg skjønner mindre og mindre. Ubalanse???? Høyst udokumentert og tåkete am: mumbo-jumbo.

Min unge lege gjør en utmerket jobb, effektivt og forutsigbart. Jeg forstår alt hun gjør og alt hun sier. Det hun sier har stemt veldig bra. Dokumentert effekt og forutsigbart resulatet som kan måles og sees med blotte øye.

Når effekt ikke kan sammenlignes, ikke forståes ut fra moderne viten, ikke sees og ikke forutsies, da blir det trolldom i bushen. Trolldom tror jeg ikke på og har aldri opplevd.

Det må være kjedelig å være så fastlåst i sine egne meninger som det du er!

Gjest girl with no name
Skrevet

Jeg trodde ebstemt at det var tvil om det var palcebo. Men jeg finner ikke noen artikler fra medisinske tidsskrifter eller blindtester som kan bekrefte. Derimot en masse "kanskje", "tilsynelatende" "muligens" osv, som jeg mer vil kalle diplomati enn vitenskap.

I Kina (tror jeg deg er) bruker de akupunktur som narkosemiddel. Utsendelser fra norsk helsevesen overvar en operasjon der nede for noen år siden, for å se med egne øyne at det funket. Det gjorde det. JEG hadde ikke tørt å stole på det, men jeg er ikke så DUM at jeg fornekter alt jeg ikke kan forstå...

Skrevet

Det må være kjedelig å være så fastlåst i sine egne meninger som det du er!

Jeg får meg bare ikke til å akseptere kvasivitenskap og overtro.

Skrevet

Akupunktur har dokumentert effekt, i motsetning til diverse andre alternative behandlingsformer. Om det hjelper mot overvekt aner jeg ikke, men det hjelper garantert mot mange andre ting!

Akupunktur har dokumentert effekt på noen områder (feks ved urinveisinfeksjoner og som smertelindring ved fødsler), og samtidig er det fullstendig udokumentert på andre området. Overvekt er et av dem.

Skrevet

Akupunktur har dokumentert effekt på noen områder (feks ved urinveisinfeksjoner og som smertelindring ved fødsler), og samtidig er det fullstendig udokumentert på andre området. Overvekt er et av dem.

"som smertelindring ved fødsler"

Hvordan gjøres det?

Skrevet

Hvordan gjøres det?

Jeg fikk en nål i hånden og en i foten og dævven som det satte fart på riene! Synes vel ikke det dempet smertene så veldig, men ungen kom i lynfart etter kort tid!

Skrevet

Hvordan gjøres det?

Under min siste fødsel fikk jeg akupunktur (husker ikke hvor nålene ble satt), og jeg ble nesten bevisstløs mellom riene. Det var utrolig behagelig. Jeg var tilstede, men på en måte litt i drømmeland. Våknet absolutt til under riene, men fikk slappet skikkelig av mellom dem.

Jeg har født vaginalt 1 gang før, og hadde det absolutt ikke slik da.

Skrevet

Jeg vet også at det har dokumentert effekt mot svangerskapskvalme (mulig også kvalme generelt?)

Gjest girl with no name
Skrevet

Jeg får meg bare ikke til å akseptere kvasivitenskap og overtro.

Nei, noen må SE ting for å skjønne og tro! Det var slike som deg som brant folk på bålet da de sa at jorda var rund! For det var jo ikke bevist...

Skrevet

Nei, noen må SE ting for å skjønne og tro! Det var slike som deg som brant folk på bålet da de sa at jorda var rund! For det var jo ikke bevist...

Nå i dag er det slik at vi har noen meget mektige menn i Saudi-Arabia som sier at jorda er flat. Det står nemlig to steder i koranen. Derfor må myten om at jorda er rund være skapt av de vantro.

Hva gir du for det?

Hvor rund må jorda være for at det skal bli akseptert over alt?

40% av amerikanerne tror at Darwins utviklingsteori er feil. De tror at guden deres skapte verden for litt mer enn 6000 år siden, og at før det fantes ingenting.... absolutt ingenting.

amerikafareren
Skrevet

Jeg tror deg, men er vi sikre på om ikke den hadde blitt borte uten akupunktur?

Jeg kan vel tenke meg at du ikke bryr deg om det, men rent vitenskapelig er det intressant, både for å finne årsaker til kolikk og evt behandling for det.

Siden akupunktører kan kurere symptomene uten å vite hvilken sykdom eller tilstand som forårsaker den er meget tvilsomt.

Ta f eks hodepine, det er ikke en sykdom, men et symptom. La oss si at det er 50 ulike sykdommer som kan forårsake hodepine, hvordan kan akupunktøren eller f eks en homeopat vite hvilken sykdom det dreier seg om når ikke leger kan finne det?

Der ligger det en sterk logisk brist.

Fastlegen min anbefalte meg akupunktur for migrene. Det hjalp betraktelig.

Gjest girl with no name
Skrevet

Nå i dag er det slik at vi har noen meget mektige menn i Saudi-Arabia som sier at jorda er flat. Det står nemlig to steder i koranen. Derfor må myten om at jorda er rund være skapt av de vantro.

Hva gir du for det?

Hvor rund må jorda være for at det skal bli akseptert over alt?

40% av amerikanerne tror at Darwins utviklingsteori er feil. De tror at guden deres skapte verden for litt mer enn 6000 år siden, og at før det fantes ingenting.... absolutt ingenting.

Ja, det er helt utrolig hvor mange forskjellige meninger det er om samme tingen her i verden. Jeg kan bare ikke skjønne mennesker som er ABSOLUTT sikker på at de har rett. Hvordan kan de være det? Det er jo umulig. Det er ørten trosretninger. Eksperter er uenige. Det blir bare for dumt når en ikke åpner for at en faktisk kan ta feil selv! Jeg mener faktisk at skråsikre folk MÅ være litt dumme, ellers ville de ikke vært skråsikre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...