flisa Skrevet 3. september 2006 Skrevet 3. september 2006 Jeg lovte å skaffe den - og i dag har jeg spist den også - med vaniljesaus til - - - mmmm: 3 egg og 3 del sukker - vispes sikt i 4 del hvetemel og 3 ts bakepulver. Til slutt har du i 75 gr smeltet margarin og 1 dl melk Ha oppi rund smurt form med epler i biter som du stikker nedi og strø på kanel og perlsukker. Stekes i 180 grader i ca 40 minutter. Den er gøøøørgod med krem til, is til eller vaniljesaus eller bare som den er 0 Siter
flisa Skrevet 3. september 2006 Forfatter Skrevet 3. september 2006 del = dl og vispes = til eggedosis 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 3. september 2006 Skrevet 3. september 2006 Jeg elsket også slik eplekake, helt til jeg begynte å jobbe i barnehage. Der begynte det å jobbe en ny fyr som var sendt dit av aetat (jobbtrening het det, og DET trengte han). Han var skikkelig ekkel og barnslig, godt over 30 år. En dag vi hadde planleggingsdag, var det noen som laget denne gode eplekaken oppi en form som det var rester av brent fisk oppi. Noen hadde steket fisk oppi den og hadde ikke vasket den skikkelig. Så da jeg smaket på den syns jeg at jeg kjennte en ekkel råtten smak og tenkte å være hyggelig med denne fyren som var på "attføring" (tror det var det de kallte det) og fortelle ham om denne smaken på eplekaken... Han humret litt før han utbrøt: "Jeg kaller det ikke eplekake. Jeg kaller det snotte-kake (buse-kake), fordi konsistensen på kaken minner om snott!"... og så gikk han å spillte gitar istedet. På den tiden var jeg 10 uker på vei, og resten av pausen satt jeg på do og kastet opp... etter det har jeg aldri klart å spise det... og eplekake som egentlig er så godt! 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 3. september 2006 Skrevet 3. september 2006 Den høres helt snadder ut. *Slafse* 0 Siter
Gjest Streker på veggen..! Skrevet 3. september 2006 Skrevet 3. september 2006 Ja, jeg kommer nok til og bli feit når jeg blir eldre... *sukk* er for mye god mat..!! damn you cream temptress, why must you torment me! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 3. september 2006 Skrevet 3. september 2006 Perfekt timing, nå som eplene i hagen begynner å bli godmodne. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Da har jeg skrevet ned oppskriften! Takk:) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Jeg elsket også slik eplekake, helt til jeg begynte å jobbe i barnehage. Der begynte det å jobbe en ny fyr som var sendt dit av aetat (jobbtrening het det, og DET trengte han). Han var skikkelig ekkel og barnslig, godt over 30 år. En dag vi hadde planleggingsdag, var det noen som laget denne gode eplekaken oppi en form som det var rester av brent fisk oppi. Noen hadde steket fisk oppi den og hadde ikke vasket den skikkelig. Så da jeg smaket på den syns jeg at jeg kjennte en ekkel råtten smak og tenkte å være hyggelig med denne fyren som var på "attføring" (tror det var det de kallte det) og fortelle ham om denne smaken på eplekaken... Han humret litt før han utbrøt: "Jeg kaller det ikke eplekake. Jeg kaller det snotte-kake (buse-kake), fordi konsistensen på kaken minner om snott!"... og så gikk han å spillte gitar istedet. På den tiden var jeg 10 uker på vei, og resten av pausen satt jeg på do og kastet opp... etter det har jeg aldri klart å spise det... og eplekake som egentlig er så godt! Usj så ekkelt. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Kanskje det blir eplekake på oss i kveld da, den hørtes jo fryktelig god ut. 0 Siter
flisa Skrevet 4. september 2006 Forfatter Skrevet 4. september 2006 Kanskje det blir eplekake på oss i kveld da, den hørtes jo fryktelig god ut. ...og jeg vil ha rapport! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 ...og jeg vil ha rapport! Da må du vente til i kveld, jeg har ikke epler, og har ingen planer om å bruke energi på ut av huset ) Så da tar man opp mobilen og sender sambo på handling. Han kan fint lokkes med kake. 0 Siter
flisa Skrevet 4. september 2006 Forfatter Skrevet 4. september 2006 Da må du vente til i kveld, jeg har ikke epler, og har ingen planer om å bruke energi på ut av huset ) Så da tar man opp mobilen og sender sambo på handling. Han kan fint lokkes med kake. jeg er her sikkert også i kveld - hoho 0 Siter
bouenas Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Tusen takk!! :-) Så kjempegrei du er som husket det! Her blir det å handle inn epler, og prøve denne herligheten :-) Noen spesielle epler å anbefale? 0 Siter
flisa Skrevet 4. september 2006 Forfatter Skrevet 4. september 2006 Tusen takk!! :-) Så kjempegrei du er som husket det! Her blir det å handle inn epler, og prøve denne herligheten :-) Noen spesielle epler å anbefale? nei - i grunn ikke.... små syrlige kansje? 0 Siter
ostepop1365380989 Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Denne oppskrifta så god ut. Jeg skal prøve den idag så skal jeg og kjæresten min kose oss med varm eplekake og is i ettermiddag! 0 Siter
flisa Skrevet 4. september 2006 Forfatter Skrevet 4. september 2006 Denne oppskrifta så god ut. Jeg skal prøve den idag så skal jeg og kjæresten min kose oss med varm eplekake og is i ettermiddag! rapport forventes! 0 Siter
ostepop1365380989 Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 rapport forventes! Det skal du få! 0 Siter
org Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Mmmm. Hørtes nydelig ut! Den er nå skrevet ut. Uff, der røk det slankeforsettet mitt - igjen! :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Hvor stor form er røra til? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.