Gå til innhold

Når man prioriterer kjæresten i stedet for venner

Anbefalte innlegg

Det blir for teit, vet du. Jeg ville stilt opp om natten og om dagen, Jeg ville ikke latt ungen ringe mora hvis det ikke hadde vært helt krise. Jeg ville ikke brukt kjæresten min som skulle reise om 18 timer som begrunnelse for at jeg ikke skulle passet ungen i to timer til. Jeg har vært i situasjon med korte møter med kjæresten min hauger av ganger, og vet hvordan jeg reagerer.

De aller fleste her inne sier at de skjønner venninnens reaksjon, og at de mener hun hadde "rett". Ergo så gjør det det klart at jeg faktisk er annerledes og tenker annerledes enn mange her inne.

At jeg stiller opp masse - og mer enn de felste andre - for venner og familie, er en kjennsgjerning, og det hadde du visst hvis du hadde kjent meg. Det er ikke noe prektig over det, men jeg er sånn.

Så jeg har nok mitt på det tørre for det jeg sa. Men jeg slang det ut fordi jeg var drittlei hele diskusjonen.

Vi "skjønner" ikke nødvendigvis barnevakt-venninnens handlemåte i den betydning at vi ville gjort akkurat det samme selv.

Men vi har såpass forståelse for den, at vi ikke synes hun fortjener all den pepperen som trådstarter har utav seg.

Dette handler verken om deg eller morsan eller noen andre, det handler om å kunne se en sak fra begge sider. Det gjør man ikke nødvendigvis når man er trøtt, sliten og irritert, slik trådstarter var - og derfor får hun korreksjon når hun skriver inn mens hun er litt på tuppa. Sånt har hendt før her, og i RL har de aller fleste av oss opplevd det.

Det er slett ikke sikkert dette forteller så mye om personligheten til verken trådstarter eller venninnen, så vi trenger ikke trekke inn hele verdigrunnlaget vårt. Nettopp det har mange forsøkt å fortelle henne - at vennskapet deres bør tåle såpass.

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

20

• Lillemus

6

• Ugga Bugga

6

• morsan

4

Herlighet så teit av deg å ty til latterliggjøring på den måten.Det er en hersketeknikk, hvis du ikke er klar over det.

Det er faktisk en kjennsgjerning at jeg stiller mye opp for andre, og har forskjellig holdning til det enn mange andre har. Hvilket jeg vel i grunn har tilstrekkelig "bevist" gjennom denne diskusjonen.

Det er et udiskutabelt faktum som mine venner og familie er fullt klar over. Jeg gjør det fordi jeg vil det og synes det er viktig, så klart.

Andre har ikke samme bshov eller ønske om å stille opp, og det er helt greit. Men det gjør ikke meg annerledes for det.

Alt det andre orker jeg ikke kommentere. Det blir bare for teit.

Jeg tar til etterretning at du er tom for argumenter.

Ta deg et glass rødvin i kveld og SLAPP AV!!!

Ha en fortreffelig dag! :-)

tzatziki1365380058

Jeg tar til etterretning at du er tom for argumenter.

Ta deg et glass rødvin i kveld og SLAPP AV!!!

Ha en fortreffelig dag! :-)

Uansett synes jeg venninnen var unødvendig sær som måtte bli kvitt ungen klokka 8 fordi kjæresten skulle dra et døgn etterpå. Hun var i sin fulle rett til det, men sær, og etter min mening temmelig egoistisk."

"Er det ikke det minste egoistisk at en mor synes det er viktigere at hun sover 2 timer mer enn at venninnen får brukt denne tiden alene med kjæresten sin?"

Jeg synes det er temmelig opplagt at et menneske som har vært oppe hele natten med sykt barn, og ikke minst barnet, OBJEKTIVT sett har mer behov for to timer ekstra ro enn en som ønsker seg litt ekstra kos på morgenkvisten, når de likevel har 18 timer etterpå å kose på. Så nei, jeg tolker ikke Kvitsymras reaksjon som egoisme. De hadde dessuten en avtale til kl.10.

"Forutsatt at ungen ikke var helt hysterisk og absolutt ville hjem, men det vet vi jo ikke noe om."

"MÅ det være "helt hysterisk", eller "holder det" at barnet hadde hjemlengsel og ville ringe og snakke med moren?"

Jeg synes ikke det holder at ungen hadde hjemlengsel og ville snakke med moren. Forutsatt at dette var en vanlig unge. Det kunne bare ikke falt meg inn og ikke gjort det meste for å avlede ungen den korte stunden.

"Argumentet som hevdes om at hun var så "snill" og hadde stilt opp mer enn nok allerede, er jeg helt uenig i. Nettopp fordi det å stille opp pga legevakt etter min mening er en selvfølge. "

"Også selvfølgelige ting krever at folk utviser alminnelig folkeskikk og takker pent! Har jeg stoppet og hjulpet noen som har kjørt seg fast i en snøfonn forventer jeg selvsagt ikke f eks en konfekteske som takk for hjelpen, men jeg hadde blitt utrolig skuffet hvis de ikke engang takket pent for hjelpen men bare kjørte videre og oppfører seg som om "dette var da det minste en kunne gjøre".

Jeg har aldri noe sted skrevet at man ikke trenger å være takknemlig. Jeg argumenterte som jeg gjorde fordi mange her - de fleste - hevdet at venninnen hadde gjort nok fordi hun var så snill og stilte opp på natten, og at Kvitsymra virkelig ikke burde forvente mer av noen som var så snill. Da sa jeg at jeg ikke synes det var spesielt snilt å overta ungene på natten, men en selvfølge at man stiller opp for folk i sånne situasjoner. Det betyr ikke at jeg ikke ville vært takknemlig, eller ikke synes man skal være det.

Jeg synes det er temmelig nedrig å sende melding til en som har vært våken hele natten med sykt barn, klokka kvart på åtte om morgenen, med beskjed om at man "helst ville kose seg under dyna med kjæresten". Det kunne ikke spille så vannvittig stor rolle om venninnen måtte kose fra 10 - 12 i stedet for fra 8 - 10.

Jeg synes at denne venninnen kun så sine egne behov i situasjonen. Jada, kvitsymra har selv valgt å få barn - som noen skriver. Men hvis det at man har valgt noe selv, diskvalifiserer for å ha behov for hjelp, er det jammen ikke mange som kan forvente å få hjelp her i verden.

Ja, selvfølglig er jeg tom for argumenter! Jeg har faktisk ikke hatt MANGE argumenter i denne diskusjonen, bare brukt dem flere ganger siden flere har svart meg. Det er tross alt ikke storpolitikk vi snakker om. Men de argumentene jeg har, er veldig gode :)

Men NÅ er jeg lei!

tzatziki1365380058

Vi "skjønner" ikke nødvendigvis barnevakt-venninnens handlemåte i den betydning at vi ville gjort akkurat det samme selv.

Men vi har såpass forståelse for den, at vi ikke synes hun fortjener all den pepperen som trådstarter har utav seg.

Dette handler verken om deg eller morsan eller noen andre, det handler om å kunne se en sak fra begge sider. Det gjør man ikke nødvendigvis når man er trøtt, sliten og irritert, slik trådstarter var - og derfor får hun korreksjon når hun skriver inn mens hun er litt på tuppa. Sånt har hendt før her, og i RL har de aller fleste av oss opplevd det.

Det er slett ikke sikkert dette forteller så mye om personligheten til verken trådstarter eller venninnen, så vi trenger ikke trekke inn hele verdigrunnlaget vårt. Nettopp det har mange forsøkt å fortelle henne - at vennskapet deres bør tåle såpass.

Jeg synes du formulerer deg godt, og med respekt.

Jeg er ikke enig med deg, men det kommer neppe som en overraskelse...

Gjest Skjønner deg godt jeg ;)

Jeg fatter ikke alle disse surmulende innleggene, men jeg er hvertfall enig med deg. Det første jeg tenkte når du forteller at sønenn din ringte klokken 8, var at kanskje venninnen din hadde fått ham til å ringe siden hun sendte melding klokken kvart på.

Hun visste nok noen dager før at kjæresten skulle dra om mindre enn et døgn, så da kunne hun heller ha sagt nei istedenfor å ombestemme seg samme dagen, for det er ganske frekkt fra hennes side når du hadde regnet med henne.

Gjest Skjønner deg godt jeg ;)

Jeg fatter ikke alle disse surmulende innleggene, men jeg er hvertfall enig med deg. Det første jeg tenkte når du forteller at sønenn din ringte klokken 8, var at kanskje venninnen din hadde fått ham til å ringe siden hun sendte melding klokken kvart på.

Hun visste nok noen dager før at kjæresten skulle dra om mindre enn et døgn, så da kunne hun heller ha sagt nei istedenfor å ombestemme seg samme dagen, for det er ganske frekkt fra hennes side når du hadde regnet med henne.

Det skulle såklart stå datteren, og ikke sønnen ;)

Annonse

Jeg forstår du var veldig trett, og ble oppgitt fordi telefonen vekket det syke barnet også.

Så om du ikke hadde vært "sprudlende" når du tok telefonen og fikk vite at eldstemann kom hjem to timer før dere hadde avtalt, så hadde det vært helt greit. men derfra til å være sint på venninnen din, som hadde gjort dere en god vennetjeneste, er det milelangt.

jeg ville ringt tilbake, takket (på en oppriktig måte) for at de passet barnet den natten, og sagt at du var uhøflig pga søvnmangel og engstelse for det syke barnet, og reagerte på en dum måte.

Så forstår sikkert en god venninne også at hun kunne ha engasjert seg litt mer for at gutten ville bli hos henne et par timer til, i hvertfall en eller halvannen time til (funnet på en aktivitet sammen, bakt boller eller noe, så hadde tiden gått fort, og han hadde vært tilbake hos deg og hun hos kjæresten).

Men det er noe hun må finne ut selv, og ikke noe du skal kjefte på henne for at hun ikke gjorde.

Gjest abrahamsen

Det blir for teit, vet du. Jeg ville stilt opp om natten og om dagen, Jeg ville ikke latt ungen ringe mora hvis det ikke hadde vært helt krise. Jeg ville ikke brukt kjæresten min som skulle reise om 18 timer som begrunnelse for at jeg ikke skulle passet ungen i to timer til. Jeg har vært i situasjon med korte møter med kjæresten min hauger av ganger, og vet hvordan jeg reagerer.

De aller fleste her inne sier at de skjønner venninnens reaksjon, og at de mener hun hadde "rett". Ergo så gjør det det klart at jeg faktisk er annerledes og tenker annerledes enn mange her inne.

At jeg stiller opp masse - og mer enn de felste andre - for venner og familie, er en kjennsgjerning, og det hadde du visst hvis du hadde kjent meg. Det er ikke noe prektig over det, men jeg er sånn.

Så jeg har nok mitt på det tørre for det jeg sa. Men jeg slang det ut fordi jeg var drittlei hele diskusjonen.

Hva er det som blir for teit?

Jøss, dette var skarpe ord. Hva mener du med misbruk av venner? Eg stiller opp for henne når hun også trenger hjelp, som å mate fiskene hennes, låne bort bilen min når hun skal flytte eller kjøpe inn hvitevarer og trør til med gratis kjøretimer da hun tok lappen? Jeees...

Jeg må få spørre deg: Er det nynorsk eller bokmål du vil skrive? Jeg syns det forandrer seg fra setning til setning.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...