Gå til innhold

Sminke og korte skjørt blir forbudt i Indonesia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig. Jeg husker jeg leste i et eller annet blad for noen år tilbake om en tre-fire norske kvinner som hadde giftet seg med muslimske menn, konvertert, og gikk med hajib o.l. etc. etc. Slikt er på en måte et røtent "foræderi" mot alle verdens frie kvinner, og det provoserer meg slik at jeg ikke føler annet enn forakt for disse kvinnene som åpent gjør dette.

"......................................."

Enig - "Lena Larsen" er ei sånn

Videoannonse
Annonse
  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

11

• keinstein

11

• ylvali1365381015

10

• Prozak

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helvetes ********** ********* ******* av ei ***** ****.

".........................................."

Skrevet

Mener nok også at det har bikka over for sånne damer. Men de har vel strengt tatt lov til å velge selv de også...

Skrevet

Mener nok også at det har bikka over for sånne damer. Men de har vel strengt tatt lov til å velge selv de også...

åja - det har de :) men jeg behøver ikke like det

Skrevet

åja - det har de :) men jeg behøver ikke like det

Så sant..

Hvem er Lena Larsen?

Skrevet

Oida... ville ikke likt å se dattera mi sånn nei....

Jeg måtte jo prøve sånn hijab i speilet jeg - hu og hei så stygt - skjønner man får gå i fred da ja :)...ikke for det, jeg blir ikke så plaga uten heller jeg da.....

Skrevet

Jeg måtte jo prøve sånn hijab i speilet jeg - hu og hei så stygt - skjønner man får gå i fred da ja :)...ikke for det, jeg blir ikke så plaga uten heller jeg da.....

He he, oppmerksomheten er ikke akkurat til hinder for fri ferdsel her heller da..

Men jeg skulle hatt god lyst til å ta en dag i hijab, sånn hel svart en, bare for å prøve hvordan det er, vil noen sitte med meg på bussen feks, er det annerledes service på restaurant, vil jeg få mange blikk? Hvordan er det egentlig å være så annerledes, og ikke ha ansiktet til å kommunisere med?

Så kan jeg ha kort skjørt neste dag da... ; )

Skrevet

He he, oppmerksomheten er ikke akkurat til hinder for fri ferdsel her heller da..

Men jeg skulle hatt god lyst til å ta en dag i hijab, sånn hel svart en, bare for å prøve hvordan det er, vil noen sitte med meg på bussen feks, er det annerledes service på restaurant, vil jeg få mange blikk? Hvordan er det egentlig å være så annerledes, og ikke ha ansiktet til å kommunisere med?

Så kan jeg ha kort skjørt neste dag da... ; )

Eller hijab og kort skjørt :)

Skrevet

Eller hijab og kort skjørt :)

He he, det er etter det jeg har hørt ikke så uvanlig med svært så snertne klær under der ja...!

ylvali1365381015
Skrevet

Jentebarn drepes i hele verden i visse områder. Også jentefostre.

også i den vestlige verden. men her har vi midler til å manipulere med kjønn før det kommer så langt.

men nok om det. det er artig å lese så mange ensporede og ubalanserte innlegg fra mennesker som hevder at de vet så mye. og som hoverer over at jeg forsøker å være litt ydmyk mht min egen kunnskap. jeg har da også holdninger. hvilke jeg forsøker å balansere og gkøre mest mulig etterrettelige. men det er nok av enkle og bastante #sannheter" å velge mellom her i verden, for de som ønsker det.

heretter bør jeg vel snakke i fete vg-typer om jeg vil bli tatt alvorlig...

go` kvæll!

:-)

Mvh,

Skrevet

Kommer ikke som noen bombe det der.

Indonesia vil nok desverre gå "den veien høna sparker".

Det tar ikke lang tid før sharialovene blir innført for fullt.

Og da er det bare ekstremistene som vil ha et "bra" liv der.....

ylvali1365381015
Skrevet

haru drekki?

oppfattes det som et forsvar?

jeg prøver bare å nyansere litt.

jeg tar avstand fra det. nå er det sagt.

men jeg får helt fnatt av svartmalingen og den unyanserte debatten her. svart-hvitt. demonisering av en religion og dessuten alle folkeslag som ikke kommer innunder det man definerer som vår vestlige kulturkrets.

det blir for enkelt og lite troverdig.

jeg får større tillit til balanserte og velbegrunnede argumenter som går på enkeltsaker.

og i denne enkeltsaken er jeg enig med dere. men jeg trekker ikke konklusjoner om andre sider ved politikken eller folkeslaget som sådan eller deres evner til empati, kjærlighet, høflighet osv, osv.

det nivået mange her kjører i debatter er ren demonisering. det har vi set så mange ganger før, i øst og vest. er bare overrasket over hvor lett det er for noen å overse bjelken i eget øye...

mvh,

ylvali1365381015
Skrevet

"når jeg hører folk som er så entydig ute etter å sverte en gitt gruppering blir jeg mistenksom"

Det jeg er i mot er en religion, politikk og en samfunnsdoktrine med primitive erstatninger for alle samfunnsfunksjoner.

De som blir muslimer, de velger det selv. De melder seg inn i en komplett pakke av mennesekfientlig adferd. Saudi-Arabia er en slik. Et helvete for kvinner, men også for menn/barn/unge. De styres av en absurd gudetro fra middelalderen som dreper, undertrykker og lemlester. Vi har bekjempet nazismen, kommunismen og nå er det islams tur.

eehhhh...

kanskje er jeg enig?

men det høres militant og forenklet ut. historien har vist meg at en dualistisk og imperialistisk holdning ikke fører noe godt med seg. i verden i dag er en eskalering av konfliktene og de ringvirkningene det får ugunstig, også for det som tydeligvis er din sak og ditt endelige mål.

er vi ikke ferdige med alle krigene?

Skrevet

Kommer ikke som noen bombe det der.

Indonesia vil nok desverre gå "den veien høna sparker".

Det tar ikke lang tid før sharialovene blir innført for fullt.

Og da er det bare ekstremistene som vil ha et "bra" liv der.....

I Aceh-provinsen begynte prestene å danne sine egne domstoler. De rakk å hugge henda av en del småtyver før myndighetene stoppet dem. I den kulturen er det visst bare å samle noen idioter rundt et bord under et tre for å begå drap og lemlesting.

I Indonesia fører de ikke rettssaker, de bare skal avskrekke, samme om folk er skyldige eller ei. Det er viktig at ingen kan få vridd seg unna med forklaringer, for da kan andre også komme på den tanken.

Når de ikke har håp om noen rettferdighet eller forutsigbarhet, da er det fritt fram for håpløshet og apati.

Statuere eksempler: Tesen er at om at bare straffen er streng nok, så blir andre skremt fra å gjøre ting. Ingen ofrer eksempelet en tanke. Andre steder der slik justis skjer, så vil bare kjeltringene bli tyngre bevæpnet og flere blir drept. Kineserne tar livet av hundrevis hvert år, uten å få kontroll over problemene de skal løse, mange politi blir drept når forbryterne kjemper seg fri fra straffeforfølgelse. De har ingenting å tape.

Dette vet i et fritt land, men for primitive mennesker og kulturer er det tann for tann og frykt som styrer.

Skrevet

oppfattes det som et forsvar?

jeg prøver bare å nyansere litt.

jeg tar avstand fra det. nå er det sagt.

men jeg får helt fnatt av svartmalingen og den unyanserte debatten her. svart-hvitt. demonisering av en religion og dessuten alle folkeslag som ikke kommer innunder det man definerer som vår vestlige kulturkrets.

det blir for enkelt og lite troverdig.

jeg får større tillit til balanserte og velbegrunnede argumenter som går på enkeltsaker.

og i denne enkeltsaken er jeg enig med dere. men jeg trekker ikke konklusjoner om andre sider ved politikken eller folkeslaget som sådan eller deres evner til empati, kjærlighet, høflighet osv, osv.

det nivået mange her kjører i debatter er ren demonisering. det har vi set så mange ganger før, i øst og vest. er bare overrasket over hvor lett det er for noen å overse bjelken i eget øye...

mvh,

Jeg syns du svarte helt bort i hampen på det som stod der.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg syns du svarte helt bort i hampen på det som stod der.

synes du?

Gjest minniemussus
Skrevet

Hva skjer om jeg kommer ditt i miniskjørt og med tung sminke på?blir jeg steina da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...