Gå til innhold

Overvekt og det å være attraktiv.

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg har tenkt endel på den siste tiden, er det virkelig så utrolig heslig å ha noen kilo ekstra?

Jeg kommer fra en familie som er feite, allesammen, i følge dagen standard. Jeg selv ser på meg som litt overvektig, ikke motbydelig feit. ca 1.84, og ettparognitti kilo.

Er ingen skjønnhet og det vet jeg selv, aldri hatt draget på jenter før jeg ble syk og gikk kraftig ned i vekt. En tid veide jeg litt under 70kg, og jeg dro damer som aldri før. En kveld jeg var ute på disco kom en smellvakker jente og bare satt seg på fanget mitt og begynte å snakke. Var helt i sjokk siden det aldri i verden ville skjedd om jeg var min feite tilstand.

Jeg ble etterhvert frisk igjen og prøvde alt jeg kunne, jeg trener masse og spiser fornuftig men likevel er jeg oppe i samme vekt igjen og damene, ja de har flykta til fjells igjen.

Mister ikke nattesøvnen over dette selv om det sikkert virker sånn ;), jeg bare syns dette er både litt komisk og trist. Jeg er akkurat den samme blide og glade gutten som jeg var i tynn kropp, bare singel.

Vet ikke helt hva jeg ville oppnå med dette innlegget, bare dele det med noen kanskje, og høre om noen har meninger om det.

God natt.

Fortsetter under...

ikke fast nick

Det er vel kanksje fordi de ser alt fettet og ikke personen inni. Dessuten har man vel lett for å ikke tørre å komme frem og bli kjent med nye mennesker, når en har alt fettet på kroppen.

Det eneste rådet jeg har er at du må få tro på deg selv, være nøye med at du er ren og pen i tøyet, og ha glimt i øyet. Det er kjempeflott at du trener! Det får du en annen og mye bedre holdning av også, og det vil nok gi seg utslag i at du finner ei jente til sist!

Gjest Puttelulle

Hm, du kan da umulig være feit - min partner er 1,86 og noen-og-80 kilo, og han er veltrent og slank. Under 70 kilo med din høyde er jo ganske magert...

Min mann er kjempefin! Og han er 180 og veier nesten 100 kg. Så så tykk kan du da ikke være!

Annonse

Annonse

Tror tiltrekningskraften ligger mer i utstrålingen enn i vekten din. Antakelig var du mer fornøyd med deg selv da du var tynn, og dette skinte igjennom.

Å veie 90 kg. når du er drøye 1,80 høres ganske normalt ut. Å veie 70 kg. høres imidlertid svært lite ut, da må du ha vært nærmest mager.

ylvali1365381015

Skjønner hva du mener - man ser litt "dum" ut om man er feit i ansiktet - og det gjør jeg nå........jeg syns magre folk ser klokere ut på en måte.

bare synsing - jeg gidder jo ikke slanke meg -jeg heller :)

det der er jo bare tull da.

det må isåfall skyldes propagandaen vi utsettes for på alle plan nå til dags: slank = vellykket på alle måter, sterk, fornuftig, aktiv(=klok?). Rund/fet= inaktiv og dermed svak, ufornuftig (=dum?).

en kortslutning, rett og slett.

personlig kjenner jeg flere kloke mennesker som er runde enn magre mennesker som er det. oppfatter dem som mer firkantet i sin bedømming av andre, enklere liksom. men det er jo dem jeg tilfeldigvis kjenner da. tror ikke det er mulig å trekke generelle slutninger på bakgrunn av kroppsvekt eller utseende, nei...

det der er jo bare tull da.

det må isåfall skyldes propagandaen vi utsettes for på alle plan nå til dags: slank = vellykket på alle måter, sterk, fornuftig, aktiv(=klok?). Rund/fet= inaktiv og dermed svak, ufornuftig (=dum?).

en kortslutning, rett og slett.

personlig kjenner jeg flere kloke mennesker som er runde enn magre mennesker som er det. oppfatter dem som mer firkantet i sin bedømming av andre, enklere liksom. men det er jo dem jeg tilfeldigvis kjenner da. tror ikke det er mulig å trekke generelle slutninger på bakgrunn av kroppsvekt eller utseende, nei...

jeg sier det er SLIK JEG FØLER DET - også overfor meg selv - jeg ser klokere ut på bilder av meg selv hvor jeg er slankere. Nå ser jeg bare snill og god ut, og litt dum :)

Det er lov å tenke ukorrekte tanker serru .)

jeg sier det er SLIK JEG FØLER DET - også overfor meg selv - jeg ser klokere ut på bilder av meg selv hvor jeg er slankere. Nå ser jeg bare snill og god ut, og litt dum :)

Det er lov å tenke ukorrekte tanker serru .)

Jeg føler det likedan. Og må beskjemmet innrømme at jeg også kan være tilbøyelig til å tenke det samme om andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...