Gå til innhold

Alene under utdannelse med 2 barn - rettigheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært arbeidsledig/sykemeldt i noen år, men har nå begynt på en 3-årig utdannelse. Men nå kan det også se ut som om jeg og min samboer vil komme til å bryte opp. Jeg er derfor fryktelig bekymret for hvordan jeg skal greie å forsørge både meg selv og ungene på et studielån! Jeg har ingen mulighet til å jobbe ved siden av da jeg er plaget av sykdom. Har søkt om yrkesrettet attføring, men de ville først ha meg på en utplasseringsjobb (i forhold til evt uførhet etterpå), noe jeg kommer til å takke nei til da dette er langt utenfor min tidligere utdannelse og jeg føler at jeg vikelig vil studere NÅ. Men hva slags rettigheter har jeg som aleneforsørger under utdannelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil få dobbel barnetrygd, overgangssønad, støtte til utdannelse (mest sannsynlig) og støtte til barnepass.

Det kommer til å gå så fint, så :)

Skrevet

Hvis det yngste barnet er under åtte år, får du overgangsstønad. Den er på 9696 kroner måneden hvis du tjener under 2500 kroner måneden. Studielånet spiller ingen rolle, men derimot må du være klar over at stønaden kommer til å gå ut over stipendandelen din.

Du får en ekstra barnetrygd - ikke dobbel. Og støtte til barnetilsyn, den dekker 64% av utgiftene dine.

Så får du bidrag fra faren, du kan regne ut hvor mye her:

http://bidragsveileder.trygdeetaten.no/bidragsveileder/servlet/dispatcher/

Bare spør hvis det er noe du lurer på, jeg er alene under utdannelse med to barn selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...