Gå til innhold

Barn på legevakten

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article294816.ece

Selv får jeg ofte lyst og slippe barn foran meg i køen.

En gang hadde en gutt skjært seg i fingeren, han kastet opp og var skikkelig dårlig stakkars.

Jeg spurte legen om han ikke vil ta han inn før meg, men det gikk ikke.

Det er så vondt og se på syke barn, de viser jo med hele kroppen når de har vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i helvete skal ungene komme foran oss andre?

De har ikke mer smerte enn folk ellers de.

Synes hele verden har blitt latterlig! Unger er da for faen ikke verdt mer enn vi som lager de!

Gjest gusjemei
Skrevet

Synes hele verden har blitt latterlig! Unger er da for faen ikke verdt mer enn vi som lager de!

Det var da veldig....

Gjest fislefasle
Skrevet

Har du barn?

Skrevet

Oj da, så sinna da.

De slipper jo ikke før inn i følge artikkelen.

Men jeg hadde glatt sluppet ett barn inn før meg, om jeg selv ikke var veldig dårlig.

Skrevet

Problemet er vel at det sitter 20 unger der med litt feber og det strømmer stadig på med nye og da hadde vi voksne aldri sluppet inn. 4 timers ventetid holder faktisk for meg.

En unge som var alvorlig syk, hadde jeg selvfølgelig sluppet foran meg.

Skrevet

Problemet er vel at det sitter 20 unger der med litt feber og det strømmer stadig på med nye og da hadde vi voksne aldri sluppet inn. 4 timers ventetid holder faktisk for meg.

En unge som var alvorlig syk, hadde jeg selvfølgelig sluppet foran meg.

Såklart, de må jo sile ut de som greier og vente.

Men skikkelig syke barn med store smerter klarer jeg bare ikke se på.

Ikke voksne heller for den del.

Skrevet

Oj da, så sinna da.

De slipper jo ikke før inn i følge artikkelen.

Men jeg hadde glatt sluppet ett barn inn før meg, om jeg selv ikke var veldig dårlig.

Nei, jeg ekke sinna, jeg synes bare barn får så jævla mye fordeler...

Synes ikke unger stiller noe høyere enn os andre mennesker....

.

Skrevet

Såklart, de må jo sile ut de som greier og vente.

Men skikkelig syke barn med store smerter klarer jeg bare ikke se på.

Ikke voksne heller for den del.

Her er det så stort at de har delvis utsiling. Man kommer inn med en gang dersom det er noe alvorlig enten man er barn eller voksen.

Men jeg er ikke helt enig med den utsilingen. Jeg kommer ofte inn kjapt men da eldstemann hadde falsk krupp som liten, måtte han vente i 4 timer og han var blå rundt munnen.

Skrevet

.

Hvilke andre fordeler irriterer du deg over?

Skrevet

Her er det så stort at de har delvis utsiling. Man kommer inn med en gang dersom det er noe alvorlig enten man er barn eller voksen.

Men jeg er ikke helt enig med den utsilingen. Jeg kommer ofte inn kjapt men da eldstemann hadde falsk krupp som liten, måtte han vente i 4 timer og han var blå rundt munnen.

Her er det jo ikke så stort da, så det blir jo ikke helt det samme. Vi ringer først, og får time, kan ikke bare møte opp.

Og de siste gangene jeg var på legevakten fikk jeg komme med en gang, men det var rett etter operasjonen, og jeg klarte jo knapt nok stå på beina.

Skrevet

.

Hvilke fordeler da?

Skrevet

Jeg er enig i at barn ikke automatisk skal havne foran i køen, da er jeg redd for at legevakta hadde blitt altfor lettvint i forhold til å ta en tur til fastlegen. ;-)

Men ikke glem at det å ta inn syke barn rimelig kjapt kan være til alles fordel, ikke minst for de andre som venter og da slipper å høre på hyyyyyylingen, med dertil stressa foreldre!

Jeg satt selv en hel kveld, fra kl 2000 til kl 2330 med en ettåring med brukket arm for et års tid siden, og jeg skal love deg at det var ikke noe gøy å se på Vesla som hadde så vondt. :-( Når jeg spurte ca kl 2300 om hvor lenge vi hadde igjen å vente, og fikk tl svar at "det er da mange ettåringer som brekker armen, og det er ikke livstruende altså!", da var jeg ganske skarp da jeg svarte at jeg gir %¤#& i hvor mange ettåringer som brekker armen, for jeg har bare en av dem, og hun har fryktelig vondt!! Man blir ikke spesielt rasjonell når ungene har det vondt, sånn er det bare.

MVH

Skrevet

Det samme beinbruddet hos en voksen og hos et barn oppleves nok som MYE verre for et barn. På samme måte som en liten rutineoperasjon for en voksen er et dramatisk inngrep for et barn.

Skrevet

Jeg har også lagt merke til at syke barn må vente mens folk får fornyet sykemeldinger og annet de ikke har rukket å gjøre på dagtid. Jeg oppsøker nødig legevakta hvis det ikke er helt krise.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...