Gå til innhold

Steve Irvin er død

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjempetrist. Men jeg er sikker på at det var på den måten han ønsket å dø, bare ikke så tidlig.

Synes synd på kona og jenta hans.

Vi får være glad for at han har laget masse spennende og fascinerende programmer vi kan kose oss med.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

11

• flisa

3

• Hawkwind

3

• keinstein

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg må si jeg ble mildt sagt sjokket!

For jeg hadde hørt at han døde for noen år siden, i et stunt med en krokodille. Og hver gang jeg har sett program med ham, sist i forrige uke, så syntes jeg det var litt ubehagelig å tenke på at han er død.

Så har han ikke vært det!!

(Har ikke fulgt med når programmet ble laget)

Det er utrolig trist, men også helt utrolig merkelig å lese!

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Det hadde nesten vært bedre om han tilslutt ble drept av en krokodille, og ikke i en slik usannsynlig hendelse som dette.

"......................................"

Ja, det ville i alle fall vært mer forståelig. Programmene hans blir litt triste nå, synes jeg.

Skrevet

Kjempetrist. Men jeg er sikker på at det var på den måten han ønsket å dø, bare ikke så tidlig.

Synes synd på kona og jenta hans.

Vi får være glad for at han har laget masse spennende og fascinerende programmer vi kan kose oss med.

Han etterlater seg en liten sønn også (i tillegg til datteren du nevner).

Skrevet

Selv om jeg ble irritert for at han tok for mange sjanser med barn og ville dyr, så er det trist.

Et hugg i hjertet av en stingray er ganske spesiell måte...

Skrevet

Gudhjelpemeg, Stewe Irwin var en slitsom programleder å se på...

Han drev å spratt rundt på "kanten" hele tida, mens han hele tiden messet: "guys, this is -really- - really- dangerous!!" "Vel, så kom deg til helvette bort, din freak!"

Vi skjønner såpass lissom...

Men har var jo unikt energisk og engasjert...

Skrevet

Gudhjelpemeg, Stewe Irwin var en slitsom programleder å se på...

Han drev å spratt rundt på "kanten" hele tida, mens han hele tiden messet: "guys, this is -really- - really- dangerous!!" "Vel, så kom deg til helvette bort, din freak!"

Vi skjønner såpass lissom...

Men har var jo unikt energisk og engasjert...

Jeg er så enig så enig..., jeg ble svett av å kikke på han, ikke fordi det var så farlig alt han drev med, men rett og slett fordi han var i overkant hyper.

Skrevet

Dette sorterer vel i kategorien "svært lite sjokkerende dødsfall".

Mhm...På linje med om Whitney Houston eller Pete Doherty skulle ta kvelden.

Skrevet

Mhm...På linje med om Whitney Houston eller Pete Doherty skulle ta kvelden.

:-)

Skrevet

Utrolig at den gærningen der levde så lenge som han gjorde.

Tja, han visste hva han gjorde da.

I forhold til reptiler, var han en av de virkelig store autoritetene på å håndtere disse skapningene; muligens den beste på feltet.

Kunnskapen om slanger var på omtrent samme nivå.

Og tv-showene var definitivt dramatisert for å produsere størt mulig underholdningsverdi.

Har lest om fyren og sett en del av programmene. Det jeg vet har han i løpet av rundt 40 års nærkontakt med slanger og reptiler hatt særdeles få uheldige opplevelser - hvilket i seg selv er en dokumentasjon på fyrens kunnskapsnivå.

Har hørt om en episode hvor han ble bitt av en giftslange som var noe dramatisk - men det er vel og den eneste episoden jeg vet om som han hadde i løpet av et langt liv nær farlige dyr.

Okke som - verden har mistet en stor autoritet på dette med å forstå dyr, forstå naturen og ta vare på naturen.

Og en kvinne har mistet en ektmemann, to barn har mistet sin far.

Skrevet

Selv om jeg ble irritert for at han tok for mange sjanser med barn og ville dyr, så er det trist.

Et hugg i hjertet av en stingray er ganske spesiell måte...

"Selv om jeg ble irritert for at han tok for mange sjanser med barn og ville dyr, så er det trist."

Det er jo tullprat. De "sjansene" du ser ham ta på tv-showene er overdramatiserte. Selvfølgelig drav han med farlige ting, men det ligger i kortene når du jobber med slike dyr.

"........................................"

Skrevet

Det er vel alltid trist når noen dør.

Men jeg er imponert over at den tullingen klarte å holde seg i live så lenge.

Og enda godt at han ikke klarte å få et av barna sine drept samtidig. Nå regner jeg med at de har en viss mulighet til å vokse opp...

Jeg har sjelden blitt så provosert som den gangen de viste at han holdt babyen sin etter hendene slik at beina dens bare var en snau meter unna gapet på en diger krokodille!

Iom. at fyren svarte at det kom han til å fortsette med, når han ble kritisert for det, så gjetter jeg på at han i mye større grad visste hva han gjorde enn vi vet hvor farlig eller ikke farlig akkurat det var, der og da. At det er et teit pr-stundt, er så. Men programmene hans var jo overdrevne show, da.

"......................................."

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Iom. at fyren svarte at det kom han til å fortsette med, når han ble kritisert for det, så gjetter jeg på at han i mye større grad visste hva han gjorde enn vi vet hvor farlig eller ikke farlig akkurat det var, der og da. At det er et teit pr-stundt, er så. Men programmene hans var jo overdrevne show, da.

"......................................."

Du mener at han visste hva han gjorde fordi han forsvarte seg med at han ville fortsette med det?

Det argumentet holder ikke vann. En handling blir ikke sikrere fordi om en tulling forsvarer den i etterkant!

Skrevet

Du mener at han visste hva han gjorde fordi han forsvarte seg med at han ville fortsette med det?

Det argumentet holder ikke vann. En handling blir ikke sikrere fordi om en tulling forsvarer den i etterkant!

"Du mener at han visste hva han gjorde fordi han forsvarte seg med at han ville fortsette med det?"

Han forsvarte seg jo ikke. Det jeg sier er at, iom. at han gjorde det, så regner jeg med at han i større grad enn du eller meg visste hva han gjorde. Som jeg har kommentert tidligere, så synes jeg det er en smule naivt å tro at det vi ser på showene er så "crazy" som det ser ut til, tatt i betraktning at han var verdens ubestridte autoritet på reptiler. TV-showene hans var veldig overdrevne - selv dialekten han brukte på skjermen var ikke slik han egentlig snakket. (Dette har jeg fra australere, hvis det skulle være noe tvil om "kilder. :-)

Og om han gjorde et dumt stunt i forbindelse med denne ungen, så blir det tullete å dømme ham nedenom og hjem av den grunn. Spesiellt så lenge man ikke har andre kilder enn aviser og ukeblander, som også er en del av hele underholdningsaparatet.

Skrevet

"Selv om jeg ble irritert for at han tok for mange sjanser med barn og ville dyr, så er det trist."

Det er jo tullprat. De "sjansene" du ser ham ta på tv-showene er overdramatiserte. Selvfølgelig drav han med farlige ting, men det ligger i kortene når du jobber med slike dyr.

De filmet han mens han sto med babyen på armen to meter fra en kjempekrokodille i åpent terreng. Han skulle trolig skremme eller sjokkere de som så på. Og det klarte han.

Der er rart med spebarn, vi føler mer for dem.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Du mener at han visste hva han gjorde fordi han forsvarte seg med at han ville fortsette med det?"

Han forsvarte seg jo ikke. Det jeg sier er at, iom. at han gjorde det, så regner jeg med at han i større grad enn du eller meg visste hva han gjorde. Som jeg har kommentert tidligere, så synes jeg det er en smule naivt å tro at det vi ser på showene er så "crazy" som det ser ut til, tatt i betraktning at han var verdens ubestridte autoritet på reptiler. TV-showene hans var veldig overdrevne - selv dialekten han brukte på skjermen var ikke slik han egentlig snakket. (Dette har jeg fra australere, hvis det skulle være noe tvil om "kilder. :-)

Og om han gjorde et dumt stunt i forbindelse med denne ungen, så blir det tullete å dømme ham nedenom og hjem av den grunn. Spesiellt så lenge man ikke har andre kilder enn aviser og ukeblander, som også er en del av hele underholdningsaparatet.

Jeg vurderer han ikke ut i fra ukeblader og aviser, bare fra de programmene jeg selv har sett.

At dialekten hans i programmene ikke var hans egen, tviler jeg ikke på. Stemmen hans var svært tilgjort. Minnet litt om våre sportskommentatorer når de bærer seg mest.

Skrevet

Jeg vurderer han ikke ut i fra ukeblader og aviser, bare fra de programmene jeg selv har sett.

At dialekten hans i programmene ikke var hans egen, tviler jeg ikke på. Stemmen hans var svært tilgjort. Minnet litt om våre sportskommentatorer når de bærer seg mest.

"Jeg vurderer han ikke ut i fra ukeblader og aviser, bare fra de programmene jeg selv har sett."

Men det er jo det som blir feil. Som sagt, så er programmene show, og ikke virkelighet. Derfor blir det tullete å kalle ham for "tulling" ut fra dette. Spesiellt siden han var autoritet nr.1 på sitt felt, og gjorde fantastisk mye for saken(e). Men, det er klart - er du typen til å f.eks kalle meg for "tulling" fordi jeg klatrer i flere hundre meter høye fjellvegger, og dermed _kan_ falle ned, så er det jo ikke så rart.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Jeg vurderer han ikke ut i fra ukeblader og aviser, bare fra de programmene jeg selv har sett."

Men det er jo det som blir feil. Som sagt, så er programmene show, og ikke virkelighet. Derfor blir det tullete å kalle ham for "tulling" ut fra dette. Spesiellt siden han var autoritet nr.1 på sitt felt, og gjorde fantastisk mye for saken(e). Men, det er klart - er du typen til å f.eks kalle meg for "tulling" fordi jeg klatrer i flere hundre meter høye fjellvegger, og dermed _kan_ falle ned, så er det jo ikke så rart.

Ja, ut i fra det inntrykket han valgte å gi av seg selv i programmene, så ser jeg på han som en tulling.

Om du er en tulling som klatrer i fjellveggen? Det kommer an på hvordan du sikrer deg.

På samme måte som jeg er en tulling om jeg lar være å følge dykketabellene når jeg dykker, eller dropper å vurdere strøm og tidevann.

Skrevet

Ja, ut i fra det inntrykket han valgte å gi av seg selv i programmene, så ser jeg på han som en tulling.

Om du er en tulling som klatrer i fjellveggen? Det kommer an på hvordan du sikrer deg.

På samme måte som jeg er en tulling om jeg lar være å følge dykketabellene når jeg dykker, eller dropper å vurdere strøm og tidevann.

"Ja, ut i fra det inntrykket han valgte å gi av seg selv i programmene, så ser jeg på han som en tulling."

Da ignorerer du altså fakta, og velger å tro det du vil. Da er det liksom ikke så mye mer å diskutere.

Etter din egen definisjon er du dermed en tulling fordi du dykker, og jeg en tulling fordi jeg klatrer. Uavhengig av sikring etc. Hvorfor? En ukyndig person som nærmer seg en krokodille er en tulling. En kyndig person som arbeider med krokodiller, som nærmer seg en krokodille, er akkurat like mye tulling som du når du dykker og følger sikkerhetsprosedyrene. Så enkelt er det faktisk.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Ja, ut i fra det inntrykket han valgte å gi av seg selv i programmene, så ser jeg på han som en tulling."

Da ignorerer du altså fakta, og velger å tro det du vil. Da er det liksom ikke så mye mer å diskutere.

Etter din egen definisjon er du dermed en tulling fordi du dykker, og jeg en tulling fordi jeg klatrer. Uavhengig av sikring etc. Hvorfor? En ukyndig person som nærmer seg en krokodille er en tulling. En kyndig person som arbeider med krokodiller, som nærmer seg en krokodille, er akkurat like mye tulling som du når du dykker og følger sikkerhetsprosedyrene. Så enkelt er det faktisk.

Prozak, nå leste du ikke det jeg skrev. Ja, skrev at om du er en tulling, kommer an på hvordan du sikrer deg. *Teskje*

Sikrer du deg, er du ikke en tulling. Sikrer du deg ikke, så er du en tulling.

Jeg er ikke en tulling når jeg dykker, nettopp fordi jeg følger tabeller, sjekker vær og strøm, og sørger for å dykke i organiserte former.

Når jeg vurderer en person jeg ser i et program, så vurderer jeg selvsagt ut i fra hva jeg ser. Jeg foretar ikke gjennomgående studier om vedkommende for å finne ut om de er en ekspert på reptiler først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...