Gå til innhold

kan noen se her og gi meg litt hjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest mammaen81
Skrevet

er alenemor,men er lei av å sitte hjemme og vil komme meg i jobb..

men då må begge ungene i barnehage...1 på 1 og 1 på 2år.

må jeg da betale over 5000 for plassen eller får jeg dette dekket? ska begynne i ny jobb med 80% stilling i butikk.

og hvis jeg nå får plass i barnehage og får meg en samboer så og si samtidig..blir jeg da fratatt barnehageplassen?

og sist men ikke minst..

når jeg nå kommer meg i jobb...blir det slik at måneds summen ballanserer seg eller?

altså at trygdekontoret ikke stopper all utbetaling,men legger i det slik at jeg vil ha samme utbetalig hver mnd som jeg har hatt hittil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trygdekontoret kommer nok til å trekke deg i stønad når du får lønn, for satsene er vel fortsatt beregnet ut fra inntekten din så vidt jeg vet,Øker inntektene så skal du jo for all del ikke få for mye penger fra staten..gud forby !!! Men du mister ikke barnehageplassen for det om du får deg samboer i allefall. Det hadde jo blitt helt feil. Lykke til.

Gjest mammaen81
Skrevet

Trygdekontoret kommer nok til å trekke deg i stønad når du får lønn, for satsene er vel fortsatt beregnet ut fra inntekten din så vidt jeg vet,Øker inntektene så skal du jo for all del ikke få for mye penger fra staten..gud forby !!! Men du mister ikke barnehageplassen for det om du får deg samboer i allefall. Det hadde jo blitt helt feil. Lykke til.

takker for svar:)

ja eg får vel bare hoppe i det og komme meg i jobb hehe:)

Skrevet

En barnehageplass koster 2250,- (?) i dag og for to barn blir det 4500,-, evt. minus søskenmoderasjon. Som enslig forsørger har du rett å få dekket 60% av dette.

Regner med du har overgangsstønad? Den minskes i forhold til lønna di, skulle bare mangle egentlig. :o)

Om du får samboer eller ikke spiller ingen rolle for barnehageplassene, kan i alle fall ikke skjønne at det skulle det. Men dersom du får samboer så mister du den ekstra barnetrygda du har (du har barnetrygd for 3 nå?) og overgangsstønaden i og med at du ikke regnes som enslig forsørger lengre da.

Gjest mammaen81
Skrevet

En barnehageplass koster 2250,- (?) i dag og for to barn blir det 4500,-, evt. minus søskenmoderasjon. Som enslig forsørger har du rett å få dekket 60% av dette.

Regner med du har overgangsstønad? Den minskes i forhold til lønna di, skulle bare mangle egentlig. :o)

Om du får samboer eller ikke spiller ingen rolle for barnehageplassene, kan i alle fall ikke skjønne at det skulle det. Men dersom du får samboer så mister du den ekstra barnetrygda du har (du har barnetrygd for 3 nå?) og overgangsstønaden i og med at du ikke regnes som enslig forsørger lengre da.

nei det hadde jo ikke vært riktig det nei...å få trygd og lønn...

men då tror eg at eg har fått svar på det eg spurte om..

takker for svar:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...