Gjest Elextra Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente. Men hvis du mente at venninnen din hadde passet sønnen din det meste av natten, men ønsket å ha formiddagen etterpå fri, må jeg si jeg forstår venninnen din godt. Det jeg ikke forstår er hva du er irritert over. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1902142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvitsymra Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Da eg leverte eldste mann til henne avtalte vi at eg skulle kontakte henne i 10 tiden neste dag. Eg sendte melding til henne kl.4 for å melde fra at legen ikke fant noe og vi var kommet hjem... (og da kunne hun få en peil på når vi sovnet) Det var bare så innihampen irriterende at hun først sender melding litt over 3,5 timer senere med budskap om ønske om kjærestegreier... og ringte så og vekket meg og den syke da hun ikke fikk svar på meldingen. (minsten ble dårligere, skalv som et aspeløv, HØY feber og hyyylte enda mer etter at vi kom hjem fra legevakten...) Derfor ble eg sinna på at hun på død og liv ikke kunne ventet til kl.10, slik som avtalt.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1902417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Da eg leverte eldste mann til henne avtalte vi at eg skulle kontakte henne i 10 tiden neste dag. Eg sendte melding til henne kl.4 for å melde fra at legen ikke fant noe og vi var kommet hjem... (og da kunne hun få en peil på når vi sovnet) Det var bare så innihampen irriterende at hun først sender melding litt over 3,5 timer senere med budskap om ønske om kjærestegreier... og ringte så og vekket meg og den syke da hun ikke fikk svar på meldingen. (minsten ble dårligere, skalv som et aspeløv, HØY feber og hyyylte enda mer etter at vi kom hjem fra legevakten...) Derfor ble eg sinna på at hun på død og liv ikke kunne ventet til kl.10, slik som avtalt.. I hovedinnlegget skrev du at det var sønnen din som ringte, ikke hun. Der skrev du også at du hadde gitt henne melding om at det IKKE var noe alvorlig med minsten kl 04. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1902428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica :o) Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Klart hun prioriterer den nye kjæresten sin, og spes. siden han er den første. Du fremstår som egoistisk i innlegget ditt, men det er kanskje fordi du var så sliten og lei etter en natt med lite søvn og bekymringer for det syke barnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1902435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Da eg leverte eldste mann til henne avtalte vi at eg skulle kontakte henne i 10 tiden neste dag. Eg sendte melding til henne kl.4 for å melde fra at legen ikke fant noe og vi var kommet hjem... (og da kunne hun få en peil på når vi sovnet) Det var bare så innihampen irriterende at hun først sender melding litt over 3,5 timer senere med budskap om ønske om kjærestegreier... og ringte så og vekket meg og den syke da hun ikke fikk svar på meldingen. (minsten ble dårligere, skalv som et aspeløv, HØY feber og hyyylte enda mer etter at vi kom hjem fra legevakten...) Derfor ble eg sinna på at hun på død og liv ikke kunne ventet til kl.10, slik som avtalt.. _Du_ ble irritert på henne som lot ungen _din_ ringe til mamman sin kl. 8? Hva tror du hun ble som fikk melding fra deg kl. 4 (!) på natta?! Du skulle være takknemlig over at hun i det hele tatt gadd passe ungen din synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1902464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osiris Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hva med å be om unnskyldning for at du reagerte hastig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1902472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Da eg leverte eldste mann til henne avtalte vi at eg skulle kontakte henne i 10 tiden neste dag. Eg sendte melding til henne kl.4 for å melde fra at legen ikke fant noe og vi var kommet hjem... (og da kunne hun få en peil på når vi sovnet) Det var bare så innihampen irriterende at hun først sender melding litt over 3,5 timer senere med budskap om ønske om kjærestegreier... og ringte så og vekket meg og den syke da hun ikke fikk svar på meldingen. (minsten ble dårligere, skalv som et aspeløv, HØY feber og hyyylte enda mer etter at vi kom hjem fra legevakten...) Derfor ble eg sinna på at hun på død og liv ikke kunne ventet til kl.10, slik som avtalt.. Synes du er storforlangende overfor venninner... Selvsagt synd for deg at ungen er syk,- men en natt med "kun" 2,5 times sammenhengende søvn, synes jeg ikke hørtes så veldig uvanlig (eller lite) ut når man har småbarn. Når mine unger til tider har hatt omgangssyke er det snakk om 30-45 minutters sammenhengende søvn... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1902473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøffgakkmøbææ Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 forstår at du var trøtt og sliten. men det er ikke hennes barn, hun har ingen forpliktelse ovenfor det. jeg forstår at de timene betydde mye for deg, men samtidig var nok den eldste sønnen din ganske krevende å passe på hvis han hadde hjemlengsel. din prioritering er barn, hennes er ny kjæreste. den ene skl ikke bety mer enn den andre, og du må nok innfinne deg med først som sist at nårn er eget ansvar på godt og vondt...selv når man har vært våken i x antall døgn... kjente jeg ble litt kurert for babysyke her:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1902508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Støtter svarene du har fått fra de andre her. Du er jammen storforlangende! Det er du som har skaffet deg barn, ikke hun. Du må regne med slike dårlige netter innimellom. Skulle jeg spurt min beste venninne om hun kunne være barnevakt hver gang jeg hadde sovet dårlig, ja da hadde jeg ikke hatt noen bestevenninne lenger... HUn passet barnet ditt slik at du fikk dratt til legen, noe jeg syns var veldig snilt gjort. Takket du henne? Det er da ikke spesielt snilt gjort å si ja til å passe barnet til en nær venn når mamman må til lege med det andre barnet?! Det er da jammen en selvfølge, synes jeg. Jeg ville gjort det for absolutt alle vennene mine, og naboene også, om så var. Jeg ville passet unger om folk måtte til legevakten med seg selv, eller med sin gamle mor. Og jeg ville IKKE ringt og sagt jeg ville ha en morgen med kjæresten min klokka 8, dersom avtalen var at barnet skulle hentes klokka 10. I en sånn situasjon, altså. Det måtte i så fall være dersom kjæresten skulle reise klokke 11 - men her skulle han reise på kvelden, så vidt jeg skjønte (tar ørlite forbehold). Jeg synes venninnen var egoistisk og tenkte bare på seg selv. Og JA - jeg har også både barn og kjæreste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1902875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abrahamsen Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det er da ikke spesielt snilt gjort å si ja til å passe barnet til en nær venn når mamman må til lege med det andre barnet?! Det er da jammen en selvfølge, synes jeg. Jeg ville gjort det for absolutt alle vennene mine, og naboene også, om så var. Jeg ville passet unger om folk måtte til legevakten med seg selv, eller med sin gamle mor. Og jeg ville IKKE ringt og sagt jeg ville ha en morgen med kjæresten min klokka 8, dersom avtalen var at barnet skulle hentes klokka 10. I en sånn situasjon, altså. Det måtte i så fall være dersom kjæresten skulle reise klokke 11 - men her skulle han reise på kvelden, så vidt jeg skjønte (tar ørlite forbehold). Jeg synes venninnen var egoistisk og tenkte bare på seg selv. Og JA - jeg har også både barn og kjæreste. Det ville vel jeg også gjort det. Men jeg ville ikke nektet ungen å ringe hjem kl 8 dagen etter hvis h*n ville det. HAdde de en avtale til kl ti? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1902957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det ville vel jeg også gjort det. Men jeg ville ikke nektet ungen å ringe hjem kl 8 dagen etter hvis h*n ville det. HAdde de en avtale til kl ti? Spørs litt hvor godt jeg kjente ungen. Ville sanns. heller ikke nektet å ringe hjem hvis det var krise, men ville prøvd det meste annet først. Ja, de hadde en slags avtale til kl. 10, og kjæresten skulle reise dagen etter. Jeg har ikke så veldig sympati med denne venninnen, men er visst den eneste. Man kan naturligvis ikke "kreve" av andre å stille opp, men i noen tilfeller er det obligatorisk for meg, i alle fall. Denne situasjonen ville vært det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1903267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det er da ikke spesielt snilt gjort å si ja til å passe barnet til en nær venn når mamman må til lege med det andre barnet?! Det er da jammen en selvfølge, synes jeg. Jeg ville gjort det for absolutt alle vennene mine, og naboene også, om så var. Jeg ville passet unger om folk måtte til legevakten med seg selv, eller med sin gamle mor. Og jeg ville IKKE ringt og sagt jeg ville ha en morgen med kjæresten min klokka 8, dersom avtalen var at barnet skulle hentes klokka 10. I en sånn situasjon, altså. Det måtte i så fall være dersom kjæresten skulle reise klokke 11 - men her skulle han reise på kvelden, så vidt jeg skjønte (tar ørlite forbehold). Jeg synes venninnen var egoistisk og tenkte bare på seg selv. Og JA - jeg har også både barn og kjæreste. Nå vet ikek jeg hvor gammelt det eldste barnet var, men hva om barnet gråt sårt og ville hjem til mamma? Kanskje hadde det aldri overnattet borte før? Kanskje er ikke venninnen vant til barn heller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1903395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvitsymra Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det er da ikke spesielt snilt gjort å si ja til å passe barnet til en nær venn når mamman må til lege med det andre barnet?! Det er da jammen en selvfølge, synes jeg. Jeg ville gjort det for absolutt alle vennene mine, og naboene også, om så var. Jeg ville passet unger om folk måtte til legevakten med seg selv, eller med sin gamle mor. Og jeg ville IKKE ringt og sagt jeg ville ha en morgen med kjæresten min klokka 8, dersom avtalen var at barnet skulle hentes klokka 10. I en sånn situasjon, altså. Det måtte i så fall være dersom kjæresten skulle reise klokke 11 - men her skulle han reise på kvelden, så vidt jeg skjønte (tar ørlite forbehold). Jeg synes venninnen var egoistisk og tenkte bare på seg selv. Og JA - jeg har også både barn og kjæreste. Takk, endelig en som skjønner min side. Han skulle dra kl 4 natten deretter, så de hadde ytterligere 18 timer å være sammen, hvis eg fikk hentet ungen som avtalt kl 10 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1903565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NeaNoor Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Takk, endelig en som skjønner min side. Han skulle dra kl 4 natten deretter, så de hadde ytterligere 18 timer å være sammen, hvis eg fikk hentet ungen som avtalt kl 10 Ehhh, det var jo ungen din som ringte og ville hjem kl. 8? Tror du liksom venninna di hadde trua ham til å ringe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1903577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abrahamsen Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Spørs litt hvor godt jeg kjente ungen. Ville sanns. heller ikke nektet å ringe hjem hvis det var krise, men ville prøvd det meste annet først. Ja, de hadde en slags avtale til kl. 10, og kjæresten skulle reise dagen etter. Jeg har ikke så veldig sympati med denne venninnen, men er visst den eneste. Man kan naturligvis ikke "kreve" av andre å stille opp, men i noen tilfeller er det obligatorisk for meg, i alle fall. Denne situasjonen ville vært det. Ja men venninnen stilte jo opp og det midt på natta! Er ikke venninnen snill da??? Dette med en avtale kl ti kommer ikke frem før i et senere innlegg. For alt vi vet kunne det tenkes at gutten hadde våknet kl 6 så at hun lar ham ringe hjem kl 8 er helt greit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1903687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Nå vet ikek jeg hvor gammelt det eldste barnet var, men hva om barnet gråt sårt og ville hjem til mamma? Kanskje hadde det aldri overnattet borte før? Kanskje er ikke venninnen vant til barn heller? Jeg ville som sagt ikke nektet ungen å ringe, men det var bare snakk om et par timer før de skulle snakkes uansett. Tror det i 99.5 % av tilfellene ville vært mulig å få barnet til å vente de timene uten mye bråk. Uansett er det vel ikke det Kvitsymra er iriitert over. Hun er irritert fordi venninnen måtte ha "formiddagen med kjæresten" (2 timer ekstra) fordi han skulle reise dagen etter - og det etter flere uker sammen med ham i strekk. Jeg skjønner at hun syntes det var dårlig gjort av venninnen å være så lite obs på andre enn seg selv i denne situasjonen. Jeg synes det er en selvfølge å steppe inn i sånne situasjoner. Og jeg ville ALDRI ringt for å få levert barnet to timer før tiden i en sånn situasjon, dersom det ikke var krise for barnet. Og det tyder ikke noe på at det var i dette tilfellet. Jeg ville forresten også stilt opp for venninnen min som ikke hadde barn, dersom hun ble syk og trengte hjelp til feks handling. Selv om man velger situasjonen sin, i alle fall til en viss grad, trenger de fleste hjelp av nettverket sitt innimellom. Jeg er veldig glad for at de som har svart at venninnen hadde sin fulle rett ikke er i mitt nettverk!! (Kan for så vidt ikke vite det, men de oppfører seg i alle fall ikke sånn overfor meg ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1903753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Ja men venninnen stilte jo opp og det midt på natta! Er ikke venninnen snill da??? Dette med en avtale kl ti kommer ikke frem før i et senere innlegg. For alt vi vet kunne det tenkes at gutten hadde våknet kl 6 så at hun lar ham ringe hjem kl 8 er helt greit. Nei, sorry. Jeg synes ikke det er "snilt" å stille opp for folk som trenger hjelp fordi de må på legevakten - enten med seg selv eller med sine barn. Jeg ville dermed karakterisere det som nærmest umoralsk om venninnen hadde sagt nei. Jeg synes det er en plikt og en selvfølge å hjelpe folk i sånne situasjoner. Kunne aldri falt meg inn å forsøke å si nei en gang. Men det er meg. Folk har all mulig rett til å være annerledes, men jeg trenger ikke støtte det for det. Ergo holder jeg med Kvitsymra i denne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1903768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Bugga Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg ville som sagt ikke nektet ungen å ringe, men det var bare snakk om et par timer før de skulle snakkes uansett. Tror det i 99.5 % av tilfellene ville vært mulig å få barnet til å vente de timene uten mye bråk. Uansett er det vel ikke det Kvitsymra er iriitert over. Hun er irritert fordi venninnen måtte ha "formiddagen med kjæresten" (2 timer ekstra) fordi han skulle reise dagen etter - og det etter flere uker sammen med ham i strekk. Jeg skjønner at hun syntes det var dårlig gjort av venninnen å være så lite obs på andre enn seg selv i denne situasjonen. Jeg synes det er en selvfølge å steppe inn i sånne situasjoner. Og jeg ville ALDRI ringt for å få levert barnet to timer før tiden i en sånn situasjon, dersom det ikke var krise for barnet. Og det tyder ikke noe på at det var i dette tilfellet. Jeg ville forresten også stilt opp for venninnen min som ikke hadde barn, dersom hun ble syk og trengte hjelp til feks handling. Selv om man velger situasjonen sin, i alle fall til en viss grad, trenger de fleste hjelp av nettverket sitt innimellom. Jeg er veldig glad for at de som har svart at venninnen hadde sin fulle rett ikke er i mitt nettverk!! (Kan for så vidt ikke vite det, men de oppfører seg i alle fall ikke sånn overfor meg ) Nei, det er ikke en selvfølge at man stiller opp i en slik situasjon. Ja, jeg ville sikkert stilt opp selv, men jeg synes ikke man skal ta tjenester som en selvfølge. Jeg synes folk skal være glade og takknemmelige når andre gjør dem en tjeneste. Man kan ikke kreve tjenester av andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1903773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abrahamsen Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Nei, sorry. Jeg synes ikke det er "snilt" å stille opp for folk som trenger hjelp fordi de må på legevakten - enten med seg selv eller med sine barn. Jeg ville dermed karakterisere det som nærmest umoralsk om venninnen hadde sagt nei. Jeg synes det er en plikt og en selvfølge å hjelpe folk i sånne situasjoner. Kunne aldri falt meg inn å forsøke å si nei en gang. Men det er meg. Folk har all mulig rett til å være annerledes, men jeg trenger ikke støtte det for det. Ergo holder jeg med Kvitsymra i denne Om noen stilte opp for meg i en slik situasjon ville jeg vært takknemlig og sett på det som snilt gjort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1903774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abrahamsen Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Nei, det er ikke en selvfølge at man stiller opp i en slik situasjon. Ja, jeg ville sikkert stilt opp selv, men jeg synes ikke man skal ta tjenester som en selvfølge. Jeg synes folk skal være glade og takknemmelige når andre gjør dem en tjeneste. Man kan ikke kreve tjenester av andre. Helt enig med deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244405-n%C3%A5r-man-prioriterer-kj%C3%A6resten-i-stedet-for-venner/page/2/#findComment-1903782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.